معرفی‌ بهترین پروتئین وی ها
4.5

معرفی‌ بهترین پروتئین وی ها

  • مقالات بدنسازی, مکمل های بدنسازی
  • 15 ژوئن 21
  • حسام رضائی
  • 121,952 بازدید
  • 64 دیدگاه

بهترین پروتئین وی ها : شما چگونه پروتئین وی خود را انتخاب می‌کنید؟ یا هنگام انتخاب مکمل آن را که از همه بسته بندی براق تر و شکیل تری داشته باشد انتخاب می‌کنید؟ یا آن مکملی را انتخاب که دوستان خود در باشگاه بدنسازی به شما معرفی می کنند، که دارای طعم بهتری باشد یا در منطقه شما بیشترین فروش را داشته باشد؟ حقیقت این است که در این مورد سوالات جدی وجود دارد. شما میدانید که مصرف  مکمل پروتئین وی در زمان صحیح میتواند تفاوت‌های زیادی را ایجاد کند.


همین موضوع میتواند برای مثال باعث افزایش دور بازوی شما به میزان ۲ سانتیمتر بیشتر شود یا در نهایت میتواند رکورد شخصی‌ شما را در پرس سینه ۲۰ پوند افزایش دهد. اما باید بدانید که هر مکمل وی این کار را انجام نمیدهد.

 

در بازار مکمل‌ها هم پروتئین‌ های وی بسیار خوب وجود دارد، و هم محصولاتی یافت می شوند، که چندان خوب نیستند و توانایی تشخیص این مکمل‌ها میتواند در نتیجه گیری شما حیاتی باشد. در این مطالب از سایت مکمل قصد داریم مکمل پروتئین وی را معرفی کنیم.

 

بررسی مکمل پروتئین وی

 

اول از همه باید تعیین کنید، که مکمل تهیه شده توسط شما دارای کیفیت لازم رادارند یا خیر؟ احتمالا شما نیز تا کنون مزایای  مکمل  وی را دریافته اید و ممکن است از آن در رژیم غذائی خود نیز استفاده کرده باشید.

 

مکمل پروتئین وی یکی‌ از غنی‌‌ترین منابع آمینو اسید‌های شاخه دار می‌باشد. که شامل سه آمینو اسید لوسین، ایزو لوسین و والین می‌باشد. این سه آمینو اسید کاملا ثابت کرده‌اند که وجود آنها برای رشد عضلات کاملا ضروری هستند و حتی وجود آنها برای تامین انرژی کافی‌ در حین تمرین نیز لازم می‌باشد.

مکمل  وی همچنین شامل ریز ذرات از لحاظ بیولوژیکی فعال نظیر آلفا لاکتالبومین، بتا لاکتوگلوبولین، گلیکومایکروپپتید، امیونوگلوبولین، لاکتوفرین، لاکتوپروکسیداز و انواع مختلفی‌ از فاکتور‌های رشد می‌باشد. این موارد باعث بهره وری از خاصیت آنتی اکسیدانی آن، بهبود سیستم ایمنی بدن و بهبود عضله‌ سازی و ریکاوری آنها میشود.

 

اگر بدانید که وی یکی‌ از پروتئین‌های موجود در شیر می‌باشد. پس این را نیز باید بدانید که تولید محصولات پروتئین وی نیز از شیر گاو شروع شد. شیر تهیه شده در مزارع از گاو‌ها منبع تولید بیشتر پودر‌های پروتئینی می‌باشد.اما اگر فکر می‌کنید که کمپانی‌هایی نظیر آپتیموم، سیتواسپرت و نیچربست برای تهیه پودر‌های پروتئینی خودشان از دوشیدن شیر گاو کار خود را شروع میکنند در اشتباه هستید.

 

در گذشته وی در واقع محصول زائد و جانبی تولیدات پنیر محسوب می شد، و معمولا آنها را دور می ریختند. اما امروزه شرکت‌های تولید کننده لبنیات اهمیت پروتئین وی را دریافته‌اند و کارخانه‌هایی در جهت عصاره گیری و رساندن آن به خلوص بالا بنا کرده‌اند.هر کمپانی عرضه کننده مکمل که از وی استفاده می کنند ابتدا پروتئین خام را از شرکت‌های تولید کننده لبنیات خریداری میکنند.در واقع مقادیر زیادی هم می‌توان پیدا کرد.

 

این موضوع یعنی‌ اینکه بسیاری از این کمپانی‌ها پودر پروتئین وی خام خود را ممکن است. از شرکت‌های لبنیاتی یکسان تهیه کرده باشند. دو کارخانه‌ لبنیاتی بزرگ که تولید این پروتئین‌های خام را بر عهده دارند یکی‌ گلانبیا می‌باشد که شرکت اصلی‌ آن واقع در ایرلند می‌باشد، و دیگری هیلمار انگریدینت واقع در کالیفورنیا می‌باشد. در این مکان‌ها می‌باشد که در واقع شیر تحت فرایند‌های بسیار دقیق فیلتر و پاکسازی می شود تا در نهایت پودر‌های پروتئینی مخصوصی تولید میشود.

 

پروتئین وی

کمپانی‌های عرضه کننده مکمل نظیر اپتیموم و دایماتیز این پودر‌های پروتئینی خام نظیر پروتئین وی ایزوله، پروتئین وی کنسانتره و پروتئین وی هیدرولیز را از شرکت‌هایی نظیر گلانبیا و هیلمار سفارش میدهند. این پروتئین‌های خام و بدون طعم در مقیاس بزرگ و در چندین کانتینر به سمت کمپانی‌های عرضه کننده مکمل‌ها انتقال داده میشوند. سپس هر کدام از این کمپانی‌ها مواد اولیه مخصوص به خود و طعم دهنده‌ها را اضافه میکنند تا در نهایت محصول نها‌یی آنها آماده عرضه در بازار میشود و این همان محصولی است که شما از آن استفاده می‌کنید.

 

پروتئین وی بسیار تاثیر گذارتر از انواع دیگر پروتئین‌ها می‌باشد. اما میزان تاثیر گذاری آن نیز میتواند بسیار متفاوت باشد.معمولا عمل محدود کننده مزایای پروتین وی موادی است که کمپانی‌ها به آن اضافه میکنند.

 

هنگامی که شما تصمیم به خرید یک مکمل پروتئینی می‌کنید. هدف شما تنها خرید پروتئین می‌باشد نه کربوهیدرات یا چربی‌. کربوهیدرات‌ها و چربی‌‌ها را از طریق رژیم غذائی نیز به راحتی‌ می‌توان مصرف کرد. پس بنابراین هنگامی که شما پول با ارزش خود را می‌خواهید صرف خرید پروتئین کنید.


انتظار این را دارید که مکمل شما دارای بیشترین میزان پروتئین در خود باشد. با یک نگاه مختصر به اطلاعات ارائه شده در مورد مکمل مورد نظر خود میتوانید بفهمید دقیقا چه میزان کربوهیدرات و چربی‌ در محصول شما وجود دارد.

 

لیبل محصول مورد نظر خود را چک کنید تا به فهرست مواد تشکیل دهنده آن برسید.اطلاعات ارائه شده در این قسمت به شما خواهد گفت که محصول مورد نظر واقعا ارزشمند می‌باشد یا خیر.اول از همه شاید متوجه این موضوع شوید که بیشتر محصولات پروتئین وی در واقع شامل بیش از یک نوع وی هستند.

 

شما ممکن است با پروتئین وی ایزوله، پروتئین وی کنسانتره و پروتئین وی هیدرولیز روبرو شوید.یک مکمل پروتئینی بسیار خوب باید بخش اعظمی از آن متشکل از پروتئین وی ایزوله یا پروتئین  ایزوله هیدرولیزه به عنوان پایه اصلی‌ مکمل باشد.به دلیل اینکه پروتئین وی ایزوله خالص‌ ترین نوع پروتئین می‌باشد که تقریبا بیشتر از ۹۰% آن پروتئین می‌باشد.

 

پروتئین وی

پروتئین وی

مکمل پروتئین وی ایزوله هیدرولیزه نیز به این معنی‌ می‌باشد که این پروتئین طی‌ مراحل خاصی‌ سرعت هضم آن را در بدن کاهش میدهند و حتی سرعت هضم آن از پروتئین وی ایزوله معمولی‌ بیشتر می‌باشد. از طرف دیگر پروتئین وی کنسانتره به دلیل اینکه فرایند فیلتراسیون کمتری روی آن صورت گرفت است. دارای مقادیر بیشتری کربوهیدرات می‌باشد.در نتیجه محصول نها‌یی دارای مقدار کمتری پروتئین می‌باشد.

 

اگرچه بیشتر پروتئین‌های وی کنسانتره شامل ۷۰-۸۰% پروتئین میباشند اما برخی‌ از آنها دارای کمتر از ۳۵% پروتئین نیز هستند.به همین دلیل می‌باشد که وی ایزوله و هیدرولیز دارای قیمت بیشتر میباشند و توجه بیشتری نیز روی آنها می‌باشد.

 

اما اگر واقعا می‌خواهید بفهمید که پروتئین وی شما دارای کیفیت بسیار بالایی می‌باشد باید کمی‌ حساب کتاب کنید.میزان پروتئین موجود در هر وعده از مکمل خود را در لیست اطلاعات آن پیدا کنید و آن را تقسیم بر سایز اسکوپ خود کنید (به گرم).با انجام این کار شما به میزان درصد پروتئین موجود در هر اسکوپ مکمل خود پی‌ خواهید برد.


برای اینکه یک مکمل وی را با کیفیت بسیار بالا در نظر بگیریم میزان درصد پروتئین در هر اسکوپ باید ۸۰% یا بیشتر باشد.برای مثال اگر یک مکمل پروتئین وی در یک اسکوپ ۲۸ گرمی‌ دارای ۲۵ گرم پروتئین باشد پس مشخص میشود که میزان درصد پروتئین در هر اسکوپ آن حدود ۹۰% می‌باشد و اینگونه معلوم میشود که مکملی که شما خریداری کرده‌اید ارزش صرف هزینه را داشته است.

 

مزیت  پروتئین های  وی نسبت به دیگر مکمل ها

اما احتمالا حیاتی‌ترین فاکتوری که باعث شده است. پروتئین وی از لحاظ ارزش کاملا خود را از بقیه پروتئین‌ها جدا کند. سرعت هضم آن می‌باشد.  با سرعت بسیار بالایی هضم میشود. در کمتر از ۳۰ دقیقه پروتئین وی میتواند در بدن آمینو اسید‌های خود را به ماهیچه‌ها تحویل دهد و این انتقال سریع آمینو اسید‌ها به ماهیچه‌ها نشان داده است که نقش بسیار مهمی‌ در وادار کردن عضلات به رشد ایفا می‌کند.

 

بهترین پروتئین وی ها

 

1.  (MUSCLE TECH NITROTECH PERFOTMANCE SERIS)

نیتروتک ماسل تک بهترین پروتئین وی

بهترین پروتئین وی



پروتئین وی نیتروتک ماسل تک بهترین پروتئین وی موجود در بازار جهانی میباشد که از دیرباز مورد استقبال بسیاری از ورزشکاران بوده و به جرئت میتوان فت این محصول رتبه 1 پروتئین وی ها را دارد.
هر اسکوپ از این مکمل دارای ۳۰ گرم پروتئین می‌باشد، که پروتئین‌های اصلی‌ موجود در این مکمل پروتئین وی ایزوله و وی پپتید هستند.در این مکمل همچنین برای بهبود رشد و قدرت عضلات از کراتین نیز استفاده شده است.این مکمل در هر اسکوپ تنها دارای یک گرم شکر و ۳ گرم کراتین می‌باشد.

 

2. (GNC PRO WHEY 100% )

 

پروتئین وی جی ان سی

بهترین پروتئین وی

این مکمل شامل امینو اسید لوسین به میزان ۱۰ گرم و امینو اسید‌های ایزولوسین و والین هر کدام به میزان ۴ گرم می‌باشد.این میزان از امینو اسید‌های شاخه دار در این مکمل به شما قدرت کافی‌ در حین تمرینات را میدهد و همچنین مدت زمان ریکاوری بعد از تمرینات را کاهش میدهد.

3. (OPTIMUM NUTRITION 100% WHEY)

 

بهترین پروتئین وی

 


این مکمل در ۱۳ طعم مختلف عرضه میشود و ترکیب آن با مایعات نیز به آسانی‌ انجام میشود.این مکمل به خاطر طعم‌های بسیار خوب و همچنین کیفیت بسیار عالی‌ مورد درخواست بسیاری از افراد می‌باشد.

4.  (BPI SPORTS ISO-HD)

بهترین پروتئین وی

بهترین پروتئین وی





مکمل  وی  نسبت به مکمل‌های پروتئینی دیگر دارای مقادیر بیشتری از وی ایزوله و هیدرولیز می‌باشد.به این معنی‌ که پروتئین موجود در این مکمل سریعتر هضم میشود و زودتر جذب ماهیچه‌ها شده و میتواند فرایند کاتابولیسم را خنثی و رشد عضلات را شروع کند.

5. (ALLMAX ISOFLEX)

بهترین پروتئین وی

بهترین پروتئین وی

 



این مکمل تنها در یک اسکوپ برای شما ۲۷ گرم پروتئین را مهیا می‌کند که دارای هیچگونه چربی‌ و شکر نمی‌باشد و تنها حاوی یک گرم کربوهیدرات می‌باشد.

6. (MYPROTEIN IMPACT WHEY)

بهترین پروتئین وی

بهترین پروتئین وی


این مکمل ۱۰۰% حاوی پروتئین وی کنسانتره می‌باشد و هیچگونه پروتئین دیگری به آن اضافه نشده است و همچنین مقادیر چربی‌ و کربوهیدرات در آن کم می‌باشد.همین موضوع این مکمل را برای افرادی که خواهان چربی‌ سوزی بدن و همچنین افزایش حجم ماهیچه‌ها هستند گزینه‌ مناسبی کرده است.

7. (BSN CLEAN 100% WHEY)

بهترین پروتئین وی برای خرید

بهترین پروتئین وی برای خرید در دنیا




این مکمل در هر اسکوپ دارای ۲۴ گرم پروتئین و ۱۴۰ کالری می‌باشد. این مکمل یکی‌ از خالص‌ترین انواع مکمل‌های پروتئینی در بازار می‌باشد.

8.  (MHP MAXIMUM WHEY)

بهترین پروتئین وی برای خرید در ایران

بهترین پروتئین وی



این مکمل در هر اسکوپ دارای ۲۵ گرم پروتئین می‌باشد. این مکمل حاوی پروتئین‌های وی غنی‌ شده کنسانتره و ایزوله می‌باشد، که از طریق فرایند فیلتراسیون مجدد دارای خلوص بیشتری نیز هستند.

9. (ZERO CARB ISOPURE)

بهترین پروتئین وی

بهترین پروتئین وی




پیدا کردن مکمل‌های پروتئینی  وی که بدون کربوهیدرات باشند سخت می‌باشد، اما این مکمل در هر اسکوپ حاوی ۵۰ گرم وی ایزوله می‌باشد که بدون حتی یک گرم کربوهیدرات می‌باشد.

10. ( ANIMAL WHEY UNIVERSAL)

بهترین پروتئین وی

بهترین پروتئین وی


این مکمل نیز هر روزه در بازار‌های آنلاین دارای محبوبیت روز افزونی می‌باشد، و مصرف آن رضایت بسیاری را فراهم کرده است.

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4.5/5 - (22 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

64 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات