عوامل موثر در رشد سینه های بانوان
4.5

عوامل موثر در رشد سینه های بانوان

  • بدنسازی بانوان
  • 23 مارس 15
  • محمدرضا امیدی
  • 6,852 بازدید
  • بدون دیدگاه

سلامی مججد و تبریکی دوباره برای فرارسیده عید باستانی.

برای این ساعت از سایت مکملها با مقاله ای در باب عوامل موثر در رشد سینه های بانوان در خدمت شما بانوان ورزشکار هستیم امید وارم نهایت استفاده را ببرید.

منبع ایم نقاله سایت خوب ادکوان میباشد .

داشتن بدنی خوش فرم زیبا و سفت آرزوی هر فردی در زندگی می باشد . از خانم ها گرفته تا آقایان و از جوانان گرفته تا افراد میانسال دوست دارند بدنشان شل و افتاده نباشد بلکه شکمی عضلانی و سینه ای سفت و برجسته داشته باشند.

در این مقاله روی سخن ما با بانوان است . شاید سوال تمام بانوانی که به سلامتی و فرم ، شکل ، سایز و زیبایی اندام خود اهمیت می دهند این باشد چگونه به سینه های خود سایز ، فرم و شکل دهیم ؟ در جواب شما را به خواندن مطالب زیر دعوت می کنم

سینه بانوان
پروتئین : پروتئین یکی از ارکان اصلی برنامه غذایی انسانهاست. بدن انسان با استفاده از پروتئینهای دریافتی قادر به ساخت بافت جدید و افزایش ساخت ماهیچه خواهد بود. دریافت ناکافی پروتئین موجب میشود نه تنها بدن نتواند بافت ماهیچه ای جدید ایجاد نماید بلکه ممکن است قسمتی از بافت ماهیچه ای را نیز از دست دهد.
تحقیقات نشان داده است دخترانی که در برنامه غذایی خود از مقادیر بالای پروتئین حیوانی و چربی استفاده می نمایند زودتر بالغ شده و مقادیر زیادتری استروژن آزاد در خون خود دارند.
در مقابل افزایش میزان دریافت غذاهای گیاهی موجب افزایش غلظت shbg یا گلوبولین چسبنده به هورمون **** می شود که در نتیجه این امر و چسبیدن shbg به استروژن ، غلظت میزان استروژن آزاد خون کاهش می یابد.
استروژن یکی از عوامل کمک کننده به رشد پستان هاست.

کلسترول : کلسترول نوعی چربی است که سلول های بدن شما را در ساخت دیواره سلولی قوی تر یاری می نماید. این ترکیب در داخل سلول ها به هورمون های استروئیدی از جمله استروژن تبدیل می شود. بدیهی است محدودیت دریافت کلسترول که در نتیجه کاهش میزان دریافت غذاهای حیوانی رخ می دهد نهایتا می تواند بدن را از ساخت ماهیچه*های جدید – از جمله ماهیچه برای پستان – بازدارد.
کلسترول برای عملکرد مناسب در بدن نیازمند هورمون تیروئیدی t3 است. کمبود t3 می تواند منجر به افزایش کلسترول غیر قابل استفاده در خون فرد گردد. در این دسته از افراد اگر چه کلسترول خون بالاست اما بکار تولید هورمون استروژن نمی آید. به همین دلیل تجربه نشان داده است خانم های مبتلا به کم کاری تیروئید برای بازگرداندن فرم ماهیچه و پستان های خود و موفقیت در کاهش کلسترول خون نیازمند به درمان دارویی بیماری کم کاری تیروئید شان هستند.

چربی : بدن خانم ها به گونه ای طراحی شده است که چربی های اضافه خود را در قسمت پائین تنه ذخیره نماید. این امر به حفاظت از اندام های تناسلی خانم ها کمک می کند. هنگامی که چربی لازم در قسمت پائین تنه ذخیره گشت مقداری از آن نیز برای زیبایی در پستان ها ذخیره می شوند.
هنگام رژیم گرفتن ، بدن در حالت گرسنگی قرار می گیرد و حالتی اضطراری پدید می آید که بدن را مجبور به استفاده از ذخایر و اندوخته های خود می کند. از آنجایی که در چنین حالتی همچنان حفاظت از اندام های تناسلی مهم تر از زیبایی پستان هاست بدیهی است که چربی پستان ها نیز سریع تر از دست برود.
– تنها زمانی که ارزش پستان ها بیش از حفاظت از اندام ها تناسلی است ایام شیردهی می باشد و به همین دلیل است که بعد از شیردهی خانم ها احساس می کنند لازم است از سوتین های بزرگتری استفاده نمایند.

محرک ها : محرک هایی مانند قهوه و طیف وسیعی از داروهای رژیمی می توانند اثرات نامطلوبی در کیفیت پستان های شما داشته باشند. بعضی از محرک ها با تاثیر بر غدد فوق کلیوی ترشح نوراپی نفرین را افزایش می دهند. این محرک ها گیرنده هایی را در سلول های چربی فعال می نمایند که موجب تسریع سرعت سوخت چربی ها به عنوان منبع انرژی می شوند. همچنین محرک ها ترشح ترکیبی شیمیایی به نام دوپامین را افزایش می دهند. ترشح این ماده شیمیایی عصبی یا نوروکمیکال به خودی خود بد نیست اما می تواند منجر به کاهش اثر پرولاکتین شود. پرولاکتین هورمونی است که می تواند منجر به رشد بهتر پستانها گردد.

کربوهیدرات ها : هورمون رشد می تواند منجر به ترشح هورمون رشد شبه انسولینی یا igf شود. بیشترین میزان هورمون رشد بدن انسان در طول خواب و بعد از ورزش تولید می شود. استفاده از کربوهیدرات ها می تواند میزان ترشح هورمون رشد و igf را کاهش دهد. به همین دلیل خانم های که قصد دارند اندازه و سایز پستان خود را افزایش دهند نباید قبل از خواب و قبل و بعد از ورزش کربوهیدرات مصرف نمایند.

خواب : بیشترین میزات ترشح هورمون رشد در بدن انسان مربوط به زمان خواب است. به همین دلیل به کودکان توصیه می شود که به میزان کافی استراحت نمایند. تحقیقات نشان می دهد میزان ترشح هورمون رشد در بزرگسالانی که رشد شان متوقف شده نیز در ۹۰ دقیقه اول خواب به بیشترین حد خود می رسد. همانطور که قبلا توضیح داده شد مصرف کربوهیدرات قبل از خواب می تواند میزان ترشح هورمون رشد را کاهش دهد اما مصرف پروتئین می تواند این میزان را افزایش دهد.

ماساژ : ماساژ در دو سطح می تواند شما را یاری نماید. ابتدا باید از ماساژ کلی و آرام استفاده نمود . این ماساژ می تواند منجر به افزایش میزان خون رسانی و رسیدن مواد مغذی لازم برایرشد به پستان های شما شود.
مرحله دوم ماساژ نوک و هاله قهوه ای پستان است که می تواند منجر به افزایش پرولاکتین شود. پرولاکتین همان هورمونی است که در اواخر ودران باردار و در طول دوران شیردهی موجب افزایش اندازه پستان های شما می شود.
لازم نیست زمان زیادی را صرف این گونه ماساژ ها نمایید. تنها چند دقیقه کافی است.

حرارت : حرارت می تواند با افزایش فعالیت آنزیم آروماتاز میزان تبدیل هورمون تستوسترون به استروژن را افزایش دهد. سرد بودن بدن – مانند آنچه در خانم های مبتلا به کم کاری تیروئید شایع است – می تواند موفقیت برنامه افزایش سایز پستان ها را تحت تاثیر قرار دهد.
دقت کنید در استفاده از گرما و حرارت زیاده روی نشود زیرا حرارت زیاد علاوه بر آنکه می تواند آنزیم آروماتاز را از بین ببرد این توانایی را دارد تا شما را متقاعد نماید که داشتن پستان هایی کوچک خیلی بهتر از داشتن پستان هایی بزرگ اما با پوستی سوخته و خراب است.

استرس : استرس ، ترس و هیجان میزان ترشح هورمون کورتیزول را افزایش می دهد. افزایش کورتیزول موجب از دست رفتن و تحلیل عضلات و ایجاد چربی در اطراف اندام های داخلی می گردد. عصبانیت و تحریک پذیری ترشح آدرنالین را نیز افزایش می دهد که همانطور که می دانید و قبلا هم توضیح داده شد نتیجه ای جز استفاده از چربی ها به عنوان منبع انرژی نخواهد داشت

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
4.5/5 - (2 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات