زرده تخم مرغ و خواص آن
0.0

زرده تخم مرغ و خواص آن

  • تغذیه, مقالات بدنسازی
  • 9 دسامبر 14
  • محمدرضا امیدی
  • 1,656 بازدید
  • بدون دیدگاه

در طول این سالها مقدار حمله ای که به تخم مرغ شده ، در مورد کمتر ماده غذایی به چشم می خورد تنها با این تصور که زرده تخم مرغ باعث افزایش سطح کلسترول خون می شود و ریسک بیماری های قلبی را افزایش می دهد . ولی حالا تعدادی از متخصصان تغذیه به این توافق رسیده اند که مصرف زرده تخم مرغ تاثیری بر این مسئله ندارد .در حالی که دو سوم از کلسترول موجود در خون توسط کبد ساخته می شود ، تعجبی ندارد که اخیراً مطالعات متعدد هیچ ارتباطی را بین خوردن تخم مرغ کامل و شیوع سکته یا بیماری های قلبی در افراد سالم کشف نکردند.

در واقع مطالعه ای در دانشگاه کانکتیکوت نشان داد افرادی که به مدت ۳۰ روز روزانه مقدار ۶۴۰ میلی گرم کلسترول با مصرف زرده تخم مرغ دریافت می کردند ، هیچ افزایشی را در سطح  LDL ( کلسترول نوع بد ) که با بیماری قلبی در ارتباط است را مشاهده نکردند .زرده تخم مرغ و خواص آن,خواص زرده تخم مرغ,تخم مرغ و زرده,خواص تخم مرغ در بدنسازی,تخم مرغ و مصرف آن در دوره,بهترین زمان مصرف تخم مرغ

همچنین مطالعه ای در تایلند نشان داد وقتی افراد برای مدت ۱۲ هفته روزانه یک عدد زرده تخم مرغ مصرف کردند ، سطح کلسترول مفیدشان یعنی  HDL افزایش یافت که می تواند به دلیل لسیتین موجود در زرده تخم مرغ باشد.

مرکز زرده تخم مرغ محل تجمع مواد مغذی است از جمله کولینکه تقویت کننده عملکرد مغز است ، چربی های امگا و ویتامین D ، همینطور لوتئین و زیگزانتین ( ۲ اکسیدان قوی که از بینایی پشتیبانی می کنند ) .

افرادی که زرده تخم مرغ می خورند در حالی که تحت برنامه تمرین با وزنه قرار داشتند سایز عضلانی و قدرت بالاتری را کسب کردند در مقایسه با کسانی که زرده تخم مرغ نمی خوردند.

بنابراین به ازای هر ۲ عدد سفیده تخم مرغ می توانید یک عدد زرده تخم مرغ مصرف کنید و حتی اگر در رژیم سختی هستید ، هم روزانه یک عدد زرده میل کنید.

منبع : مجله Muscle & Fitness

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
امیتاز بدید

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات