هر آنچه که در مورد نحوه ی آماده شدن در مسابقات بدنسازی باید بدانید.
5

هر آنچه که در مورد نحوه ی آماده شدن در مسابقات بدنسازی باید بدانید.

  • اخبار بدنسازی
  • 4 ژانویه 21
  • محمدرضا امیدی
  • 2,761 بازدید
  • بدون دیدگاه

به گزارش سایت بدنسازی مکمل ها : کسانی که در حوزه ی بدنسازی به طور جدی فعالیت می کنند قطعا در مورد صحنه ی مسابقات نیز فکر کرده اند. در حالی که بیشتر بدنسازان در مسابقه ای شرکت نمی کنند اما آنهایی که وارد صحنه می شوند به دلیل نداشتن دانش در مورد نحوه ی آماده شدن، نتیجه ی مطلوبی کسب نمی کنند. برای پیروز شدن در یک مسابقه بدنسازی شما نیاز دارید که علاوه بر تمرین کردن هر روزه، کار های دیگر را نیز انجام بدهید. نحوه ی آماده شدن صحیح برای مسابقات بدنسازی چیزی است که حرفه ای ها را از تازه کار ها جدا می کند.

 

نکات مهم نحوه ی آماده شدن در مسابقات بدنسازی :

1_ مربی

اصلا مهم نیست که شما چه قدر حرفه ای هستید، هر چه زود تر متوجه بشوید که به مربی احتیاج دارید، اوضاع شما بهتر خواهد شد.  یک مربی خوب میتواند در انتخاب رژیم غذایی و نحوه ی تمرین کردن، شما را راهنمایی کند. حتی یک مربی با تجربه میتواند نقاط ضعف شما را شناسایی کند تا بتوانید آن ها را از بین ببرید.

 

 2_ برای تمرینات خود برنامه ریزی کنید

بیشتر بدنسازان سعی می کنند که همیشه در طول سال روی فرم باشند اما این کار در طولانی مدت باعث صدمه دیدن بدن می شود. بهترین کار این است که 20 هفته قبل از آغاز مسابقات ، شروع به تمرین کردن بکنید.

 

نحوه ی آماده شدن در مسابقات بدنسازی : 3_ برنامه ی غذایی داشته باشید

تنها با تمرین کردن شما نمی توانید در مسابقات بدنسازی پیروز بشوید. داشتن یک برنامه غذایی سالم مهم ترین نکته برای داشتن تناسب اندم است. از یک مشاور تغذیه کمک بگیرید تا رژیم غذایی متناسبی برای حضور در مسابقات داشته باشید.

 

 4_ کلاسهای ژست

آماده شدن در مسابقات بدنسازی

 

در مستند pumping iron ، آرنولد شوارتزنگر در مورد اهمیت ژست گرفتن صحبت می کند حتی او برای این که نحوه ی ژست گرفتن را یاد بگیرد به کلاس های رقص بالرین می رفت. مشورت گرفتن از یک رقاص و یا از مربی بدنسازی در مورد ژست گرفتن خیلی مفید می باشد.

 

نحوه ی آماده شدن در مسابقات بدنسازی :

 

5_ انتخاب درست کرم و اسپری برنزه کننده

بسیاری از بدنسازان مهم بودن کرم برنزه کننده را نادیده می گیرند و سعی می کنند که ارزان ترین انها را سفارش بدهند. انتخاب درست کرم برنزه کننده خیلی مهم است و نقش مهمی را در صحنه ی مسابقات ایفا می کند. پس سعی کنید کرم برنزه کننده متناسب با رنگ پوستتان بخرید. همچنین کمک گرفتن از یک متخصص برای استفاده از کرم برنزه کننده نیز میتواند ظاهر کلی شما را بهتر نشان بدهد.

 

 6_ صحنه ی مسابقات را به خوبی بشناسید

زود رسیدن به مسابقات و بررسی سالن و صحنه ی نمایش می تواند روی عملکرد شما تاثیر بگذارد ( بله، ژست گرفتن نوعی عملکرد است) بدانید چراغ ها کجا قرار دارند و سعی کنید زیر آن ها باشید تا بدن شما بهتر دیده شود.

 

نحوه ی آماده شدن در مسابقات بدنسازی :

 

7_ برای بخش خود آماده شوید.

به عنوان یک بدنساز در بخش فیزیک کلاسیک، زیر نظر داشتن حرکات و ژست گرفتن یک بدنساز در بخش آزاد موردی ندارد اما تقلید کردن از او برای شما سودی نخواهد داشت. سعی کنید در حوزه ی فعالیت خود تمام حرکات و ژست گرفتن مربوط به آن را یاد بگیرید.

 

 8_ همه چیز بستگی به خودتان دارد

بدنسازی یک بازی خودخواهانه است و باید تمام وقت و انرژیتان را وقف بدنتان بکنید تا به نتیجه مطلوب برسید. به طور مثال تمام رسانه ها در برای آرنولد صحبت می کردند که او به مراسم خاکسپاری پدرش نرفت و ترجیح داد به مسابقات مستر المپیا برسد.

 

جمع بندی

در اولین تلاش شما احتمالا نمی توانید قهرمان شوید. ممکن است چند بار طول بکشد تا از اشتباهات خود درس بگیرید و متوجه شوید چه چیزی برای شما مفید بوده و چه چیزی مفید نبوده است. بدنسازی یک بازی بی پایان است و شما هر روز باید بهتر از دیروز عمل کنید.

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
5/5 - (3 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات