روش صحیح مصرف استروئیدها قسمت ششم و پایانی
4.1

روش صحیح مصرف استروئیدها قسمت ششم و پایانی

  • استروئیدها, مقالات بدنسازی
  • 16 مارس 15
  • محمدرضا امیدی
  • 62,873 بازدید
  • 4 دیدگاه

روش صحیح مصرف استروئیدها : این قسمت:معرفی استروئیدها و دوره های مرتبط

مصرف استروئیدها به صورت غلیط میتونه ضربه خطرناکی را حتا مرگ رو به همراه داشته باشه. دقت کنید استروئیدها مواد بسیار قوی هستند و خطرناک وهمیشه ، همیشه باید تحت کنترل باشند. متاسفانه اینطوری که دیدم اطلاعات آموزشی در مورد استروئید که بیشترش “زیر زمینی” هست در دسترس خیلیها نیست و توصیه های اشتباه میتونه خطرات جبران ناپذیری رو به همراه داشته باشه. چون احساس کردم که سوالات در مورد استروئید نحوه استفاده و پاک سازی برای خیلی ها مهمه و میتونه جلوگیری از وقایع ناهنجار کنه تصمیم گرفتم کمی هم در مورد استروئید صحبت کنم.

توجه کنید که این پست و یا پستهای مرتبط به مصرف استروئیدها تنها جنبه آموزشی داره وهدف من به هیچ عنوان تشویق کردن برای مصرف استروئیدها نیست. مطمئن باشید که تغذیه صحیح و تمرین درست با استراحت کافی نتیجه لازم رو خواهد داد. مگر در سطح رقابتی و اونم تحت نظر پزشک باید دائم آزمایش خون لااقل ماهی یکبار برید تا مؤتمن شید که چربی خون و مقادیر کبدی در سطح درست هستند. حتمن هر روز در صورت امکان فشار خونتون رو بگیرید تا مطمئن شید که بالا نرفته و در حد نرمال هست. به محض هر گونه اثرات جانبی مصرف استروئید را بلافاصله قطع کنید و با پزشک مشورت کنید. دوز هایی که اینجا آورده شده دوزهای معمول بوده ولی برای افراد حساس ممکنه زیاد بوده باشه به همین خاطر هیچوقت توصیه نمیشه. عواقب مصرف دوزهای ذکر شده و خطرات احتمالی متوجه با خود شخص بوده و این سایت یا نویسنده هیچ مسوولیتی را در این مورد نمیپذیرد.

تستوسترون انانتات مصرف استروئیدها
که الان مصطلح ترینش و ارزون ترینش حتی تو کشورهای امریکای شمالی هر امپولی ۶ دلار هست. جز استروئیدهای آندروژنیک و در هر آمپول ۲۵۰ میلیگرم تستوسترون داشته تولید ابوریحان، تهران هست. تستوسترون عمده ترین هورمون آندروژنی مردانه بوده و حجم ساز هست اما براحتی هم تبدیل به استروژن میشود. اما همین موجب خواص آنابولیکی شدید این هورمون بوده موجب افزایش قدرت و حجم میشود. هیچ استروئیدی در دنیا وجود نداره که به اندازه تستوسترون حجم بده. خوبیه تستوسترون انانتات نسبت به استروئید های دیگه این هست که میشه هفتهی تنها یکبار تزریقش کرد چون روحانی بوده آروم آزاد میشه و سطحش در خون تا یک هفته ثابت میمونه. از این نظر انانتات نسبت به سایپیونات بهتر هست. و هر دوی اینها بهتر از سوستانون ۲۵۰ یا امنادرن هستند. این بستگی به طول زنجیره استری و نحوه آزاد شدن در بدن داره. پس برای حجم کسب کردن نحوه آزاد شدن و تزریق یکبار هفتگی انانتات یا سیپیوناات بهتر از پروپیونات هست. اگر استروئیدی اثرش طولانیتر باشه بهتره منتها مشکلش اینه که ۳ یا ۴ هفته بعد از قطع مصرف طول میکشه تا اثرش از بین بره و این از نظر کنترل آسیب زدن به بدن و پاکسازی بعد از دوره مشکل ایجاد میکنه. اگر میخواهید تستوسترون رو بصورت دراز مدت استفاده کنید باید آگاهی کامل از نولوادکس ، کلامید، پروویرون و هورمون جنینی داشته باشید. چون احتمال اثرات جانبی در استفاده دراز مدت خیلی زیاده. گرچه خیلی ها میگن که برای حجم ساختن بهترین استروئید تستوسترون هست (که البته درست هم میگن) والی باید این اثرات جانبی و طول دوره و درمان بعد از دوره را هم در نظر داشت. اونایی که میترسن یا از داروهای پاکسازی و خطرات دراز مدت واهمه دارند بهتره به عوض انانتات از پروپیونات یا سوسپنشن استفاده کنند که استرش کوتاه تره و کنترلشون راحت تره اما بدیش اینه که باید هر ۲ روز یک بار تزریق بشن در صورتیکه انانتات فقط یکبار در هفته تزریق بشه کافیه.
از اونجاییکه تستوسترون بسیار قوی هست میشه ازش به تنهاییی استفاده کرد و نیازی به استک کردن نیست. در مورد تستوسترون با استر دراز زنجیره مسله انانتات میشه برای بهترین نتایج از دوزهای ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ (بسته به شرایط شخص) به مدت ۱۰ هفته استفاده کرد. بهترین کار اینه که دوزه هفتگی را در ۲ نوبت مثلا دوشنبه و چهارشنبه تقسم کرده و تزریق کنید مثلا اگه میخواهید ۵۰۰ میلیگرم استفاده کنید ۲۵۰ میلیگرم دوشنبه و ۲۵۰ میلیگرم چهارشنبه. تستوسترون معمولا پایه تمامی استک های استروییدی هست و میتوان برای کم کردن اثرات جانبی دوز آنرا پایین آورده و با پریموبولان یا ایکییی پواز یا دکا دورابولین استاکش کرد.
معمولا دکا از متداولترین ها هست که با تستوسترون استفاده میشه.چون خواص آندروژنیک ملایمی داره. اما به هر حال دکا هم خطرات کمی نداره به همین خاطر کسانی که نمیخاان ریسک کنند بهتره از دکا با تستوسترون استفاده نکنند. اما اگه خواستید از دکا استفاده کنید معمولا دوز ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیگرم دکا را با ۵۰۰ تا ۷۵۰ میلیگرم تستوسترون هفته گی استفاده میکنند. پریموبولان را هم میتوان با تستوسترون استفاده کرد چون آروماتزه نمیشه یعنی به استروژن تبدیل نمیشه و این برای کسانی که میترسند یا ریسک پذیر نیستند گزینه خوبی هست. این موجب میشه که کل سطح احتباس آب و چربی بسیار کمتر بشه تا اینکه بخواهید از تست و دکا استفاده کنید. اما متاسفانه پریموبولان ضعیف هست و به تنهاییی اثرش بسیار کم و در دراز مدت باید استفاده بشه و از دوز بالا تا نتیجه بده. اگه بخواهین با تست استاکش کنید میتونید از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیگرم پریموبولان با ۵۰۰ تا ۷۵۰ تا تست هفتگی استفاده کنید. البته میتونید برای پریموبولان از دوزهای بالاتر هم استفاده کنید مثلا تا ۷۰۰ میلیگرم والی این بنا به پاسخ بدن فرق میکنه و اینو یادتو باشه همیشه بهتره که با کمترین دوز بهترین جواب رو گرفت.
گزینه مناسب بعدی اکوی پاز هست که از نظر آندروژنی به قدرت دکا نیست چون هیچ تاثیری از آنزیم ۵ آلفا ردوکتاز نمیگیره و باز قدرت اندرو ژنی نصف تستوسترون داره. اما قدرت حجم دهی ۲ برابر دکا هست که با اثرات جانبی کمتری هم داره. البته کمی استروژن ایجاد میکنه ولی نه زیاد بنابرین برای چربی سوزی خوبه و حالت بعد کرده که تستوسترون ایجاد میکنه را نداره. همچین موجب افزایش اشتها میشه که این خودش به خوردن بیشتر و عملکرد کاردیو کمک میکنه و از این نظر ها متضاد تستوسترون هست.

مصرف استروئیدها

البته که میشه تست انانتات را با هر ماده دیگهای هم استک کرد. باید به هر حال مراقب اثرات جانبی در نتیجه استفاده از زد استروژن بود. اگه در هر مرحله ای مشکل ژینکو مستی یا احتباس آب و چربی زیادی پیدا کردید بهترین کار استفاده از روزی ۲۰ میلیگرم نولوادکس و استفاده از آن تا زمانی که این اثرات از بین بره، هست. والی یادتون باشه به محض اینکه مشکل رفع شد مصرف نولوادکس رو قطع کنید چون اگه بخواهید برای کل طول دوره ادامه بدید اونوقت جلوی پیشرفت تستوسترون رو میگیره. در مورد بلوکر آروماتاز بهترین گزینه برا تستوسترون پروویرون هست که بهتر از امریمیدکس (در مورد تستسسترون) عمل میکنه. پروویرون نه تنها جلوی استروژن رو میگیره و میتونه دراز مدت تو دوره استفاده بشه بلکه با پروتئینهای خون باند شده موجب آزاد سازی بیشتر تستوسترون بصورت آزاد میشه پس به رشد کمک زیادی میکنه. معمولا استفاده دوزهای ۵۰ تا ۱۰۰ گرم کافی هست و معمولا دوز پایین ، چون اگه بیشتر بشه جلوی استروژن رو میگیره و همینطور پیشرفتو اما کسانی که زیادی نگران عوارز جانبی هستند میتونند دوز بالا برند.
کسانی که نگران اثرات جانبی اندورژنیک (از دست دادن موی سر، بزرگ شدن پروستات، کلفت شدن صدا) هستند میتونند از فیناستراید استفاده کنند. این آنزیم ۵ آلفا ردوکتاز رو بلوک میکنه و نمیزاره تستوسترون به دی اچ تی تبدیل بشه. البته اینکار زیاد جالبی نیست چون دی اچ تی موجب کاهش باد کردگی،شده و میزان تستوسترون آزاد خون را افزایش میده و بسیار قوی هست یعنی ۳ تا ۴ برابر از خود تستوسترون قویتر هست. به هر حال کسانی که نگران از دست دادن مو هستند میتونند برای زد استروژنشون برا پاک سازی از آریمیدکس به عوض پروویرون استفاده کنند. چون پروویرون یک نوعی دی اچ تی هست خودش.
بعد از دوره چون آروماتیز شدن و استرادیول زیاده تو خون، سطح ترشه نرمال تستوسترون بسیار شدید پایین آمده و در اینجاس که اگه به بدان کمک نکنیم تمام یا بیشتر چیزی را که بدست آوردیم را از دست خواهیم داد. من تو ی پست قبلی مفصل در مورد تراپی بعد از دوره استرویددی توضیح دادم. والی اینجا باز به تر خلاصه میگم. بهتره اون پست رو حتمن بخونید. معمولا در دورههای تستوسترون تا ۱۰ تا ۱۲ هفته استفاده میشه. پس استفاده از کلامید، نولوادکس و هورمون جنینی مهمه. استفاده از هورمون جنینی باید در آخرین هفته دوره شروع شه و تا ۳ یا ۴ هفته ادامه پیدا کنه. ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ ای یو هر ۵ یا ۶ روز تزریق میشه. این موجب میشه که ترشه داخلی تستوسترون را تحرک کنه من اینجا زیاد توضیح نمیدم چون قبلا توضیح دادم اینا رو (مراجه کنید به پست تراپی بعد از دوره). دو هفته بعد از آخرین تزریق تستوسترون باید از نولوادکس یا کلامید استفاده کنید. ۴۰ میلیگرم نولوا یا ۱۵۰ میلیگرم کلامید روزی برا مدت ۲ هفته نیازه. و بعد باز برای ۲ هفته دیگه یا ۲۰ میلیگرم نولوا یا ۱۰۰ میلیگرم کلامید روزی کافی خواهد بود. همیشه به یاد داشته باشید که هورمون ***یتی خودش سرکوب کننده تستوسترون بدن هست پس باید حتما ۲ هفته مانده به اتمام مصرف نولوادکس یا کلامید قطع شود.

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
4.1/5 - (21 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

4 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات