رابطه جنسی‌ و عضله‌ سازی
5

رابطه جنسی‌ و عضله‌ سازی

  • مقالات بدنسازی
  • 18 سپتامبر 15
  • حسام رضائی
  • 3,563 بازدید
  • 1 دیدگاه

آیا تا کنون نگران این موضوع بوده‌اید که روابط جنسی‌ میتواند رشد عضلات شما را محدود کند؟ اگر اینطور است پس باید بدانید که شما تنها فردی نیستید که افکار اینگونه دارد.این موضوع یک نگرانی بسیار قدیمی‌ می‌باشد و افراد بسیاری هستند که حتی حاضرند روابط جنسی‌ خود را کاملا قطع کنند تا به عضله‌ سازی آنها صدمه ای وارد نشود و بتوانند بیشترین نتیجه را از جلسات تمرینی خود دریافت کنند.بین رابطه جنسی‌ و عضله‌ سازی روابطی وجود دارد اما این روابط آنگونه که شما انتظار آن را دارید نمی‌باشد.در ادامه چند نکته بسیار مهم در مورد روابط جنسی‌ و عضله‌ سازی را برای شما بیان خواهیم کرد.

 

رابطه روی – تستوسترون

احتمالا مهم‌ترین رابطه بین روابط جنسی‌ و عضله‌ سازی مبحث تاثیر گذاری روابط جنسی‌ روی سطح روی بدن می‌باشد.هر مرد پس از هر بار انزال مقداری روی را از طریق خارج شدن منی‌ از دست میدهد.روی برای رشد اسپرم‌ها و گسترش آنها بسیار ضروری می‌باشد از طرفی‌ روی سطح تستوسترون بدن را تحت تاثیر خود قرار میدهد.

کاهش سطح تستوسترون نیز معمولا باعث کاهش عضله‌ سازی خواهد شد و در نتیجه سطح میل جنسی‌ را نیز کاهش میدهد.مقدار روی که طی‌ روابط جنسی‌ و در طول تمرینات از بدن کم میشود را اگر به درستی‌ جایگزین نکنید بدن با کمبود آن مواجه خواهد شد.برای حفظ تعادل بین میل جنسی‌ و یک عضله‌ سازی مطلوب رژیم غذایی شما باید سرشار از روی باشد.

 

رابطه جنسی‌ و قدرت

بسیاری از مربیان ورزشی به ورزشکاران خود این هشدار را میدهند که قبل از رقابت‌های ورزشی از داشتن رابطه جنسی‌ خودداری کنند.انرژی مصرف شده طی‌ یک رابطه جنسی‌ میتواند شما را در زمین ورزشی با کمبود انرژی زیادی مواجه کند.دلیل این موضوع نیز میتواند ترشح هورمون‌های آرامش بخش بعد از رابطه جنسی‌ نظیر اکسیتوسین باشد.البته از حالت خسته و خواب آلود یک فرد بعد از رابطه جنسی‌ می‌توان تا حدودی به تاثیرات آن در زمین مسابقه پی‌ برد.البته لازم به گفتن نیست ولی‌ داشتن رابطه جنسی‌ درست قبل از جلسه تمرینی کاملا تمرین شما را خنثی خواهد کرد.

0a8fc9184748769779b0e875777014f5

 

تستوسترون و میل جنسی‌

جدایی از تخلیه منابع روی بدن، بین تستوسترون و میل جنسی‌ یک رابطه بسیار نزدیک وجود دارد.انجام فعالیت‌های جنسی‌ زیاد معمولا باعث افزایش میل جنسی‌ میشود.رابطه جنسی‌ کمتر نیز معمولا منجر به کاهش سطح میل جنسی‌ میشود.از طرفی‌ داشتن سطح تستوسترون بیشتر در بدن نیز باعث افزایش میل جنسی‌ میشود.پس با بالا نگه داشتن سطح تستوسترون در بدن میتوانید از آن هم در تمرینات و هم در رابطه جنسی‌ خود بهره کافی‌ را ببرید.به عبارتی اگر همه چیز در تعادل باشد روابط جنسی‌ شما در نهایت میتوانند باعث عضله‌ سازی شوند.

محرومیت از داشتن رابطه جنسی‌ در بسیاری از افراد باعث کاهش تمرکز آنها میشود.انجام بی‌ رویه آن نیز میتواند همین نتیجه را در پی‌ داشته باشد.برای بسیاری از افراد شاید این موضوع مشکلی‌ نباشد اما حفظ یک تعادل مناسب بین روابط جنسی‌ و تمرینات برای داشتن یک زندگی‌ با کیفیت بسیار مهم می‌باشد.

دفعه بعد که خواستید در مورد تاثیر روابط جنسی‌ روی عضله‌ سازی سوال بپرسید این نکات را مد نظر داشته باشید.رعایت یک تعادل سالم بین روابط جنسی‌ و تمرینات باعث خواهد شد شما در هر دو زمینه بهترین نتایج را دریافت کنید.

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
5/5 - (2 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات