۵ استرویید برتر برای بدنسازی
3.7

۵ استرویید برتر برای بدنسازی

  • استروئیدها
  • 21 آگوست 18
  • حسام رضائی
  • 12,540 بازدید
  • 1 دیدگاه

۵ استرویید برتر برای بدنسازی

بسیار ساده لوحانه است که اگر فکر کنید بدن سازان حرفه ای تنها بر اساس رژیم‌های با پروتئین بالا و نوشیدن شیک‌های پروتئین وی به چنین حجمی رسیده باشند. برای رسیدن به چنین بدنی اقدامات پشت صحنه زیادی صورت می‌پذیرد که کسی‌ از آنها خبر ندارد. دلیلی‌ که همه بدن سازان حرفه ای و رقابت‌های بدن سازی نظیر مستر المپیا چنین حجمی از توجه را به خود معطوف میکنند به این دلیل است که افراد شرکت کننده افرادی بسیار حجیم و خاص هستند و کاملا با قشر نرمال جامعه فرق دارند. حجم و قدرت بدنی این بدن سازان در این روز‌ها بسیار فراتر از ظرفیت طبیعی بدن می‌باشد.

همه بدن سازانی که در روی استیج مستر المپیا می‌بینید مصرف کننده استرویید‌ها هستند و بهتر است آن را باور کنید. این همان چیزی است که آنها را به این سطح رسانده است. البته با این بیان، نباید از سخت کوشی و تعهد آنها غافل شد، به عبارتی همین سخت کوشی آنها در کنار این دارو‌های بهبود دهنده عملکرد آنها را به چنین سطحی رسانده است و اینطور نیست که تنها با مصرف این دارو‌ها به چنین پیشرفتی رسید. اما بسیاری از ما هستند که میخواهند شبیه رونی کلمن باشند، درست است؟ یا شبیه فیل هیث، با توجه به اینکه این روز‌ها با برد‌های متوالی‌ خود در مستر المپیا در صدر توجهات می‌باشد. بنابراین بدون توضیح بیشتر در اینجا ۵ مورد از بهترین استرویید‌ها معرفی‌ خواهند شد که بدن سازان میتوانند با آنها بهترین استفاده را از دوره خود ببرند.

 

۱) تستوسترون سوسپنشن

تستوسترون بهترین دارویی است که یک بدن ساز میتواند استفاده کند. بدن سازانی که در دوره هستند روی کارایی تستوسترون قسم میخورند. هنگامی که بحث افزایش قدرت در میان باشد، فرم سوسپنشن بهترین فرم تستوسترون می‌باشد زیرا دارای عملکرد سریعی می‌باشد و دلیل آن هم نبود استر در آن است. اما نقاط ضعفی نیز در مورد تستوسترون سوسپنشن وجود دارد. به دلیل نیمه عمر کوتاه آن، باید روزانه مصرف شود و برای دریافت نتایج مطلوب باید روزانه دو بار مصرف شود. یک نقطه ضعف دیگر ایجاد درد می‌باشد. از آنجایی که بخش عمده تستوسترون سوسپنشن موجود در بازار سیاه در درجه دامپزشکی می‌باشند، به همین دلیل آنها میکرونیزه نشده اند و بنابراین کریستال‌های آن بسیار درشت هستند و میتوانند سرنگ را به راحتی‌ مسدود نمایند.

 

۲) انسولین

اگرچه انسولین یک استرویید نمیباشد اما به دلیل اهمیت آن در ایجاد رشد عضلات وارد این لیست شده است. انسولین باعث انتقال گلوکز به درون سلول‌ها (از جمله عضلات) میشود. برخی‌ افراد انسولین را تنها به دلیل خواص مدیریت سطح گلوکز آن مرتبط با دیابت میدانند، اما انسولین چیزی بسیار فراتر از آن است. انسولین یک پروتئین مشابه هورمون رشد می‌باشد و میتواند با تحریک واکنش‌های بیوشیمیایی باعث افزایش سنتز پروتئین در عضلات شود و از همین طریق میتواند از طریق آمینو اسید‌های وارد شده به سلول‌ها به عضله سازی کمک کند. انسولین همچنین باعث کاهش تجزیه عضلات میشود که همین امر نیز خود به بهبود بیش از پیش رشد عضلات کمک می‌کند.

اگرچه انسولین ممکن است همانند یک داروی بهشتی‌ به نظر آید، اما دارای یک نکته منفی‌ نیز می‌باشد. هنگامی که انسولین از پانکراس ترشح میشود، سیگنالی به بدن ارسال میشود که به آن میگوید بدن اکنون در حالت تغذیه شده قرار دارد. از آنجایی که بدن همیشه در تلاش برای صرف انرژی خود می‌باشد، در این مقطع که انسولین بالا می‌باشد دیگر چربی‌ سوزی را از ذخایر چربی‌ بدن متوقف می‌کند تا بتواند از مواد غذایی که تازه وارد بدن شده است استفاده کند. هنگامی که انسولین وارد سلول‌های چربی‌ شود، میتواند باعث افزایش جذب گلوکز و چربی‌‌ها شود که همین امر میتواند باعث ذخیره بیشتر چربی‌ در بدن شود.

 

۳) ترنبولون استات

ترنبولون یک استرویید بسیار قدرتمند می‌باشد و ۳ برابر تستوسترون اثر گذاری دارد. این استرویید برای افرادی که به دنبال افزایش قدرت و توان خروجی خود در هفته اول مصرف هستند بسیار مفید و کارامد می‌باشد. یکی‌ دیگر از مزایای از ترنبولون این است که باعث احتباس آب نمی‌شود. این یعنی‌ اینکه عضله سازی شما خالص خواهد بود و همچنین به عضلاتی با تراکم بالا و یک افزایش قدرت قابل توجه نیز دست خواهید یافت.

در حالی‌ که برخی‌ ورزشکاران ترجیح میدهند به شکل روزانه از ترنبولون استفاده کنند، به دلیل استر کوتاه آن شما همچنین میتوانید از آن به شکل روز در میان نیز استفاده کنید. اما در مصرف این استرویید مراقب باشید، زیرا ترنبولون به این مشهور است که گاهی‌ اوقات میتواند سطح پرخاش و خشونت فرد را به شکل قابل توجهی‌ افزایش دهد. هنگام مصرف ترنبولون افزایش سطح پرخاشگری و میل به تهاجم زیاد یک عارضه جانبی غیر معمول به حساب نمیاید.

یکی‌ دیگر از مواردی که باید در مورد این استرویید مراقب آن باشید اختلال آن در عملکرد کلیه می‌باشد. شما همچنین باید از تعادل موجود بین دوز‌های مصرفی تستوسترون و ترنبولون کاملا اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت میل جنسی‌ شما کاملا در همه اوقات در پایین‌ ترین سطح خود قرار خواهد داشت و آلت تناسلی تان در واقع هیچ کاربردی نخواهد داشت.

 

۴) دیانابول

دیانابول یکی‌ از اولین استروید هایی بود که گسترش یافت و مورد استفاده بدن سازان قرار گرفت. دلیل محبوبیت آن به این دلیل بود که استفاده از دیانابول بسیار آسان و نتایج حاصل از آن بسیار مناسب و طولانی مدت بود. هنگامی که دیانابول در جریان خون حضور یابد، سطح انسولین به شکل قابل توجهی‌ افزایش پیدا می‌کند. هنگامی که دیانابول در دوره‌های بسیار پر استرس استفاده شود، با سنتز ریبونوکلییک اسید میتواند سطح استرس را کاهش، باعث افزایش اشتها و ایجاد حس آرامش و خوابی‌ بهتر شود.

نکته منفی‌ در مورد این استرویید این است که میتواند باعث سرکوب تولید طبیعی تستوسترون و تحلیل بیشتر بیضه‌ها شود. به منظور مقابله با این عارضه جانبی فرد نیازمند دریافت تستوسترون برای حفظ سطح مناسب آن در بدن می‌باشد. همچنین از آنجایی که دیانابول باعث افزایش احتباس در بدن میشود، مصرف دوز‌های بالای آن در دراز مدت میتواند باعث آسیب به کبد شود.

 

۵) هورمون رشد

استفاده از هورمون رشد دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد. این هورمون میتواند تاثیر سنتز پروتئین حاصل از مصرف تستوسترون را تقویت کند و باعث رشد عضلات شود. بر خلاف اکثر استرویید ها، در تست‌های پزشکی‌ این هورمون قابل تشخیص نمیباشد. افزایش سطح بیش از حد هورمون رشد به شکل طبیعی باعث ایجاد شرایطی به نام آکرومگالی میشود. اگرچه در این حالت عضلات فرد رشد میکنند، این رشد همچنین در استخوان ها، صورت و روده‌ها نیز انجام میشود. به علاوه عضله سازی حاصل از مصرف هورمون رشد اکثرا غیر کاربردی می‌باشد. هورمون رشد همچنین باعث افزایش قدرت نیز نمی‌شود. عضلات بزرگ تر به شکل طبیعی میتوانند کمی‌ افزایش قدرت ایجاد کنند اما بدون تمرین دادن تاندون‌ها و دیگر بخش‌های مرتبط، شاهد افزایش قدرت قابل توجهی‌ نخواهید بود.

همین بزرگ شدن روده‌ها می‌باشد که عامل بزرگی‌ شکم اکثر بدن سازان روی استیج مسابقات بدن سازی می‌باشد. تنها دو ماده هستند که میتوانند چنین باد کردگی را در شکم ایجاد کنند یکی‌ (IGF-1) و دیگری هورمون رشد.

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
3.7/5 - (3 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات