راز کاهش وزن واقعا چه می‌باشد (بخش دوم و آخر)
0.0

راز کاهش وزن واقعا چه می‌باشد (بخش دوم و آخر)

  • مقالات بدنسازی
  • 18 ژانویه 17
  • حسام رضائی
  • 846 بازدید
  • بدون دیدگاه

تعداد بسیار زیادی از تحقیقات و شواهد قانونی‌ و معتبر وجود دارد که هر آنچه در بخش اول مقاله گفته شد را ۱۰۰% تایید می‌کند و نشان میدهند که همه مباحثی که تا کنون انجام داده ایم کاملا درست و دقیق بوده‌اند.تعداد این تحقیقات و شواهد در واقع آنقدر زیاد می‌باشد که واقعا نمیدانیم از کجا شروع کنیم.اما در اینجا چند نمونه از این تحقیقات را برای شما ذکر خواهیم کرد تا در جریان قرار بگیرید.

 

 

تحقیق ۱ : تاثیرات متابولیک و رفتاری یک رژیم غذائی با ساکاروز بالا در طول دوره چربی‌ سوزی

در این تحقیق ۲ گروه از زنان انتخاب شدند و میزان کالری روزانه هر دو گروه دقیقا مشابه هم بود و در واقع این میزان کالری کمتر از نیاز بدن برای حفظ وزن کنونی در نظر گرفته شد تا بدن در یک وضعیت کمبود کالری به منظور چربی‌ سوزی قرار بگیرد.اما تنها تفاوت این دو گروه در این بود که رژیم غذایی یک گروه متشکل از ۴۳% ساکاروز و گروه دیگر تنها ۴% در طول روز از ساکاروز مصرف میکردند.حدس بزنید نتیجه چه بود؟ علیرغم اینکه یک گروه از یک رژیم غذایی سرشار از قند استفاده میکرد و آن گروه دیگر از یک رژیم بسیار کم قند استفاده میکرد اما هر دو گروه به یک اندازه وزن و چربی‌ کم کرده بودند.اما چرا؟ زیرا دلیل چربی‌ سوزی از منبعی که کالری از آن دریافت می‌کنیم نمی‌باشد بلکه این ایجاد کمبود کالری برای بدن می‌باشد که باعث چربی‌ سوزی میشود.

 

 

تحقیق ۲ : افزایش تعداد وعده‌های غذایی باعث افزایش سرعت چربی‌ سوزی نمی‌شود

در این آزمایش ۱۶ مرد و زن دارای اضافه وزن به دو گروه تقسیم شدند.سپس برای هر کدام از این افراد در هر گروه به یک میزان مشابه کمبود کالری در رژیم آنها در نظر گرفته شد و سپس همه از این میزان کالری روزانه مشابه به مدت ۸ هفته استفاده کردند.اما یک گروه در این مدت در روز تنها ۳ وعده غذایی مصرف میکرد و گروه دیگر از ۶ وعده غذایی استفاده میکردند.حدس بزنید نتیجه چه بود؟ همه آنها دقیقا به یک اندازه وزن کم کرده بودند.در حقیقت در این آزمایش مشخص شد که هیچ تفاوتی در چربی‌ سوزی، کنترل اشتها یا هر چیز دیگری بین این دو گروه وجود ندارد.اما چرا؟ زیرا تعداد وعده‌های غذایی روی توانایی شما در چربی‌ سوزی یا افزایش وزن تاثیر گذار نمی‌باشد.این کالری‌ها هستند که نتیجه را مشخص میکنند.

 

 

تحقیق ۳ : مقایسه بین یک رژیم غذائی بسیار کم کربوهیدرات و با چربی‌‌های اشباع بالا با یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا و چربی‌‌های اشباع پایین روی شکل و فرم بدن

در این تحقیق ۸۳ نفر شرکت داشتند و میزان کالری مورد نیاز آنها برای حفظ وزنشان تخمین زده شد و سپس برای ایجاد کمبود کالری برای بدن به میزان ۳۰% از کالری روزانه آنها کاهش دادند.سپس این افراد به سه گروه تقسیم شدند.گروه اول تنها ۴% از کالری روزانه خود را از کربوهیدرات‌ها مصرف میکردند.گروه دوم ۵۰% از کالری روزانه خود را از کربوهیدرات‌ها مصرف میکردند و گروه سوم ۷۰% از کالری روزانه خود را از کربوهیدرات‌ها به دست میاوردند.حدس بزنید نتیجه چه بود؟ اگرچه یک گروه از کربوهیدرات بسیار پایین و دو گروه دیگر از کربوهیدرات بسیار بالا استفاده کرده بودند اما هر سه گروه دقیقا به یک اندازه کاهش وزن و چربی‌ سوزی داشتند.اما چرا؟ زیرا مصرف کربوهیدرات زیاد یا کم نیست که باعث افزایش یا کاهش وزن ما میشود این کالری‌ها هستند که این کار را انجام میدهند جدایی از اینکه چه تعداد از آنها از طرف کربوهیدرات‌ها تامین شده باشند.

main2 pushup 2

 

 

تحقیق ۴ : کاهش وزن مشابه در رژیم‌های کم انرژی ترکیبی‌ یا متعادل

در این آزمایش ۵۴ مریض چاق در دو گروه تقسیم شدند و به افراد هر دو گروه یک رژیم کم کالری داده شده که میزان درصد پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌‌ها برای هر دو گروه یکسان در نظر گرفته شده بود.اما به یک گروه وعده‌های غذایی متعادل تر که شامل پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌ بود داده میشد اما گروه دیگر اجازه نداشتند از کربوهیدرات‌ها و چربی‌‌ها همزمان در یک وعده استفاده کنند و باید آنها را در وعده‌های جداگانه مصرف میکردند.حدس بزنید نتیجه چه بود؟ همه آنها به یک میزان وزن کم کرده بودند و چربی‌ سوزانده بودند.اما چرا؟ زیرا روشی‌ که شما با آن غذا‌ها را ترکیب و وعده‌های خود را سازماندگی می‌کنید دلیل چربی‌ سوزی نمی‌باشد بلکه این ایجاد کمبود کالری برای بدن می‌باشد که عامل چربی‌ سوزی می‌باشد.

 

 

تحقیق ۵ : چربی‌ سوزی تنها متکی‌ به ایجاد کمبود انرژی و کالری می‌باشد جدایی از هر روش موجود کاهش وزن

در این تحقیق افراد به دو گروه تقسیم شدند و به یک اندازه برای آنها کمبود کالری برای بدنشان در نظر گرفته شده بود.اما تفاوت میان این دو گروه در روش ایجاد کمبود کالری برای هر یک از آنها بود.یک گروه این کار را از طریق مصرف کمتر کالری انجام میداد (تنها از طریق رژیم غذائی) اما گروه دیگر این کار را هم از طریق مصرف کمتر کالری و هم افزایش کالری سوزی از طریق انجام تمرینات هوازی (ترکیبی‌ از رژیم غذایی و ورزش) انجام میداد.اما دوباره باید ذکر شود که میزان کمبود کالری هفتگی ایجاد شده برای هر دو گروه یکسان بود.حدس بزنید نتیجه چه بود؟ همه آنها به یک اندازه کاهش وزن و چربی‌ سوزی داشتند.اما چرا؟ زیرا ایجاد یک کمبود کالری برای بدن تحت هر شرایطی یکسان عمل می‌کند و مهم نیست که شما این کمبود کالری را از طریق ورزش ایجاد کنید یا تنها از طریق مصرف کمتر کالری ها.چربی‌ سوزی درباره این نمی‌باشد که شما از چه طریقی می‌خواهید این کمبود کالری را ایجاد کنید بلکه تنها خود آن کمبود کالری اهمیت دارد.

 

 

رژیم غذایی (Twinkie)

و در آخر در این قسمت یک مدرک بسیار روشن و مشهود ارائه خواهیم داد تا افرادی که هنوز در این مورد شک دارند بدانند که تنها و یگانه جواب به سوال پر تکرار “ چگونه چربی‌ سوزی کنیم “ واقعا چه می‌باشد.

 

در سال ۲۰۱۰ مارک هاب که یک پروفسور تغذیه در دانشگاه کانزاس بود تصمیم گرفت تا همین موردی که ما در اینجا آن را توضیح دادیم کاملا ثابت کند که چربی‌ سوزی و افزایش وزن تنها نتیجه کالری‌های ورودی در برابر کالری‌های خروجی می‌باشد و این همان ایجاد کمبود کالری می‌باشد که همیشه باعث چربی‌ سوزی میشود جدایی از منابع غذایی که ما آن را مصرف می‌کنیم.

 

مارک برای اثبات این موضوع یک دوره رژیم غذایی ۱۰ هفته ای عمدتا متشکل از اسنک‌ها و مواد غذائی قندی و اصطلاحا فاقد ارزش غذایی را انجام داد.در این رژیم از انواع کیک ها، شکلات ها، غلات صبحانه فرآوری شده و در مجموع مواد غذایی پر شکر و دارای کربوهیدرات‌ها و چربی‌‌های بد، چربی‌‌های ترانس و در مجموع مواد غذایی فاقد ارزش غذایی و مضر را استفاده کرد.اما با این حال او در این رژیم غذایی یک کمبود کالری نیز برای بدن خود ایجاد کرد.او از مصرف ۲۶۰۰ کالری در روز (میزان کالری مورد نیاز بدنش برای حفظ وزن خود) روی به مصرف ۱۸۰۰ کالری در روز آورد.او بخش خیلی‌ زیادی از این ۱۸۰۰ کالری روزانه را از هر ماده غذائی کم ارزشی که فکرش را بکنید تامین میکرد.

main2 abs

 

اما هدف چه بود؟ تا اینکه ثابت کند علیرغم استفاده از یک رژیم غذایی سرشار از شکر و مواد غذائی بسیار کم ارزش باز هم میتواند چربی‌ سوزی کند زیرا تنها اصل مورد نیاز ایجاد یک کمبود کالری برای بدن می‌باشد.اما نتیجه این رژیم چه بود؟ او در طول ۲ ماه ۲۷ پوند از وزن خود کم کرد و میزان درصد چربی‌ بدن او از ۳۳.۴% به ۲۴.۹% کاهش پیدا کرد.

 

این آزمایش به ما نشان میدهد که تنها عامل چربی‌ سوزی ایجاد کمبود کالری برای بدن می‌باشد حتی اگر کالری‌ها از بد‌ترین منابع غذائی تامین شوند چربی‌‌ها همچنان خواهند سوخت.بحث در مورد منابع غذائی یا کیفیت آنها یا میزان کالری ای که هر کدام دارا میباشند نمی‌باشد بلکه همه چیز به میزان کالری کل روزانه بر میگردد.

 

 

خلاف این فرایند نیز درست می‌باشد

اگرچه مارک یک آزمایش معکوس انجام نداد اما خلاف کاری که او کرد نیز درست می‌باشد.منظور این است که اگر شما یک مازاد کالری در رژیم خود ایجاد کنید همیشه این کالری‌های اضافه عمدتا به شکل چربی‌ در بدن ما ذخیره خواهند شد.حتی اگر شما از سالم ترین، با کیفیت‌ ترین و پاک ترین مواد غذایی نیز استفاده کنید اگر میزان مجموع کالری آنها بیش از نیاز بدن باشد باز هم آن کالری‌های اضافه به شکل چربی‌ در بدن ذخیره خواهند شد.به عبارتی دیگر می‌توان بیان داشت مصرف بیش از اندازه مواد غذایی سالم و پاک و مغذی نیز میتوانند باعث افزایش چربی‌ بدن شما شوند همانطور که مصرف بیش از اندازه مواد غذایی ناسالم و بی‌ کیفیت باعث افزایش چربی‌ بدن میشود.همیشه این قسمت “ مصرف بیش از حد “ می‌باشد که تعیین کننده این افزایش وزن می‌باشد نه مصرف یا عدم مصرف برخی‌ مواد غذایی خاص.

 

 

نمونه ذکر شده یک کار بسیار سنگین و جدی بود اما منظور آن را دریابید

کاری که مارک انجام داد کاملا غیر متعارف بود و هیچگاه توصیه نمی‌شود که هیچکس چنین تغذیه ای داشته باشد.توصیه ما همچنان مصرف مقادیر کافی‌ پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌ از منابع با کیفیت، طبیعی و مغذی می‌باشد که شما از آن لذت میبرید و پیشنهاد میشود که از مواد غذایی کم ارزش تر در حد حداقلی و تنها تفریحی استفاده کنید.

 

مثالی که ما در اینجا ذکر کردیم تنها به این منظور بود که شما واقعا درک کنید تنها دلیل چربی‌ سوزی چه می‌باشد.تنها دلیل غیر قابل انکار برای چربی‌ سوزی فقط مصرف کمتر کالری‌ها در مجموع می‌باشد.این اتفاق نتیجه چیزی که میخورید، زمان خوردن یا چگونگی‌ مصرف آن نمی‌باشد بلکه تنها نتیجه مقدار کالری است که شما مصرف می‌کنید.

 

 

نتیجه گیری از مبحث چربی‌ سوزی

برای هر کسی‌ که خواهان فهم چگونگی‌ چربی‌ سوزی باشد در این مقاله کاملا رویه این کار توضیح داده شد.تنها راه ایجاد یک کمبود کالری برای بدن می‌باشد.تنها چیزی که کارگر می‌باشد فقط رعایت همین است.اگرچه میلیون‌ها فاکتور و اجزا برای رژیم‌های غذایی و تمرینی وجود دارند که نقش مهمی‌ در یک چربی‌ سوزی موفق و دائمی ایفا میکنند و همچنین میلیون‌ها روش برای ایجاد یک کمبود کالری برای بدن وجود دارد که میتوانید از هر کدام که برای شما راحت تر می‌باشد استفاده کنید اما نکته بسیار بزرگی‌ که اینجا قصد بیان آن را داشتیم این بود که انجام همه این کار‌ها زمانی‌ که یک کمبود کالری برای بدن ایجاد نشود بی‌ معنا و غیر مفید میباشند.هر کسی‌ که با این موضوع مخالفت می‌کند یا ادعا‌های دیگری دارد یا در اشتباه می‌باشد یا قصد فروش چیزی به شما را دارد که مطمئنا ارزش خرید ندارد.به بیان دیگر اینگونه افراد را باید ۱۰۰% برای همیشه نادیده بگیرید.

 

مترجم : حسام رضائی

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
امیتاز بدید

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات