3

برنامه استفاده از مکمل‌های دوره کات

  • مکمل های بدنسازی
  • 23 اکتبر 15
  • حسام رضائی
  • 9,201 بازدید
  • بدون دیدگاه

استفاده از مکمل‌ها در دوره کات یا برای ایجاد تغییر در فیزیک بدنی بسیار مهم می‌باشد.با این حال اکثر مردم درک درستی‌ از استفاده از مکمل‌ها ندارند.بسیاری از مردم برای جبران کمبود‌های خود در تمرینات یا رژیم غذایی خود از مکمل‌ها بیش از حد استفاده میکنند.برخی‌ نیز هستند که به اندازه کافی‌ از مکمل‌ها استفاده نمیکنند یا اصلا نمی‌دانند که کدام مکمل‌ها برای آنها مناسب می‌باشد.

در رژیم‌ها و تمرینات دوران کات که فشار وارده به بدن زیاد می‌باشد استفاده از مکمل‌ها در جهت کمک رسانی به بدن بسیار مهم می‌باشد.اگرچه نیازی نمی‌باشد برای مکمل‌ها هزینه بسیار زیادی را متحمل شوید اما برخی‌ از مکمل‌ها هستند که بودن آنها در مجموعه غذایی شما واجب می‌باشد.مکمل‌های زیر در جهت رسیدن شما به بدنی بدون چربی‌ میتوانند بهترین نتایج را برای شما به ارمغان آورند.

 

مولتی ویتامین

5140f35d4b022.image

استفاده از یک مولتی ویتامین جز حیاتی برنامه مکمل‌های شما می‌باشد.در دوران کات که کالری مصرفی شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند ممکن است بدن ما در خطر کمبود برخی‌ منابع غذایی مهم قرار بگیرد.استفاده از یک مولتی ویتامین باعث میشود تا بدن شما تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی خود در جهت کارکرد صحیح دریافت نماید.حتی اگر شما با کمبود کالری نیز مواجه نبودید استفاده از مولتی ویتامین به صورت روزانه میتواند نتایج بسیار خوبی‌ را برای شما به همراه داشته باشد.

مولتی ویتامین شما باید دارای تمام یا بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز شما باشد.

 

چربی‌ سوز

cellucor clk

چربی‌ سوز‌ها شامل مواد تشکیل دهنده متفاوتی نظیر کافئین، یوهیمبه و آمینو اسید‌های شاخه دار هستند که باعث میشوند شما از شر چربی‌‌های ناخواسته راحت شوید.همچنین باعث میشوند حجم عضلانی شما حفظ شود.چربی‌ سوز‌ها همچنین میتوانند باعث افزایش سطح انرژی، افزایش تمرکز و افزایش سرعت متابولیسم شوند که این امر نیز باعث کالری سوزی بیشتر حتی در زمان استراحت شما میشود.

در این مقاله ما چربی‌ سوز (CLK ) از شرکت سلوکر را که یک چربی‌ سوز بدون محرک می‌باشد را در نظر گرفته ایم.این مکمل حاوی کتون‌های تمشک می‌باشد.این کتون‌ها به بدن در جهت استفاده بهتر از اسید‌های چرب کمک میکنند که نتیجه آن چربی‌ سوزی کارامد تر می‌باشد.اگر شما نیز یک چربی‌ سوز بدون محرک را در نظر دارید این مکمل یک انتخاب عالی‌ برای شما می‌باشد.چربی‌ سوز دیگر مد نظر ما (Super HD) می‌باشد.این مکمل نیز باعث افزایش سطح انرژی، افزایش سرعت متابولیسم و حتی کاهش گرسنگی میشود.

 

آمینو اسید‌های شاخه دار

12 3 main reasons you need to use bcaas

در بدن ۲۲ آمینو اسید وجود دارد که ۹ تای آنها باید از طریق مواد غذایی دریافت شوند.از میان این ۹ آمینو اسید، آمینو اسید‌های شاخه دار لوسین، ایزو لوسین و والین نقش بسیار مهمی‌ در عضله‌ سازی دارند.زیرا این آمینو اسید‌ها مستقیم در ماهیچه‌ها مورد استفاده قرار میگیرند.آمینو اسید‌های شاخه دار همچنین در بدن میتوانند برای تولید پروتئین‌های جدید مورد استفاده قرار بگیرند.

استفاده از آمینو اسید‌های شاخه دار مخصوصا در زمان‌هایی که رژیم غذایی شما کم کالری می‌باشد باعث میشود تا بدن شما بدون دریافت کالری اضافه واحد‌های سازنده ماهیچه بیشتری را دریافت کند.

 

پروتئین وی

Whey Protein Prices in Malaysia

پروتئین وی یک پروتئین زود جذب می‌باشد که میتواند باعث افزایش عضله‌ سازی، افزایش سرعت ریکاوری و افزایش قدرت شود.مصرف پروتئین وی بعد از تمرین باعث میشود که مواد غذایی و آمینو اسید‌های شاخه دار مورد نیاز بدن به سرعت جذب بدن شوند.در این زمان بدن بیشترین نیاز را به دریافت مواد غذایی پیدا خواهد کرد.

اگرچه مواد غذایی نظیر مرغ و ماهی‌ نیز غنی از پروتئین هستند اما بدن شما قادر نمیبشد آنها را همانند پروتئین وی به سرعت هضم و جذب کند.

 

کراتین

creatine monohydrate

کراین باعث افزایش سرعت ریکاوری، افزایش قدرت عضلانی و استقامت عضلات میشود و باعث میشود که عضلات شما پرتر به چشم بیاید.اگر شما نیز خواهان عضله سازی بیشتر و بهبود عملکرد ورزشی خود هستید پس کراتین باید جز اصلی‌ برنامه مکمل‌های شما باشد.

 

مکمل‌های ادرار آور (اختیاری)

l2 extreme main1

در ۵ روز آخر برنامه کات خود استفاده از یک مکمل ادرار آور میتواند کاملا بدن شما را خشک و تفکیک شده کند.استفاده از این مکمل‌ها باعث میشود آب اضافه بدن خارج شده و بدن شما را کاملا خشک و عضلانی جلوه خواهد داد.البته استفاده از این مکمل‌ها برای یک دوره طولانی‌ نمی‌باشد.تنها در ۵ روز آخر دوره و دو بار استفاده در روز کافی‌ می‌باشد.

در این مورد ما مکمل (Cellucor L2 Extreme) توصیه می‌کنیم که با توجه به مواد تشکیل دهنده آن شما میتوانید به شکل ایمن آب اضافه بدن خود را دفع کنید.این مکمل همچنین دارای مواد اضافه نظیر تورین می‌باشد که باعث بهبود سطح متابولیسم و اسید فولیک در جهت افزایش سطح انرژی میشود.

 

زمان و میزان مصرف مکمل‌های دوره کات

صبح:

مولتی ویتامین (۱ کپسول)

چربی‌ سوز ترموژنیک (۱ کپسول)

ظهر :

مولتی ویتامین (۱ کپسول)

 چربی‌ سوز ترموژنیک (۱ کپسول)

 

۳۰ دقیقه قبل از تمرین :

مکمل قبل از تمرین (۱ اسکوپ)

آمینو اسید‌های شاخه دار (نصف اسکوپ)

 

در طول تمرین :

آمینو اسید‌های شاخه دار (نصف اسکوپ)

 

بعد از تمرین :

پروتئین وی (۱ اسکوپ)

کراتین (۱ اسکوپ)

 

شب :

مولتی ویتامین (۱ کپسول)

 

۵ روز آخر دوره (اختیاری) :

مکمل ادرار آور (یک دوز در صبح و یک دوز در بعدظهر)

 

مترجم : حسام رضایی

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
3/5 - (2 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات