فیبر و رابطه آن در زمان حجم گیری
0.0

فیبر و رابطه آن در زمان حجم گیری

  • مقالات بدنسازی
  • 9 دسامبر 14
  • محمدرضا امیدی
  • 2,739 بازدید
  • بدون دیدگاه

یبر ، ماده غیر قابل هضمی است که در انواع توبیا ، سبزیجات ، میوه جات دانه ای ، غلات  ، دانه های روغنی و … یافت می شود  . این ماده برای سلامتی و افرادی که درصدد کاهش وزن خود هستند بسیار سودمند می باشد . پس وقتی کسی می خواهد به حجم عضلانی خود بیفزاید ، نباید به مقدار زیاد از این ماده غذایی استفاده کند . غذاهای فیبردار نه تنها سخت جویده و بلعیده می شوند حجم معده را پر می کنند در نتیجه ، مصرف غذاهای پرکالری نظیر کربوهیدرات های نشاسته ای را نیز محدود می کنند .

غذاهای فیبردار همچنین مدت زمان طولانی تری با شما می مانند و عملکرد هضم را کند می کنند به طوری که بدن قادر نخواهد بود در فاصله زمانی کوتامدت ، وعده غذایی بعدی را بپذیرد .

در نهایت باید گفت که خوردن فیبر به عنوان یک استراتژی کاهنده وزن عالی است ، اما زمانی که در حال اجرای تاکتیک حجم گیری هستید باید آن را محدود کنید.

انواع فیبرهای غذاییفیبر و رابطه آن در زمان حجم گیری,در زمان حجم گیری چه چیزی مصرف کنیم؟,مصرف فیبر در بدنسازی,رژیم بدنسازی حجم,حجم آوردن در بدنسازی,رژیم غذایی,فیبر ها در بدنسازی,فیبر در زیبایی اندتم

فیبر یک نوع کربوهیدرات می باشد ( از گروه کربوهیدرات های پیچیده ) . این نوع کربوهیدرات ها هضم نمی شوند ، حتی در خون نیز جذب نمی شوند . فیبرهای موجود در غذا از گیاهان سرچشمه می گیرند.

فیبرها دو نوع هستند  . فیبرهای محلول و فیبرهای نامحلول

فیبرهای محلول همانطوری که از نامشان پیداست در آب حل می شوند . این نوع فیبر باعث پایین آمدن کلسترول خون می شوند شما می توانید فیبرهای محلول را در غذاها پیدا کنید این غذاها شامل : جو ، جوی دوسر ، مرکبات ، و لوبیای خشک است . فیبرهای محلول به کاهش وزن نیز کمک می کنند ، زیرا بعد از مصرف غذای حاوی این نوع فیبر ، شما احساس پری و سنگینی می کنید و در نتیجه دیرتر گرسنه می شوید

فیبرهای نامحلول شامل پوسته سبزیجات و سبوس می باشد . این نوع فیبر خطر سرطان کولون ( سرطان روده بزرگ ) را کاهش داده و از عفونت روده بزرگ جلوگیری می کند . فیبرهای نا محلول در نان گندم سبوسدار ، سبوس گندم ، انواع سبزیجات مثل کلم ، چغندر ، گل کلم ، سیب با پوست ، شلغم و … وجود دارد.

منبع : Muscle & Fitness

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
امیتاز بدید

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات