ریک کولینز (شخصیت مطرح در تناسب اندام) درباره ی مشکلات قانونی سارم (SARMs) توضیحاتی داد
5

ریک کولینز (شخصیت مطرح در تناسب اندام) درباره ی مشکلات قانونی سارم (SARMs) توضیحاتی داد

  • اخبار بدنسازی
  • 22 دسامبر 20
  • محمدرضا امیدی
  • 98 بازدید
  • بدون دیدگاه

به گزارش سایت بدنسازی مکمل ها : در دنیای بدنسازی احتمالا اسم تعدیل کننده‌ های انتخابی گیرنده آندروژن یا به اختصار (SARMs) سارم را شنیده اید. بسیاری این دارو را جایگزین عالی برای استروئیدها تبلیغ می کنند برای کسانی که میخواهند ماهیچه های عضلانی داشته باشند. همچنین این دارو فعلا قانونی است و برای ورزشکارانی که میخواهند بدن خود را تقویت کنند به دلیل قانونی بودنش برای آن ها مفید است.

 

اما حقیقت در مورد قانونی بودن استروئید بسیار پیچیده تر از آن است که به نظر می رسد. در آخرین مصاحبه ای که کمپانی GI  با ریک کولینز داشته بود او گفت که فروش سارم غیر قانونی است اما در اختیار داشتنش قانونی میباشد. به گفته ی ریک کولینز، طبق قوانین فعلی آمریکا، استروئید یک ماده ی تحت کنترل است. این به آن معنی است که اگر شما استروئید بدون نسخه ی پزشکی دارید، داشتن آن پیگرد قانونی دارد. اما چنین پیگرد قانونی برای سارم وجود ندارد زیرا سارم ماده ی کنترل شده ای نیست و به خودی خود فعلا قانونی است.

 

مرتبط بخوانید : همه آن چیزی که در مورد (SARMs) باید بدانید

 

اما اخیرا ریک کولینز توضیح میدهد که سارم (sarm) دارویی میباشد که مورد تایید هیچ ارگانی نیست. به این معنی است که این دارو به طور رسمی در کارخانه ها تولید نمیشود. و اگر شخصی این دارو را موجود در فروشگاهی تهیه کند، آن فروشگاه در حقیقت کار غیر قانونی انجام داده است. در حقیقت تنها راه قانونی برای بدست آوردن سارم، برای استفاده در تحقیقات دارو میباشد. البته اگر این کار به بهانه های نادرست انجام شود و کسی این دارو را برای مصارف تفریحی مانند بدنسازی بدست آورد، این کار غیر قانونی است و پیگرد قانونی دارد.

سارم

 

اظهارات ریک کولینز در اینجا نشان میدهد که توانسته اند 22 دروغ درباره ی سارم را فاش کنند. در اختیار داشتن این دارو موردی ندارد اما فروش آن تقریبا در هر نحوه ای غیر قانونی است. به همین دلیل است که سارم نام بدی در دنیای بدنسازی دارد. این دارو تایید نشده برای برخی خطرناک و برای دیگران کاملا غیر قانونی تلقی می شود. اما بر هر حال این ماده در مکان هایی به فروش می رسد.

علاوه بر این بسیاری از سیاستمداران آمریکایی بدون وقفه درحال تلاش هستند تا سارم را به لیست ماده های کنترل شده نیز اضافه کنند.

 

ریک کولینز گفت اگر چنین اتفاقی بیافتد سارم به عنوان یک ماده ی غیر قانونی تبدیل خواهد شد مگر اینکه با نسخه ی پزشکی به فرد تجویز شود. اگر به قانون فدرال تبدیل شود، احتمالا اندکی بعد توسط ایالات دیگر دنبال خواهد شد. بنابراین با توجه به این قانون نیرو های پلیس قادر خواهند بود که شخص هایی که سارم در اختیار دارند را جریمه و یا حتی دستگیر نیز بکنند.

اما چنین اتفاقی هنوز نیفتاده است اما بسیاری در حوزه ی بدنسازی معتقد هستند که داشتن و مصرف کردن سارم به طور کل غیر قانونی هست. مانند هر داروی دیگر، استفاده از دارو های غیر مجاز و غیر قانونی اصلا توصیه نمیشود. بنابراین هر تصمیمی که میگیرد احتیاط کنید.

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
5/5 - (1 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات