۱۰ راه عملی‌ برای ترک مصرف غذا‌های مضر
0.0

۱۰ راه عملی‌ برای ترک مصرف غذا‌های مضر

  • مقالات بدنسازی, سلامتی
  • 25 اکتبر 18
  • حسام رضائی
  • 1,162 بازدید
  • بدون دیدگاه

۱۰ راه عملی‌ برای ترک مصرف غذا‌های مضر

 

مصرف غذا‌های مضر و بی‌ ارزش عادتی می‌باشد که شما نمیتوانید تنها با تکیه بر قدرت اراده آن را کنار بگذارید. اما چگونه میشود مصرف غذا‌های مضر را ترک کرد؟ در اینجا ۱۰ راه ساده و مفید برای شما بیان خواهد شد.

 

۱) دلیل داشته باشید. چرا می‌خواهید مصرف غذا‌های مضر را ترک کنید؟

  • برای چربی‌ سوزی؟
  • سلامت بیشتر؟
  • یا کاهش کلسترول؟

برای ترک مصرف غذا‌های مضر یک دلیل داشته باشید. آن را روی یک تکه کاغذ نوشته و هر روز به آن نگاه کنید. انجام این کار یادآور همیشگی‌ هدف شما در هر روز می‌باشد.

 

۲) برنامه ریزی کنید. ترک کردن مواد غذایی مضر به معنی‌ تغییر در سبک زندگی‌ می‌باشد :

  • چه غذایی قرار است مصرف کنید؟
  • چه چیزی می‌خواهید بپزید؟
  • چه چیزی می‌خواهید سر کار بخورید؟

برنامه ای طراحی کنید که شامل همه چیز شود از جمله رژیم غذایی، لیست خرید مواد غذایی، زمان بندی مصرف وعده‌ها و موارد دیگر.

 

۳) اعتماد به نفس داشته باشید. به شایعات توجه نکنید. ترک مصرف مواد غذایی مضر آسان می‌باشد. بدن شما نیازی به آن ندارد. اگر تصمیم بگیرید، میتوانید همین الان به سمت یک تغذیه پاک روید. تا زمانی‌ که شما نیاز‌های بدن خود را تامین کنید همه چیز درست پیش میرود. اما اگر طور دیگری حس می‌کنید، پس این موضوع بیشتر جنبه روانی‌ دارد تا فیزیکی‌.

 

۴) اقدام کنید. یک جا منتظر ننشینید. اگر خواهان تغییر عادات غذایی خود هستید پس کاری انجام دهید.

 

  • به فروشگاه مواد غذایی بروید
  • خودتان غذا بپزید
  • وعده‌های غذایی را برای بردن به سر کار از قبل آماده کنید

این موارد بدیهی‌ به نظر میرسند، اما ارزش تکرار را دارند. اگر یخچالتان خالی‌ است یا برای سر کار خود غذایی از پیش آماده نکرده اید، پس باید انتظار این را داشته باشید که باز هم سراغ غذا‌های مضر و فست فود‌ها بروید. همیشه و در همه حال آماده باشید. اقدامات لازم را انجام دهید.

 

۵) ورزشی را انجام دهید. انجام ورزش سلامت می‌باشد. هنگامی که شما وارد یک رشته ورزشی شوید، این تمایل در شما ایجاد خواهد شد که رژیم غذاییتان را نیز تحت نظر قرار دهید. نوع ورزش بستگی به سلیقه شما دارد. اما من تمرینات با وزنه قدرتی‌ را پیشنهاد میدهم!

 

۶) در یک محیط مناسب قرار بگیرید. محیطی‌ که در آن هستید روی عادات شما اثر گذار است. پس محیطی‌ را انتخاب کنید که رسیدن به اهداف شما را تسهیل کند.

 

۷) از مصرف غذا لذت ببرید. مصرف غذا‌های سالم به معنی‌ خوردن سبزیجات بخار پز نمیباشد. غذا‌های سالم نیز خوشمزه هستند، دقیقا به همان اندازه غذا‌های مضر که زمانی‌ عادت به خوردن آنها داشتید. اما نکته در این است که بدانید چطور آشپزی کنید. آشپزی یک مهارت می‌باشد. شما نیز میتوانید آن را بیاموزید.

 

۸) مصرف غذا‌های مضر. لازم نیست که به طور کلی‌ از مصرف غذا‌های مضر و فست فود‌ها اجتناب کنید. تا زمانی‌ که شما در ۹۰% اوقات تغذیه سالمی داشته باشید میتوانید آن ۱۰% باقیمانده را صرف مصرف غذا‌های دلخواه کنید. یک روش به این شکل است که شما کل هفته را تغذیه سالم داشته باشید و در ظهر روز جمعه هر آنچه دوست داشتید میل کنید. البته بیش از حد زیاد روی نکنید. هرچه زمان تغذیه پاک شما طولانی تر شود، بیشتر میتوانید اثرات مخرب غذا‌های مضر را کاهش دهید. در واقع ذائقه شما با تغذیه پاک منطبق میشود. در این حالت و در گذر زمان شما از مصرف غذا‌های مضر خوشحال خواهید بود، اما از طرفی‌ از بازگشت به سمت مصرف غذا‌های سالم و پاک نیز شاد خواهید بود.

 

۹) فیلم (Super Size Me) را حتما تماشا کنید. اگر تا کنون این فیلم را ندیده اید، حتما همین امروز این کار را انجام دهید. شما میدانید که غذا‌های مضر و فست فود‌ها بد هستند. اما چقدر بد؟ پس این فیلم را حتما تماشا کنید و اثرات مصرف مداوم فست فود‌ها را ببینید.

 

۱۰) خودتان را کنترل کنید. گاهی‌ اوقات وسوسه میشوید تا سراغ غذا‌های مضر بروید. در این حالت خودتان را کنترل کنید. به این فکر کنید که چرا از همان اول میخواستید مصرف این غذا‌ها را ترک کنید. آیا باز هم می‌خواهید غذا‌های مضر مصرف کنید یا به هدف خود برسید؟ نگویید که به این موضوع دیگر اهمیت نمیدهید. زیرا اهمیت میدهید و من این را میدانم. شما نیز میدانید که چه کاری را باید انجام دهید.

درست کنار هدفتان این جمله را نیز یادداشت کنید : “ من نیازی به مصرف غذا‌های مضر ندارم. “

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
امیتاز بدید

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات