راهنمای کامل برای راه اندازی یک باشگاه خانگی مجهز
5

راهنمای کامل برای راه اندازی یک باشگاه خانگی مجهز

  • مقالات بدنسازی
  • 5 نوامبر 18
  • حسام رضائی
  • 5,346 بازدید
  • بدون دیدگاه

راهنمای کامل برای راه اندازی یک باشگاه خانگی مجهز

آیا باید اقدام به ساختن یک باشگاه خانگی کنید؟

ساختن یک باشگاه خانگی دارای مزیت‌ها و ضعف‌های مخصوص به خود از لحاظ میزان مقرون به صرفه بودن، راحتی‌ و حفظ حریم خصوصی می‌باشد.

اما در ابتدا مزیت‌های آن :

  • کار کردن در باشگاه خانگی بسیار راحت می‌باشد و میتواند رضایت شما را از تمرین افزایش دهد.
  • شما میتوانید هر زمان که خواستید یا نیاز باشد تمرین کنید و دیگر مجبور نیستید بر اساس باشگاه عمومی‌ زمان بندی خود را تنظیم کنید.
  • در باشگاه خانگی دیگر مجبور نیستید تا تمرین یک فرد دیگر با یک دستگاه تمام شود تا شما بتوانید آن را انجام دهید.
  • شما میتوانید در باشگاه خانگی خود هر موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید و محیط را نیز هر طور می‌خواهید طراحی کنید و در واقع باشگاهی خواهید داشت کاملا بر اساس سلیقه خودتان.
  • با داشتن یک باشگاه خانگی میتوانید در وقت خود صرف جویی کنید و همچنین ممکن است در دراز مدت از لحاظ هزینه نیز مقرون به صرفه تر باشد.

 

اما نقاط ضعف :

  • برای داشتن یک باشگاه خانگی خوب شما میبایست در ابتدا مبلغ قابل توجهی‌ برای خرید تجهیزات خوب و جدید هزینه کنید.
  • شما در انجام برخی‌ حرکات ممکن است با محدودیت مواجه شوید، و اگر خواهان دستگاه‌های هوازی نیز باشید، باید آنها را نیز تهیه کنید.
  • در باشگاه خانگی ممکن است از تمرین کردن کمتر لذت بیبرید زیرا تنها تمرین خواهید کرد.
  • شما مجبورید خودتان وظیفه نگهداری، تعمیر و جایگزینی تجهیزات را بر عهده داشته باشید.
  • در باشگاه خانگی ممکن است حواستان توسط عوامل مختلفی‌ پرت شود.

شخصا دوست دارم در یک باشگاه عمومی‌ تمرین کنم. اگرچه تمرین کردن در آنها از راحتی‌ کمتری برخوردار است، اما از آن طرف می‌توانم حرکات مختلفی‌ را انجام دهم، تمرکزم را کامل روی تمرین بگذارم، با افراد جدید آشنا شوم و همچنین نیازی نیست دستگاه‌ها تمیز، تعمیر یا جایگزین کنم.

 

بهترین تجهیزات بدنسازی باشگاه خانگی

یکی‌ از دلایلی که بیشتر مردم از ایجاد یک باشگاه خانگی فراری هستند این است که گمان میکنند ساختن آن نیازمند یک هزینه بسیار هنگفتی می‌باشد. این موضوع زمانی‌ صحیح است که بخواهید تمام تجهیزات جانبی بدنسازی نظیر، مدیسین بال، تردمیل، ست کتل بل و تجهیزات تی آر ایکس را تهیه کنید که واقعا غیر ضروری هستند. اگر تنها به دنبال عضله سازی و افزایش قدرت در سریع‌ترین زمان ممکن هستید، شما نیازمند تجهیزات زیادی نیستید. تنها داشتن چند وسیله ضروری میتوانند شما را قادر سازند تا بیشترین حرکات را اجرا و از آنها بیشترین بهره را ببرید، حرکاتی مانند اسکات، ددلیفت، پرس سینه و پرس سرشانه. تجهیزات اصلی‌ که شما نیازمند آنها خواهید بود عبارت است از :

  • جایگاه اسکات
  • هالتر
  • صفحه وزنه
  • میز قابل تنظیم
  • دمبل‌های قابل تنظیم
  • گیره
  • زیرانداز مخصوص بدنسازی

با داشتن این تجهیزات، شما میتوانید طیف وسیعی از حرکات کارامد را برای تمام گروه‌های عضلانی اصلی‌ انجام دهید. اگر قصد ساختن یک باشگاه خانگی را دارید، توصیه می‌کنم ۷ مورد اساسی‌ بالا را قبل از خرید هرگونه تجهیزات دیگر تهیه کنید. در ادامه لیست یک سری تجهیزات لاکچری دیگر نیز ذکر می‌کنم که خرید آنها ضروری نیست اما داشتن آنها میتواند خوب باشد :

  • پلتفرم ددلیفت
  • جایگاه پارالل
  • دستگاه کشش همستریگ و باسن
  • دستگاه زیربغل سیمکش
  • دستگاه هوازی (برای مثال دستگاه رویینگ یا دوچرخه ثابت)

در آخر یک سری تجهیزات کاملا غیر ضروری می‌باشد که در صورت توان با تهیه آنها میتوانید کارایی تمرین خود را بیشتر کنید :

  • صفحه وزنه‌های بسیار سبک (۰.۵-۱ کیلویی)
  • دستگاه غلطک شکم
  • مت یوگا
  • گچ مایع
  • کمربند مخصوص قرار دادن وزنه
  • تجهیزات نور پردازی
  • اسپیکر
  • پوستر‌های انگیزشی

اکنون بیائید تمام این تجهیزات را به ترتیب اهمیت بررسی کنیم.

 

تجهیزات ضروری باشگاه خانگی

برنامه‌های مناسب تمرینات قدرتی‌ به استفاده از حرکات چند مفصلی تاکید دارند و نه کار با دستگاه ها. از آنجایی که توصیه همیشگی‌ من به افراد انجام تمرینات قدرتی‌ از میان سبک‌های دیگر بدنسازی می‌باشد، پس تجهیزات پیشنهادیم نیز بر همین اساس خواهد بود. به همین دلیل است که من تجهیزاتی را در نظر گرفته ام که شما بتوانید با آنها حرکات کلیدی نظیر اسکات، ددلیفت، پرس سینه و پرس سرشانه را انجام دهید. این حرکات، حرکات اساسی‌ و اصلی‌ هستند و مابقی حرکات، حرکات ثانویه و کمکی‌ میباشند.

تهیه چنین تجیزاتی در خانه آنچنان هزینه بردار نیست و همچنین نیازمند یک مکانی با ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر مربع نیز میباشید. اکنون بیائید به بررسی تک تک تمام تجهیزات ضروری مورد نیاز برای خرید بپردازیم.

 

جایگاه اسکات

home gym equipment power rack

جایگاه اسکات، یک فریم فلزی محکم می‌باشد که معمولا دارای ارتفاع ۲.۵ متر و ۱.۲۵ متر عرض می‌باشد که روی آن گیره‌های قابل تنظیم برای قرار دادن هالتر به شکل ایمن تعبیه شده است. بسیاری از جایگاه‌های اسکات همچنین دارای مکان هایی برای نگه داشتن صفحه وزنه‌ها روی آن میباشند. با این جایگاه شما میتوانید حرکات اسکات، پرس سینه و بارفیکس را انجام دهید.

 

هالتر

rogue olympic bar

بهترین حرکاتی که میتوانید انجام دهید معمولا نیازمند هالتر هستند، پس ارزشش را دارد که یک هالتر خوب تهیه کنید. اصلی‌‌ ترین چیزهایی که باید در مورد یک هالتر همه کاره بدانید داشتن برجستگی و زمختی روی هالتر به منظور گرفتن بهتر آن، ۲۸.۵ میلی‌ متر عرض شافت و همچنین تضمین مادام العمری آن می‌باشد.

 

صفحه وزنه

rogue olympic plates

شما حداقل نیازمند خرید دو صفحه وزنه ۲.۵، ۵، ۱۰ و ۲۵ پوندی و همچنین ۶ صفحه وزنه ۴۵ پوندی هستید. همچنان که قویتر میشوید میتوانید صفحه وزنه‌های بیشتری را بخرید. اطمینان حاصل کنید که صفحه وزنه‌های شما گرد باشند و نه چند وجهی، که در این حالت هنگام انجام ددلیفت مسیر هالتر با برخورد به زمین تغییر خواهد کرد.

 

میز قابل تنظیم

rogue adjustable bench

شما نیازمند یک میز قابل تنظیم دارای جایگاه تکیه مناسب هستید که بتوانید آن را در حالت تخت یا عمودی قرار دهید. شما میتوانید با چنین میزی حرکات نشسته تک مفصلی و همچنین پرس بالا سینه دمبل، پرس سینه تخت دمل و پرس سرشانه را انجام دهید. شما میتوانید میز‌های ارزان قیمت زیادی را پیدا کنید، اما پیشنهاد می‌کنم از یک میز با کیفیت استفاده کنید. میز‌های ارزان قیمت میتوانند غیر ایمن و در مدت زمان کوتاهی‌ دچار مشکلات فنی‌ زیادی شوند.

 

دمبل‌های قابل تنظیم

دمبل‌های قابل تنظیم، دمبل هایی هستند که شما را قادر میسازنند تنها با یک جفت دمبل بتوانید از وزنه‌های متفاوتی استفاده کنید. آنها شما را قادر میسازند تا بتوانید هر نوع حرکت با دمبل را انجام دهید و از لحاظ اشغال فضا، بسیار فضای کمتری را نسبت به دمبل‌های معمولی‌ میگیرند.

home gym adjustable dumbbells

از طرف دیگر، از مزایای دمبل‌های نرمال می‌توان به تعادل و ارگونومی بهتر از دمبل‌های قابل تنظیم اشاره کرد و همچنین کار با آنها در برخی‌ حرکات آسان تر می‌باشد نظیر پشت بازو تک دمبل جفت دست از پشت. با این بیان، دمبل‌های قابل تنظیم از لحاظ هزینه، حمل و نقل و نگهداری بهتر از دمبل‌های معمولی‌ هستند.

 

گیره

home gym equipment collars

با قرار دادن گیره در هالتر میتوانید هنگام جابجایی هالتر، وزنه‌ها را ثابت در یک جا نگه دارید و از افتادن آنها جلوگیری کنید. هنگام کار با هالتر، صفحه وزنه‌های آن متمایل به سمت بیرونی هالتر میشوند و با استفاده از گیره میتوانید آنها را سر جای خود ثابت کنید و دیگر نیاز نیست که هالتر را در جایگاه گذاشته و صفحه وزنه‌ها را دوباره تنظیم کنید.

 

زیرانداز مخصوص بدنسازی

home gym floor tiles

زیرانداز‌های مخصوص بدنسازی معمولا به شکل فوم مانند هستند که اغلب دارای ضخامت یک یا دو اینچ میباشند که همین امر از آسیب که کف زمین باشگاه خانگی شما جلوگیری می‌کند. حتی اگر با دقت نیز عمل کنید، انداختن صفحه وزنه ها، هالتر، دمل و چیز‌های سنگین روی زمین اجتناب ناپذیر میشد و این امر میتواند باعث آسیب رسیدن به کف زمین شود.

 

پلتفرم ددلیفت

پلتفرم ددلیفت یک فریم فلز مانند میباشد که روی زمین قرار می‌گیرد و دارای لایه زیرین ضخیم فومی می‌باشد. همانطور که از نام آن مشخص است، یک پلتفرم ددلیفت شما را قادر میسازد تا بدون آسیب رساندن به کف زمین و بدون ایجاد سر صدای زیاد ددلیفت خود را انجام دهید. کاشی‌های کف زمین میتوانند در برابر افتادن دمبل و صفحه وزنه‌ها از خود مقاومت به خرج دهند، اما اگر قصد انجام ددلیفت‌های سنگین را دارید، پس تهیه یک پلتفرم ددلیفت مورد نیاز شما می‌باشد. همچنین از این پلتفرم میتوانید برای حرکت زیربغل هالتر خم نیز استفاده کنید.

home gym deadlift platform

شما نیازمند خرید پلتفرم ددلیفت نیستید، اما در صورت داشتن آن میتوانید با سرعت بیشتری هالتر را فرود آورید، به این معنی‌ که لازم نیست انرژی خود را برای آهسته پایین آوردن هالتر هدر کنید.

 

جایگاه پارالل

home gym dip station

یک جایگاه پارالل دارای یک بدنه فلزی با دو دسته می‌باشد که میتوانید از آن برای انجام حرکت پارالل و زیرشکم استفاده کنید. از انواع حرکات پارالل میتوانید برای تمرین دادن عضلات سینه، پشت بازو و سرشانه به خوبی‌ استفاده کنید، اما از آنجایی که جایگزین‌های مناسبی برای این حرکات وجود دارند، پس خرید این دستگاه ضروری نمیباشد. حرکت زیرشکم خلبانی‌ نیز یک حرکت عالی‌ برای شکم می‌باشد، اما با استفاده از یک میله بارفیکس متصل به جایگاه اسکات نیز میتوانید آن را انجام دهید. اگرچه جایگاه پارالل ضروری نمیباشد، اما قیمت زیادی نیز ندارد، بنابراین توصیه می‌کنم پس از خرید تجهیزات ضروری در صورت توان آن را نیز تهیه کنید.

 

دستگاه کشش همسترینگ و باسن

home gym glute ham raise

حرکت کشش باسن و همسترینگ یک حرکت عالی‌ برای تمرین دادن عضلات همسترینگ، باسن و ماهیچه‌های پشت می‌باشد. شما به راحتی‌ با نگه داشتن وزنه میتوانید فشار تمرین را افزایش دهید و همچنین میتوانید با این دستگاه حرکت دراز نشست با وزنه را نیز انجام دهید که یک مزیت خوب می‌باشد.

 

دستگاه زیربغل سیمکش

home gym lat pulldown machine

انجام حرکات با دستگاه زیربغل سیمکش بسیار خوب می‌باشد و در واقع میتوانید به نوعی با وزن بدن خود حرکت بارفیکس را شبیه سازی کنید.

 

دستگاه رویینگ

home gym rowing machine

من زیاد تمرینات هوازی انجام نمیدهم (۱-۲ ساعت در هفته)، اما هنگامی که بخواهم آن را انجام دهم، مایلم از فعالیت‌های کم فشار نظیر رویینگ، دوچرخه سواری و پیاده روی به جای تمرینات پر فشار نظیر دوندگی استفاده کنم. پارو زنی‌ بسیار خوب می‌باشد زیرا یک حرکت فول بادی است که میتواند عضلات پا، مفصل ران، دست‌ها و پشت را به کار گیرد و همچنین میتواند مقدار زیادی کالری سوزی کند و یادگیری آن نسبتا آسان و پس از انجام آن نیز ریکاوری بدن سریع انجام خواهد شد. دستگاه‌های رویینگ دارای صفحه نمایش نشان دهنده وضعیت شما نظیر زمان و دیگر موارد هستند که میتواند برای نظارت بر میزان پیشرفت کمک کننده باشد. به علاوه، قیمت آنها از تردمیل ارزان تر بوده و نگهداری آن آسان تر می‌باشد.

 

دوچرخه ثابت

home gym indoor bicycle

استفاده از دوچرخه ثابت فرم هوازی مورد علاقه من به چندین دلیل می‌باشد :

  • کار با دوچرخه ثابت نسبتا کم فشار می‌باشد و تحقیقات نشان داده‌اند که دوچرخه سواری تداخلی با عضله سازی و افزایش قدرت بر خلاف دوندگی ندارد.
  • دوچرخه سواری میتواند میزان زیادی کالری سوزی کند.
  • ریکاوری از آن راحت تر و آسان تر از دوندگی می‌باشد مخصوصا تمرینات دوندگی اینتروال پر فشار.
  • این دستگاه فضای بسیار کمی‌ را اشغال می‌کند
  • گوش دادن به موسیقی‌ یا نگاه کردن تلوزیون روی آن آسان تر از انجام این کار‌ها هنگام دوندگی می‌باشد، زیرا روی این دستگاه بالا تنه شما ثابت باقی‌ میماند.

 

تردمیل

اگر دوندگی یا پیاده روی ورزش هوازی مورد علاقه شما می‌باشد و نمیتوانید یا نمیخواهید بیرون بروید، پس میتوانید از یک تردمیل به خوبی‌ در باشگاه خانگی خود استفاده کنید.

 

صفحه وزنه‌های بسیار سبک

home gym fractional plates

سبک‌ ترین صفحه وزنه‌های معمولی‌ دارای وزن ۲.۵ پوند هستند، به این معنی‌ که اگر بخواهید کمترین افزایش وزنه در حرکت را دهید، باید معمولا ۵ پوند به وزنه تمرینی خود اضافه کنید. هنگامی که مبتدی هستید، افزودن ۵ تا ۱۰ پوند به هر طرف هالتر در هر هفته یا هر دو هفته کار آسانی می‌باشد، به این معنی‌ که میتوانید در این مقطع به راحتی‌ از صفحه وزنه‌های معمولی‌ استفاده کنید.

اما هنگامی که دوره رشد مبتدی شما به پایان رسید، باید این را بپذیرید که نمیتوانید هر هفته رکورد شخصی‌ خود را افزایش دهید. در حقیقت در این مقطع برای یک افزایش در میزان رکورد ممکن است ۴، ۸، یا ۱۲ هفته زمان نیاز باشد. به علاوه، گاهی‌ اوقات افزایش در میزان وزنه در حرکات اصلی‌ به اندازه ۵ تا ۱۰ پوند میتواند کاری به شدت دشوار باشد و در این زمان میتوانید تنها با یک افزایش ۲.۵ پوندی وزنه پیشرفت داشته باشید.

در اینجاست که استفاده از صفحه وزنه‌های بسیار سبک مناسب می‌باشد. آنها شما را قادر میسازند به میزان بسیار اندک اما پایدار در تمرینات خود پیشرفت داشته باشید، که این دقیقا همان کاری است که مجبورید هنگام رسیدن به بیشترین میزان پتانسیل طبیعی بدن خود در عضله سازی و افزایش قدرت انجام دهید. بیشتر صفحه وزنه‌های بسیار سبک معمولا دارای وزن ۰.۲۵ تا ۱ پوند هستند، که این امر شما را قادر میسازد به هالتر وزنه ای به میزان ۰.۵ تا ۲ پوند بیفزایید.

 

دستگاه غلطک شکم

home gym ab roller

یک دستگاه غلطک شکم شامل یک چرخ با دو دسته در دو طرف یک محور می‌باشد که شما را قادر میسازد تا بتوانید حرکت غلطک شکم را انجام دهید. حرکت غلطک شکم یک حرکت کلاسیک مبتنی‌ بر وزن می‌باشد که شایستگی قرار گرفتن در برنامه تمرینی شما را دارد. برای شروع ابتدا باید روی زانو‌های خود نشسته، سپس دو دسته دستگاه را گرفته و به صورت دست صاف به جلو حرکت کنید، در همین حین موقعیت کمر شما باید در حالت طبیعی خود باشد، دستگاه را در مسیر صاف روبروی خود به جلو هدایت کنید و اجازه دهید بالا تنه شما نیز به جلو حرکت کند تا کاملا صاف شود، سپس دست‌ها را به عقب و به سمت زانو‌ها جمع می‌کنید. حرکات زیادی میباشند که برای عضلات شکم میتوانید انجام دهید، اما حرکت غلطک شکم بسیار کارامد و جذاب می‌باشد و نیازمند فضای زیادی نیز نیست، که همین امر تهیه دستگاه آن را برای یک باشگاه خانگی مناسب می‌کند.

 

مت یوگا

home gym yoga mat

اکنون به مدت یک سال است که از یک برنامه یوگا در خانه استفاده می‌کنم و در این مدت شاهد بهبود قابل توجه در پویایی و راحتی‌ بالا تنه و پایین تنه خود بوده ام، مخصوصا در طول انجام اسکات و پرس ها. اگر شما نیز قصد انجام کاری مشابه را دارید، پس تنها چیزی که نیازمند آن خواهید بود یک مت یوگا می‌باشد. انجام حرکاتی نظیر لانگز با زانو روی زمین سخت بسیار دردناک می‌باشد و حتی انجام آن روی موکت نیز میتواند باعث زخم شدن زانو شود.

 

کچ مایع

home gym liquid chalk

گج‌های وزنه برداری میتوانند با جذب عرق و افزایش اصطکاک بین دست و هالتر به تمرین بهتر شما کمک کنند و استفاده از آن در انواع حرکات با هالتر و دمبل مناسب می‌باشد. تنها مشکل گچ‌های رایج مورد استفاده این است که کثیف کاری زیادی را دارند. اگر مشکلی‌ با آن ندارید، میتوانید از آنها استفاده کنید، اما شخصا گچ‌های مایع را ترجیح میدهم. گچ‌های مایع همان گچ‌های پودری هستند که در الکل حل شده‌اند. هنگامی که آن را کف دست‌های خود بمالید، الکل موجود در آن سریع تبخیر شده و تنها یک لایه نازک گچ روی کف دست شما باقی‌ خواهد ماند.

 

کمربند قرار دادن وزنه

home gym dip belt

حرکت پارالل یکی‌ از بهترین حرکات برای تمرین دادن عضلات سرشانه، سینه و پشت بازو می‌باشد. همانند هر حرکت مبتنی‌ بر وزن دیگر، در نهایت شما برای ایجاد فشار بیشتر روی عضلات باید از وزنه نیز استفاده کنید. در اینجاست که استفاده از کمربند مخصوص قرار دادن وزنه میتواند کمک کننده باشد. این کمربند شما را قادر میسازد تا با قرار دادن وزنه در آن به راحتی‌ پیشرفت مستمر داشته باشید. این کمربند همچنین در انجام حرکت بارفیکس با وزنه نیز کارامد است.

 

آینه دیواری

مردم در مورد آینه نظرات متفاوتی دارند. برخی‌‌ها می‌گویند که با استفاده از آینه می‌توان هنگام انجام حرکت فرم خود را مشاهده و در صورت لازم آن را اصلاح کرد. برخی‌ دیگر عقیده دارند که وجود آینه تنها یک حواس پرتی می‌باشد که باید بدون آینه تمرین کرد. اما نظر من چیزی مابین این دو می‌باشد، گمان می‌کنم در ابتدا استفاده از آینه برای یادگیری فرم صحیح حرکات کمک کننده می‌باشد، اما در گذر زمان و با تسلط بیشتر شما میبایست بیشتر بر اساس حس درونی‌ خود حرکات خود را انجام دهید. بنابراین، اگر مبتدی هستید یا در کل هنگام تمرین دوست دارید تصویر خود را در آینه ببینید، پس استفاده از آینه گزینه خوبی‌ می‌باشد.

 

نور پردازی داخلی‌

بسته به اینکه در چه مکانی می‌خواهید باشگاه خود را بنا کنید، ممکن است نیازمند نور پردازی نیز باشید.

 

اسپیکر

احتمالا نیازی نیست که در مورد گوش دادن به یک موسیقی‌ خوب توضیح زیادی برایتان دهم، اما آیا میدانستید که بر اساس تحقیقات انجام شده موزیک مناسب شما میتواند باعث تحریک دستگاه عصبی و افزایش سطح آدرنالین هنگام تمرین کردن شود؟ این امر میتوانند باعث آسان تر شدن انجام تمرین و بهبود استقامت در طول تمرینات هوازی کم فشار و افزایش سرعت در طول انجام تمرینات اینتروال پر فشار شود. همچنین میتواند باعث بهبود قابلیت بدن در پردازش اکسیژن نیز شود و ممکن است بتواند افزایش قدرت نیز در شما ایجاد کند.

 

 پوستر‌های انگیزشی

من همیشه به دنبال نقل قول‌های انگیزشی و الهام بخش و همچنین نصایح ارزشمند می‌گردم و معتقدم که یاداوری دائمی آنها میتواند مسیر رسیدن به هدف را برایم آسان تر کند و اینکه چه کارهایی را باید انجام دهم.

 

در چه مکانی باید باشگاه خانگی را راه اندازی کنیم؟

توصیه می‌کنم از یک اتاق با کف بتنی‌ استفاده کنید، نظیر گاراژ یا زیر زمین. همچنین پیشنهاد می‌کنم باشگاه خود را در طبقه اول یا زیر زمین راه اندازی کنید زیرا تمرین کردن در طبقه بالاتر، مخصوصا انجام ددلیفت، میتوانند باعث ایجاد ترس در افراد خانه یا حتی آسیب به کف زمین شود. حتی اگر باشگاه خود را در یک مکان با کف بتنی‌ نیز راه اندازی کردید، شدیدا توصیه می‌کنم از زیرانداز‌های مخصوص بدنسازی استفاده کنید. زیرا تهیه آنها بسیار ارزان تر از هزینه تعمیر کف زمین می‌باشد.

 

جمع بندی در مورد راه اندازی یک باشگاه خانگی

ساختن باشگاه خانگی مخصوص به خودتان بهترین راه برای انجام یک تمرین راحت می‌باشد و همچنین در دراز مدت میتواند شما را در مسیر صحیح حفظ کند. البته تهیه چنین مکانی نیازمند مقداری هزینه و فضا می‌باشد. زیرا تجهیزات بدنسازی با کیفیت ارزان نیستند و فضای نسبتا زیادی را میگیرند. اما اگر از پس هزینه آن برآیید میتوانید یک باشگاه خانگی خفن برای مابقی عمر خود داشته باشید.

اولین تجهیزات ضروری که باید آنها را تهیه کنید عبارتند از :

  • جایگاه اسکات
  • هالتر
  • صفحه وزنه
  • میز قابل تنظیم
  • دمبل‌های قابل تنظیم
  • گیره
  • زیرانداز مخصوص بدنسازی

 

هنگامی که این موارد را تهیه کردید، در صورت تمایل میتوانید این تجهیزات را نیز خریداری کنید :

  • پلتفرم ددلیفت
  • جایگاه پارالل
  • دستگاه کشش باسن و همسترینگ
  • دستگاه زیربغل سیمکش
  • دستگاه رویینگ
  • دوچرخه ثابت
  • تردمیل
  • صفحه وزنه‌های بسیار سبک
  • دستگاه غلطک شکم
  • مت یوگا
  • گچ مایع
  • کمربند مخصوص قرار دادن وزنه
  • آینه
  • نور پردازی داخلی‌
  • اسپیکر‌های با کیفیت
  • پوستر‌های انگیزشی

اگر توانائی خرید تمام این موارد را دارید، پس باید گفت که باشگاه خانگی شما مجهزتر از بسیاری از باشگاه‌های عمومی‌ خواهد بود! در نهایت، توصیه می‌کنم که باشگاه خانگی خود را در طبقه اول با کف بتنی‌ راه اندازی کنید نظیر یک گاراژ یا زیر زمین.

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
5/5 - (1 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات