گین آپ
4.8

گین آپ

  • مکملهای ضروری بدنسازی
  • 12 نوامبر 14
  • محمدرضا امیدی
  • 39,997 بازدید
  • 1 دیدگاه

گین آپ مكمل پروتئيني – كربوهيدراتي است كه حاوي ويتامين ها و مواد معدني نيز مي باشد . اين محصول براي افزايش وزن بسيار مفيد بوده و به همين علت اين مكمل براي كودكان و افراد بالغ قابل استفاده است . به علت اينكه طيف وسيعي از گروههاي سني 2-18 سال و گين آپ مخصوص گروههاي سني 18 سال به بالا به طور جداگانه طراحي شده اند و به اين محصولات از نظر محتوا نيز تفاوت هاي اندكي با هم دارند تا براي مصرف گروههاي مختلف سني و ورزشكاران مناسب باشند .

الف ) گين آپ مخصوص افراد 2-18 سال : اين محصول در قوطي هاي فلزي 300 گرمي و با طعم هاي شكلاتي ، وانيلي ، موزي ، و توت فرنگي ، عرضه مي شود .

موارد مصرف

پروتئين موجود در اين محصول ارزش بيولوژيكي بالايي داشته و به خوبي توسط سلول هاي بدن مورد استفاده قرار مي گيرد . همچنين ميزان هضم و جذب كربوهيدرات هاي گين آپ بسيار بالا است و آنزيم هاي افزوده شده به اين محصول نيز به هضم و جذب بهتر مواد مغذي كمك زيادي مي نمايد . اين گين آپ حاوي اسيد آمينه ليزين است كه محرك ترشح هورمون رشد بوده و به رشد قدي افرادي كه در سن رشد هستند ني زكمك مي كند .

مقدار و طريقه مصرف

مصرف اين محصول بر اساس گروه سني مشخص مي شود :

گروه سني 2-5 سال : 1 پيمانه در يك چهارم ليوان آب يا شير .

گروه سني 6-13 سال : دو پيمانه در نصف ليوان آب يا شير .

گروه سني 14-18 سال : سه پيمانه در يك ليوان آب يا شير .

ميزان تاثير

ميزان اثر بخشي اين محصول به عوامل مختلف مانند ميزان متابوليسم بدن ، شدت فعاليت ، سن و جنس بستگي دارد . براي حصول نتيجه مثبت از مصرف اين مكمل در افزايش وزن ، بايد ابتدا علت كمبود وزن مشخص شده و نسبت به رفع آن اقدام شود . به عنوان مثال بايد از سلامتي فعاليت غده تيروئيد و عدم وجود انگل ها ، نداشتن استرس هاي شديد و بيش فعالي (در كودكان ) اطمينان حاصل كرد . چنانچه كمبود وزن علت خاصي نداشته باشد و بيشتر مربوط به عدم كفايت رژيم غذايي باشد مي توان از اين مكمل نتيجه مطلوبي گرفت .

نكات قابل توجه در مصرف گین آپ

1-    بهتر است دوز مصرفي روزانه گین آپ را به چند قسمت تقسيم كنيد و به صورت ميان وعده صبح ، عصر يا بعد از شام مصرف كنيد تا هضم آن آسانتر شده و اثر بخشي ان افزايش يابد . توجه كنيد كه اين مكمل را نبايد قبل از وغذايي مصرف كرد .

2-    در صورت بروز حساسيت از مصرف اين محصول خوداري كرده و با متخصص تغذيه يا پزشك مشورت كنيد .

3-    مصرف اين مكمل در كودكان زير 2 سال مجاز نمي باشد .

4-    در صورت استفاده از اين مكمل ، مقدار آب مصرفي روزانه را افزايش دهيد تا مواد زايد حاصل از متابوليسم پروتئين ها از بدن دفع شود . به اين منظور بايد به ازاي مصرف هر پيمانه از گين آپ يك ليوان اب مصرف كنيد .

5-    اين محصول حاوي اسيد آمينه فينل آلانين مي باشد و بيماران مبتلا به فينل كتونوري نبايد از اين مكمل استفاده كنند .

6-     مصرف اين مكمل در افرادي كه از داروهاي آنتي پيرين و تئوفيلين استفاده مي كنند مجاز نيست .

7-    در افراد مبتلا به نارسايي كليوي مصرف اين مكمل مجاز نمي باشد .

8-    مصرف بيشتر از 3 پيمانه از اين نوع گين آپ مجاز نمي باشد .

گین آپ بزرگسالان 

ب ) گين آپ مخصوص افراد 18 سال به بالا : اين محصول در قوطي هاي 1800-2200 گرمي و 4400 گرمي با طعم هاي شكلاتي ، وانيلي ، موزي و توت فرنگي عرضه مي شود .

موارد مصرف

گین آپ به علت داشتن كالري بالا و مجموعه ويتامين ها و مواد معدني به افراد با فعاليت عادي دچار كمبود وزن شديد هستند ، كمك مي كند تا به وزن ايده آل برسند . مجموعه آنزيمي موجود در آن نيز به هضم و جذب بهتر مواد مغذي كمك مي كند .

مقدار و طريقه مصرف

مقدار مصرف در افراد لاغر براي افزايش وزن : اين افراد مي توانند حداقل 2 پيمانه و حداكثر 4 پيمانه از مكمل را با آب ، شير يا آبميوه مخلوط كرده و به صورت ميان وعده مصرف نمايند .

ميزان تاثير

ميزان اثر بخشي اين محصول به شدت فعاليت ، ميزان متابوليسم بدن و مقدار مصرف شده از محصول بستگي دارد و بهترين تاثير آن زماني است كه مقدار توصيه شده به طور كامل مصرف شود .

نكات قابل توجه

1-    افراد عادي بهتر است دوز مصرف روزانه اين مكمل را به چند قسمت تقسيم كنند و به صورت ميان وعده صبح ، عصر يا بعد از شام مصرف كنند تا هضم آن آسانتر شده و اثر بخشي آن افزايش يابد .

2-    در صورت بروز حساسيت از مصرف اين محصول خوداري كرده و با متخصص تغذيه يا پزشك مشورت كنيد .

3-    در صورت استفاده از اين مكمل ، مقدار آب مصرفي روزانه را افزايش دهيد تا مواد زايد حاصل از متابوليسم پروتئين ها از بدن دفع شود.به اين منظوربايد به ازاي مصرف هر پيمانه از گين آپ يك ليوان آب به مصرف روزانه اضافه كنيد .

4-    گین آپ حاوي ا سيد آمينه فنيل آلانين ميباشد و بيماران مبتلا به فنيل كتونوري نبايد از اين مكمل استفاده كنند .

5-    مصرف اين مكمل در افرادي كه از داروهاي آنتي پيرين و تئوفيلين استفاده ميكنند مجاز نيست .

6-     در افراد مبتلا به نارسايي كليوي مصرف اين مكمل مجار نمي باشد .

گین آپ 900 گرمي

اين محصول با فرمولاسيون متفاوت براي تمام افراد جامعه اعم از كودكان ، ورزشكاران ، افراد لاغر و كليه كساني كه نياز بيشتري به پروتئين دارند قابل استفاده است .

ويزگي هاي اصلي اين محصول عبارتند از :

–         پروتئين با ارزش بيولوژيكي بالا به ميزان بيش از 22% شامل مخلوطي از پروتئين هاي Whey  ، شير و سفيده تخم مرغ كه نسبت متعادلي از انواع اسيد آمينه هاي ضروري و غير ضروري را برگرفته و تامين كننده بخش عمده اي از نياز روزانه فرد به پروتئين است .

–         اينولين يك فيبر غذايي محلول است و يك تركيب پربيوتيك محسوب مي شود . اين فيبرر غذايي در دستگاه گوارش توسط باكتري هاي موجود روده بزرگ تجزيه و تخمير شده و به رشد و تكثير باكتري مفيد روده كمك كرده و از تشكيل كلوني باكتري هاي بيماري زا جلوگيري مي نمايد . افزايش تعداد باكتري هاي مفيد به ويژه بيفتيد و باكترها علاوه بر افزايش سطح مقاومت و ايمني بدن منجر به افزايش سنتز ويتامين هايي مانند ويتامين K و ويتامين هاي گروه B    مي شود . همچنين اينولين هنگامي كه در قسمت ابتدايي روده بزرگ تخمير مي شود . با كاهش PH  در اين منطقه ، حلاليت عناصر دو ظرفيتي مانند كلسيم ، منيزيم ، روي و آهن را افزايش داده و به جذب بيشتر اين املاح كمك مي كند ، ثابت شده است مصرف مواد غذايي حاوي اينولين و ساير فروكتواليگو ساكاريد ها سبب افزايش دانسيته و تراكم استخواني به ويژه دردوران نوجواني و پيش از بلوغ مي شود .  اينولين همانند ساير فيبرهاي غذايي موجب افزايش فعاليت دستگاه گوارش و در نتيجه كاهش شيوع يبوست مي گردد .

–         كلسيم استخراج شده از شير : در فرمولاسيون گين آپ از يك مجموعه املاح استخراج شده از شير استفاده شده است . اصلي ترين و بيشترين ملح موجود در شير به ويژه به صورت ملح سيترات در اين مجموعه يافت مي شود .  ويژگي مهم اين مجموعه زيست دسترسي بسيار زياد املاح شير است كه نقش موثري درافزايش دانسيته و استحكام استخوان ها و سلامت بدن ايفا مي كند . همچنين نسبت كلسيم به فسفردراين مخلوط 1: 2/2 است كه سبب حداكثر جذب كلسيم مي شود .

–         مجموعه ويتامين ها و مواد معدني : علاوه بر كلسيم طبيعي استخراج شده از شير ، فرمولاسيون گين آپ از يك مجموعه ويتاميني شامل 12 نوع ويتامين هاي محلول در آب و چربي به همراه املاحي مانند آهن ، روي و يد استفاده شده كه تامين كننده بخشي از نياز روزانه بدن به اين ريزمغذي ها به ويژه در دوران رشد و يا افزايش وزن است .

روش مصرف

باتوجه به جدول درج شده بر روي برچسب ، ميزان توصيه شده روزانه براي گروه هاي سني مختلف را در آب ، شير يا ابميوه حل نموده و پس از وعده هاي غذايي ميل نماييد .

شكلات گين آپ

گين آپ بار مكمل پروتئيني – كربوهيدراتي به شكل بار شگلاتي است كه انرژي بالايي نيز دارد .

موارد مصرف

فرمولاسيون گين آپ بار مانند پودر گين آپ كودكان طراحي شده است اما براي استفاده آسانتر كودكان و تمايل بيشتر آن ها به مصرف مكمل ها به فرم شكلات تهيه شده است .

طعم اين شكلات بسيار دلپذير بوده و به راحتي قابل حمل و نقل است و مي تواند در برنامه غذايي دانش آموزان قرار گيرد .

شكلات گين اپ بار با فرمولاسيون ويژه داراي بيش از 16 درصد پروتئين هاي شير و وي ( آب پنير ) مي باشد كه ميزان جذب بالايي داشته و به دليل تعادل ميان اسيدهاي آمينه ضروري و غير ضروري به خوبي تامين كننده نيازهاي دوران رشد و افزايش وزن مي باشد . اسيد آمينه ليزين در اين محصول به مقدار بيشتري لحاظ شده زيرا سبب افزايش ترشح هورمن رشد شده و در نتيجه به تشكيل بافت هاي جديد و رشد كودكان كمك مي كند .

ويتامين ها و مواد معدني موجود در اين محصول مي تواند قسمت عمده اي از نياز روزانه بدن به ريزمغذي ها را براي رشد و افزايش وزن بدن تامين مي كند .

مقدار و طريقه مصرف

ميزان مصرف بر حسب سن و جنس متفاوت است .

نكات قابل توجه

1-    در صورت بروز حساسيت از مصرف اين محصول خودداري كرده و با متخصص تغذيه يا پزشك مشورت كنيد .

2-    مصرف اين مكمل در كودكان زير 2 سال مجاز نمي باشد .

3-    در صورت استفاده از اين مكمل ، مقدار آب مصرفي روزانه راافزايش دهيد تا مواد زايد حاصل از متابوليسم پروتئين ها از بدن دفع شود .

4-    اين محصول حاوي اسيد آمينه فنيل آلانين مي باشد و بيماران مبتلا به فينل كتونوري نبايد از اين مكمل استفاده كنند .

5-    مصرف اين مكمل در افرادي كه از داروهاي آنتي پيرين و تئوفيلين استفاده مي كنند مجاز نيست .

6-     در افراد مبتلا به نارسايي كليوي مصرف اين مكمل مجاز نمي باشد .

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
4.8/5 - (26 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات