چهار رویدادی که در مستر المپیا 2020 اتفاق افتاد!
0.0

چهار رویدادی که در مستر المپیا 2020 اتفاق افتاد!

  • اخبار بدنسازی
  • 21 دسامبر 20
  • محمدرضا امیدی
  • 345 بازدید
  • بدون دیدگاه

به گزارش سایت بدنسازی مکمل ها : ایونت مستر المپیا 2020 اجرا و به اتمام رسید. با وجود همه ی مشکلات مانند تغییر کردن محل برگزاری، زمان اجرا و …… بزرگترین ایونت بدنسازی سال بدون هیچ کم و کاستی اجرا شد. بدون شک هفته ی بی نظیری بود با تمام ناراحتی ها، خداحافظی ها و پیروزی عادلانه المپیا 2020 به اتمام رسید. شما اکنون میتوانید نتیجه ها را از بخش اخبار بدنسازی بخوانید. ما همچنین تاریخچه ی فعالیت بیگ رامی را به عنوان بدنساز حرفه ای مورد بررسی قرار داده ایم. حال با اتمام المپیا 2020، وقت آن رسیده که به 4 رویداد های مستر المپیا 2020 نگاهی داشته باشیم.

 

رویداد های مستر المپیا 2020 : بیگ رامی بالاخره به قول خود عمل کرد

چندین سال است که طرفداران زیادی معتقد هستند که بیگ رامی میتواند، رونی کولمن دومی بشود و عنوان قهرمانی زیادی را از آن خود کند. اما با گذشت هر سال از این هیجان کمتر و کمتر می شد. سال به سال بیگ رامی بهتر از سال پیش در المپیا حضور پیدا میکرد اما نمی توانست مقام مهمی کسب بکند. رانی کولمن در مجموع توانست هشت بار قهرمان مستر المپیا بشود اما در حالی که شرایط بیگ رامی و مقام هایی که کسب میکرد اصلا قابل قیاص با رانی کولمن نیست. اما بر هر حال بیگ رامی توانست در سال 2018 از مقام هشتم به مقام دوم برسد. وقتی که او در سال 2018 نتوانست قهرمان بشود طرفداران زیادی ناامید شدند. برای خیلی ها سوال شده بود که آیا روزی میرسد که بیگ رامی به مقام قهرمانی مستر المپیا برسد ؟

 

جواب این سوال بله است. بیگ رامی در سال 2019 به خودش یک سال استراحت داد، مربیش و نحوه ی تمرین کردنش را به کل عوض کرد و این هفته با فیزیک فوق العاده ای در مستر المپیا شرکت کرد. مهم تر از همه چیز او به قول خود عمل کرد و بالاخره شرایطش با سایز بزرگش هم خوانی داشت. از همان لحظه ای که بیگ رامی وارد صحنه شد کاملا واضح بود که در شرایط بسیار خوبی به سر می برد و برای اولین بار احتمال برنده شدنش خیلی زیاد بود. این اتفاق شگفت انگیز، رامی و طرفدارانش که در طول این چند سال از او حمایت می کردند را خوشحال کرد. بیگ رامی نقشه های زیادی برای رسیدن به مقام قهرمانی داشت و بلاخره توانست در المپیا 2020 قهرمان مستر المپیا بشود.

 

رویداد های مستر المپیا 2020 : قهرمانان پیشین المپیا ضعیف عمل کردند

همراه با پیروزی شکست و ناامیدی نیز وجود دارد. مخصوصا برای قهرمانان پیشین مستر المپیا که امسال با وجود شکست خوردن مقام پایین تری نیز کسب کردند. هر دو فیل هیث و برون آنسلی در بخش خاص خود مقام سوم را در المپیا 2020 کسب کردند. تمام بحث در بخش فیزیک کلاسیک سر برون آنسلی در مقابله با کریس بامستد بود. برون آنسلی نه تنها قهرمان بخش فیزیک کلاسیک نشد حتی از رقیب خود نیز مقام کمتری کسب کرد.

خیلی ها معتقد بودند که فیل هیث قهرمان مستر المپیا امسال میشود. اما بعد از شروع فراخوان پیش داوری، به طور واضح مشخص بود که رقابت نزدیکی را شاهد خواهیم بود. در حالی که فیل هیث خیلی خوب به نظر میرسید اما فیزیکش به خوبیه بیگ رامی نبود و خیلی ها فکر میکردند که اگر هیث قهرمان نشود حداقل او مقام دوم را کسب میکند اما در حقیقت مقام سوم را کسب کرد و قهرمان پیشین المپیا سال 2019 برندون کوری توانست مقام دوم را از آن خود کند.

 

برندون کوری با وجود باخت، توانایی هایش را به همه اثبات کرد

رویداد های مستر المپیا 2020

 

برندون کوری دقیقا همان روشی که در طول سال ها اخیر انجام میداد را ادامه داد و هرسال بهتر از پارسال، فیزیک خود را آهسته و با ثبات تقویت می کند. برای بدنسازی که بعد از کسب کردن مقام 16 در ایونت آرنولد کلاسیک به فکر استفعا بود، در طی این چند سال اخیر توانست فیزیک خود و همین طور روحیه خودش را تقویت کند. همان رشد و تقویت آهسته ی فیزیک، باعث شد برندون کوری قهرمان مستر المیپا 2019 بشود. البته خیلی ها معتقد اند که تنها دلیل پیروزی برندون کوری در سال 2019 به خاطر شرکت نکردن بدنسازان مطرح در المیپا سال 2019 بوده است. برای مثال فیل هیث و بیگ رامی در مستر المپیا 2019 شرکت نکردند به همین دلیل برندون کوری توانست قهرمان مستر المپیا 2019 بشود.

 

به هر حال برندون کوری قهرمان مستر المپیا امسال نشد اما فیزیک بهتری نسبت به المپیا 2019 داشت و توانست فیل هیث را برای بدست آوردن مقام دوم شکست دهد و فرضیه بالا را به طور کلی نقص کند و باردیگر توانایی خود را به طرفدارانش اثبات کند. برندون کوری نتوانست قهرمان امسال بشود اما قطعا یکی از بهترین فیزیک های شب را داشت و به هر حال در مقام دوم قرار گرفت.

 

رویداد های مستر المپیا 2020 : بدنسازان زیادی امسال در المپیا 2020 شرکت نکردند

با این وجود بعضی از بدنسازان مانند سال پیش، امسال هم نتوانستند حضور پیدا کنند. بیشتر بدنسازان رد صلاحیت شدن را به مریض شدن و مصدوم شدن ترجیح میدهند. چند بدنساز مطرحی که اگر امسال حضور پیدا می کردند نتیجه ی مسابقات به طور کلی عوض میشد. به عنوان مثال : رولی وینکلار یک هفته مانده به المپیا، مبتلا به کرونا شد و نتوانست در المپیا حضور داشته باشد. قطعا رولی وینکلار با سایز عظیم خود می توانست بیگ رامی را به چالش بکشد و حتی شاید وینکلار برنده ی میدان میشد.

رویداد های مستر المپیا 2020

در میس المپیا امسال نیز آیریس کایل به طور ناگهانی در پیش داوری مسابقات شرکت نکرد در حالی که اسمش در لیست فراخوانی ها بود. در اخر معلوم شد که او مریض حال است و نمی تواند در المپیا امسال شرکت کند.

آیریس 9 بار قهرمان میس المپیا شده است و اگر امسال او شرکت میکرد قطعا پیروز میدان می شد. اما وی رقابت را به بدنسازان دیگری سپرد مانند: مارگی مارتین، آندره شاو و هله تروینو که در نهایت آندره شاو قهرمان میس المپیا 2020 شد. این دو ورزشکار به دلیل مریضی در المپیا امسال شرکت نکردند.

 اما بسیاری از بدنسازان نیز به دلیل مصدومیت نتوانستند شرکت کنند مانند : فلکس لوئیس و سدریک مک میلان. مستر المپیا 2020 قطعا رقابتی سخت و هیجان انگیزی داشت. اما همیشه “اگر” و “اما” ها در هر مسابقه ای وجود دارد.

 

جمع بندی

در اخر طبیعت مسابقات همین است هیچ چیز را نمی توان به صورت کامل پیش بینی کرد همیشه اتفاقات و سوپرایز ها رخ میدهند. همین چیز هاست که هیجان مسابقه را زیاد میکند. بیشتر مشکلات المپیا 2020 به دلیل ویروس همه گیر کرونا بوده است اما به هرحال اخر هفته ی خوبی را در حرفه ی بدنسازی شاهد بودیم. المپیا 2020 با تمام اتفاقات خوب و بد به پایان رسید.

اکنون وقت آن رسیده است که به آینده و المپیا سال 2021 توجه داشته باشیم.

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
امیتاز بدید

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات