بهترین راه شروع پاورلیفیتینگ برای بانوان
5

بهترین راه شروع پاورلیفیتینگ برای بانوان

  • بدنسازی بانوان, پاورلیفتینگ
  • 9 می 18
  • حسام رضائی
  • 1,302 بازدید
  • بدون دیدگاه

بهترین راه شروع پاورلیفیتینگ برای بانوان

شاید هنوز متوجه نشده باشید، اما پاورلیفتینگ دیگر مختص به مردان نیست. امروزه زنان زیادی در حال درک این موضوع هستند که بهتر شدن، قویتر شدن و اعتماد به نفس بیشتر تنها یک ویژگی‌ و هدف مردانه نیست. آمار نیز این موضوع را نشان میدهد. تنها در ایالات متحده آمریکا تعداد زنان پاورلیفتر از ۲۰۱۵ به بعد دو برابر افزایش یافته است و البته این رقم تنها مربوط به زنانی می‌باشد که در مسابقات رسمی‌ پاورلیفتینگ شرکت میکنند و نه آن تعداد زنان بیشماری که بدون اینکه جهانیان بدانند در حال انجام تمرینات پاورلیفتینگ خود هستند.طولی نخواهد کشید که بانوان با ورود به هر باشگاه بدن سازی بتوانند یک خانم پاورلیفتر کار دیگر را نیز پیدا کنند تا به آنها در این مسیر کمک کند. تا آن زمان، در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه گام‌های ابتدایی در جهت تبدیل شدن به یک ورزشکار قدرتی‌ را بردارید.

 

۱) یافتن یک برنامه یا مربی‌

اگر در کار با وزنه‌ها آماتور هستید یا یک پاورلیفتر تازه کار به حساب میایید در ابتدا به دنبال یک برنامه تمرینی یا یک مربی یا هر دو مورد باشید. امروزه مربی‌ آنلاین بیشتر در دسترس است اما اگر بتوانید اطراف خود فردی را پیدا کنید که بتواند شخصا شما را تمرین دهد بسیار بهتر است. هنگامی که توانستید تجربه خوبی‌ به دست آورید میتوانید روی به مربیان آنلاین یا برنامه‌های تمرینی جدید آورید و یا حتی میتوانید یک گروه زنانه پاورلیفتینگ را برای خود تشکیل دهید تا بتوانید با هم تمرین کنید.

 

۲) روی حرکات پایه مسلط شوید

در سه حرکت اصلی‌ روی فرم و تکنیک صحیح آنها مسلط شوید یعنی‌ حرکات اسکات، پرس سینه و ددلیفت. تسلط روی این حرکات نیازمند تجربه می‌باشد و به همین دلیل است که باید بیشترین تلاش خود را در جهت یافتن یک مربی‌ به کار گیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام این حرکات میتوانید در اینترنت مقالات و ویدئو‌های زیادی را یافت کنید.

 

۳) جلسات تمرینی خود را برنامه ریزی کنید

همانطور که در مورد کار و دیگر موارد در زندگی‌ برنامه ریزی می‌کنید میبایست زمان‌های خاصی‌ را نیز برای رفتن به باشگاه در نظر بگیرید. احتمالا همانطور که میدانید، اگر از قبل یک زمان مشخصی‌ را برای انجام کاری در نظر نگیرید، ناگهان خواهید دید که آن زمان با انجام یک کار دیگر پر شده است و احتمالا آن کار چیزی چالش برانگیز تر از انجام تمرینات پاورلیفتینگ نخواهد بود. مدت زمان هر جلسه تمرینی و زمان‌های استراحت را برنامه ریزی کنید تا بتوانید در مسیر صحیح حرکت کنید و کم کم مهارت‌های پاورلیفتینگ خود را گسترش دهید. به عنوان یک بخش از برنامه پاورلیفیتنگ شما مقداری وزنه‌های سنگین را نیز جابجا خواهید کرد. این موضوع یعنی‌ اینکه شما نسبت به انجام برنامه‌های معمولی‌ بدن سازی زمان بیشتری را برای استراحت نیاز دارید. همچنین گرم کردن بدن نیز یک جز حیاتی از یک برنامه پاورلیفتینگ می‌باشد. اطمینان حاصل کنید که گرم کردن بدن جز برنامه روزانتان باشد حتی در روز‌های ریکاوری.

 

۴) به یک مسابقه پاورلیفتینگ بروید

دیدن افرادی که از وزنه‌های سنگین استفاده میکنند و رکورد‌های خود را میشکنند امری جذاب و مفرح است. همچنین این کار میتواند به شدت انگیزه شما را افزایش دهد و یک راه بسیار عالی‌ برای ایجاد ارتباط با بانوانی می‌باشد که در این رشته فعالیت دارند و همچنین ارتباط با حرفه ای ها. شرکت در این مسابقات به شما خواهد آموخت که افراد چگونه خود را برای شرکت در مسابقات در بلند مدت آماده میکنند و چگونه داوران تصمیم‌های خود را اتخاذ میکنند. اگر نمیتوانید به صورت شخصی‌ به یکی‌ از این مسابقات بروید میتوانید این رویداد‌ها را به صورت زنده در (http://powerliftingwatch.com) ببینید.

 

۵) اهداف واقع گرایانه برای خود تعیین کنید

در ابتدا، مربی‌ شما میتواند در تعیین اهداف معقول و قابل دسترس به شما کمک کند. همچنان که پیشرفت می‌کنید این مربیان میتوانند میزان رکورد‌ها و رتبه شما را با هر وزن و دسته بندی مطابقت دهند و ببینند که آیا شما میتوانید در وزن خود موفق باشید یا خیر.

 

۶) اولین مسابقه خود را انتخاب کنید!

برای اولین مسابقه خود میتوانید در یک مسابقه محلی شرکت کنید. اینگونه از مسابقات معمولا آسان و مفرح است و شما را دچار سردرگمی نمیکند. مسابقه ای را انتخاب کنید که تا شروع آن حداقل ۸-۱۲ هفته زمان باقی‌ مانده باشد تا در این مدت کاملا خود را آماده کنید. قبل از اینکه برای مسابقه خاصی‌ شروع به تمرین کنید ابتدا از قوانین و آیین نامه اسپانسر آن مسابقات آگاه شوید. مربی‌ شما در این زمینه نیز میتواند کمک کند!

 

۷) شروع به تمرین کنید

هنگامی که مربیتان مشخص شد و برنامه تمرینی خود را نیز انتخاب کردید زمان رفتن به باشگاه و شروع تمرینات رسیده است! و هنگامی که تمرینات خود را شروع کردید، این کار را با انرژی بالا و استمرار کافی‌ انجام دهید!

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
5/5 - (1 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات