دوره استروئید مبتدی : بهترین دوره های پیشنهادی!
4.1

دوره استروئید مبتدی : بهترین دوره های پیشنهادی!

  • مقالات بدنسازی
  • 27 نوامبر 20
  • حسام رضائی
  • 18,916 بازدید
  • 2 دیدگاه

دوره استروئید مبتدی باید چطور طراحی شود تا به بدن کمترین آسیب را بزند؟ اگر در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا می‌خواهید در مورد استروید‌ها اطلاعات کسب کنید. اکنون شاید به دنبال این هستید که بهترین دوره استروئیدی را پیدا کنید یا شاید تنها به دنبال این هستید که در کل اطلاعات خود را در مورد این دارو‌ها افزایش دهید. به دنبال هر چیزی که هستید، خوشبختانه احتمالا در این مقاله میتوانیم پاسخ سوالات شما را بدهیم.

استروئید‌ها به هیچ وجه به خوبی‌ درک نشده اند، مخصوصا توسط افرادی که به شکل فعال در دنیای بدنسازی و فیتنس فعالیت ندارند. اینگونه افرادی که هیچگونه فعالیتی ندارند و دلیل عدم سلامتی‌ افراد را در ورزش کردن و تغذیه صحیح میدانند! و خود در حالی‌ که سیگار میکشند، آبجو مینوشند و انواع غذا‌های مضر را پای تلوزیون میخورند استروید نیز مصرف میکنند!

آنها فقط گوشه ای نشسته و بقیه را قضاوت میکنند، با وجود اینکه خودشان دارای اضافه وزن هستند و بنا به دلایل مختلف انواع دارو‌ها را نیز مصرف میکنند. ما در اینجا میخواهیم که شما واقعا استروید‌ها را درک کنید و بفهمید که آنها چه هستند. بدانید که آنها چگونه کار میکنند و بهترین نکات برای دوره‌های استرویدی چه می‌باشد.

هدف شما چه افزایش حجم، افزایش قدرت عضلانی، چربی‌ سوزی و چه بهبود عملکرد ورزشی باشد، برای هر کدام از آنها یک ترکیب استرویدی مناسب وجود دارد. شما تنها نیازمند این هستید که بدانید از چه استرویدی و چرا باید استفاده کنید. در این مطلب از مکمل ها به معرفی دوره استروئید مبتدی می پردازیم. همراه ما باشید.

 

 

عقیده ما در مورد استروید ها

اول همه باید بگوییم که استروید‌ها بسیار خطرناک هستند. آنها بسیار قدرتمند هستند و میتوانند سطح هورمون‌های بدن ما را تحت تاثیر خود قرار دهند. همچنین ارگان‌های اصلی‌ بدن نیز تحت تاثیر آنها قرار میگیرند. و در بسیاری از موارد استروید‌ها را کشنده در نظر میگیرند.

اگر شما می‌خواهید استفاده از آنها را مد نظر قرار دهید بسیار حیاتی است که در مورد استفاده مناسب و کارامد از آنها بیاموزید. و بدانید که در حال انجام چه کاری هستید و چرا. بنابراین ما مصرف آنها را توصیه نمی‌کنیم، اما کسانی‌ که از آنها میخواهند مصرف کنند را نیز قضاوت نمی‌کنیم. ما در این مقاله تنها اطلاعات سر راست و صادقانه را در مورد استروید‌ها برای شما فراهم کرده ایم.

 

یک دوره استروید چه می‌باشد؟

دوره استروید اساسا به یک بازه زمانی‌ گفته میشود که در آن فرد از انواع مختلفی‌ از استروید‌ها برای رسیدن به اهداف فیتنسی و سلامت خود استفاده می‌کند. هنگامی که شما از استروید‌ها مصرف می‌کنید، نمیتوانید با روش حدس و گمان پیش روید و تا هر زمان که دلتان خواست از آنها استفاده کنید. بلکه شما باید بسیار هوشمندانه تر از این حرف‌ها عمل کنید.

شما نمیتوانید هر زمان که احساس کردید استروید مصرف کنید. در غیر این صورت ممکن است زندگی‌ خود را در معرض خطر قرار دهید. به طور کلی‌، یک دوره استروید به منظور به حداقل رساندن خطرات و کمک به ریکاوری بدن پس از پایان دوره و افزایش حداکثری پتانسیل عضله سازی طراحی میشود.

اگر شما مدام در حال مصرف استروید‌ها باشید، بدن شما مدام زیر فشار خواهد بود و سطح هورمون‌های بدنتان فرصتی برای بازگشت به حالت عادی پیدا نمیکنند و در مجموع بدن به خوبی‌ ریکاوری نمی‌شود. در همین راستا، اگر بین دو دوره استروید شما فاصله زیادی بیفتد اکثر پیشرفت حاصل شده از بین خواهد رفت.

به طور معمول، یک دوره چیزی بین ۴ تا ۱۲ هفته به طول میانجامد. اگر یک مصرف کننده مبتدی استروید باشید، توصیه میشود که با یک دوره کوتاه شروع کنید. بنابراین، برای مثال میتوانید یک دوره ۴ هفته ای بروید و سپس قبل از رفتن به دوره بعدی که میتواند طولانی تر باشد ۶ هفته را به دوره ریکاوری بروید.

 

نکته مهمی‌ که باید به یاد داشته باشید این است که دوره خود را بر اساس مدت زمانی‌ که می‌خواهید مصرف داشته باشید طراحی کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید طول دوره شما ۱۲ هفته باشد، پس یک دوره ۴ هفته ای ریکاوری میتواند مناسب باشد. در این حالت اگر زمان خروج از دوره شما چیزی حدود ۴ ماه به طول بینجامد، ممکن است اکثر آن پیشرفتی که برای رسیدن به آن سخت تلاش کرده بودید محو و نابود شود.

 

موارد مهم قبل از شروع دوره استروئید مبتدی

مواردی که قبل شروع یک دوره استروید باید مد نظر داشته باشید

قبل از اینکه بخواهید بهترین دوره استروید را برای خود طراحی کنید، میبایست در ابتدا موارد زیر را مد نظر داشته باشید :

 

دوره استروئید مبتدی

دوره استروئید مبتدی

دوره استروئید مبتدی : اهداف شما چه می‌باشد؟

استروید‌های زیادی برای مصرف وجود دارند و هر کدام از آنها تاثیر منحصر به فردی دارند. برای مثال، برخی‌ از آنها در طول چند هفته میتوانند به شما کمک کنند تا بیشترین میزان عضله ممکن را بسازید. برخی‌ دیگر از آنها به چربی‌ سوزی شما کمک میکنند و تا حدودی در عضله سازی نیز تاثیر دارند. برخی‌ نیز به افزایش استقامت شما کمک میکنند و برخی‌ دیگر ریکاوری را بهبود میبخشند، و برخی‌ دیگر نیز تمام این ویژگی‌ها را دارند.

اما خواهان چه نتیجه ای از تمرینات خود هستید؟

برای مثال، اگر شما در حال تمرین برای یک مسابقه استقامتی هستید پس بیشتر خواهان این هستید که استقامت خود را افزایش دهید. بنابراین در این حالت استفاده از استروید‌های قدرتمندی که میتوانند وزن شما را بسیار بالا ببرند و عضله سازی زیادی کنند، آخرین چیزی هستند که شما می‌خواهید از آنها استفاده کنید، زیرا آنها تنها شما را کندتر و انجام کار‌ها را سخت تر میکنند.

اما اگر یک بدنساز هستید و می‌خواهید در فصل خارج از مسابقات افزایش حجم داشته باشید، پس این استروید‌های قدرتمند را میتوانید استفاده کنید. اساسا، فردی که خواهان چربی‌ سوزی به میزان ۱۰ پوند و مقداری عضله سازی می‌باشد، نباید از دوره استرویدی فردی که خواهان ۴۰ پوند عضله سازی خالص است استفاده کند. بنابراین قبل از اینکه شروع به خرید استروید‌های مد نظر خود کنید، اول از همه باید اهداف فیتنسی خود را دقیقا مشخص کنید.

 

 

در نظر گرفتن جنسیت

در یک دوره استروئید مبتدی شما باید بدانید که بر اساس جنسیت تان از چه ترکیب استروید میبایست استفاده کنید.

آیا گمان می‌کنید که همه استروید‌ها مثل هم هستند؟ اگر اینگونه فکر می‌کنید، پس خوب است که در حال خواندن این مقاله هستید، زیرا ما باید در اینجا یک سری مسائل را شفاف بیان کنیم. همه استروید‌ها مشابه هم نیستند. در حقیقت، برخی‌ از استروید‌ها بسته به نوع جنسیت فرد میتوانند بسیار کارامد تر از دیگر استروید‌های دیگر باشند.

برخی‌ از استروید‌ها تنها باید توسط مردان استفاده شوند. و استفاده آنها توسط زنان ممکن است خطر مرگ را نیز در پی داشته باشد. برای مثال، بروز صفات مردانه یک خطر جدی در میان مصرف کنندگان استروید خانم می‌باشد. در این حالت زنان کم کم ویژگی‌ها و بدنی مردانه پیدا میکنند و شدت آن به مرور زمان بیشتر نیز میشود.

چانه آنها شروع به بزرگ تر شدن می‌کند و صدای آنها کلفت تر میشود. رویش موی بدن آنها شروع به بیشتر شدن می‌کند و در کل بسیار شبیه مردان میشوند.

اما از طرف دیگر مردان نیز میتوانند تحت تاثیر اثرات منفی‌ افزایش بیش از حد سطح استروژن قرار بگیرند. نتیجه این امر میتواند افزایش بزرگی‌ بیش از حد سینه ها، ایجاد آکنه، افزایش چربی‌ بدن، نوسانات خلقی‌ و بسیاری دیگر از مشکلات باشد!

به بیان ساده، برخی‌ دوره‌ها و ترکیب‌های استرویدی برای مردان بهتر عمل میکنند و برخی‌ دیگر برای زنان. پس بنابراین بر اساس جنسیتی که دارید باید مطمئن شوید که مجموعه استروید‌های انتخابی متناسب شما هستند.

 

آشنایی با استروید‌های اصلی‌

هنگامی که فهمیدید برای چه هدفی‌ می‌خواهید از استروید‌ها استفاده کنید و اهمیت انتخاب نوع صحیح آنها را درک کردید، مورد بعدی این است که در مورد اصلی‌‌ترین استروید‌های موجود اطلاعاتی‌ را کسب کنید. استروید‌های بسیار زیادی موجود هستند، اما برخی‌ از آنها محبوب تر و کارامد تر از دیگر استروید میباشند.

برخی‌ از محبوب‌ترین استروید‌ها به شرح زیر میباشند :

 

پریموبولان

اگر به دنبال استرویدی هستید که دارای قدرت آندروژنیک پایینی باشد، پریموبولان گزینه مد نظر شما می‌باشد. این استروید برای افرادی که در زمینه مصرف استروید‌ها مبتدی هستند گزینه ایده آلی می‌باشد و اگرچه استروید ضعیفی محسوب میشود اما بسیار کارامد است. مخصوصا در میان زنان، استفاده از پریموبولان بسیار محبوب می‌باشد.

 

تستوسترون انتانتات

تستوسترون انانتات پدر تمام استروید‌های جهان می‌باشد. این استروید همان استرویدی است که قدرت دیگر استروید‌ها با آن مقایسه میشود. تمام استروید‌ها خود فرم مصنوعی تستوسترون محسوب میشود و بنابراین تستوسترون انانتات یک گزینه ایده آل می‌باشد. این استروید باعث عضله سازی مناسب و افزایش قدرت میشود. همچنین احتباس آب با آن کم می‌باشد، بنابراین استفاده از آن در دوره کات مناسب می‌باشد.

تستوسترون انانتات همچنین سرعت متابولیسم را افزایش میدهد که نتیجه آن افزایش قدرت و انرژی می‌باشد و در عین حال میتواند باعث ایجاد تعادل مثبت نیتروژن در عضلات شود که این امر برای رشد و ترمیم عضلات بسیار عالی‌ است.

 

دوره استروئید مبتدی

دوره استروئید مبتدی

 

سوستانون ۲۵۰

سوستانون ۲۵۰ بسیار مورد غفلت واقع شده است و ما میخواهیم این موضوع را تغییر دهیم. سوستانون ۲۵۰ یک استروید قابل تزریق می‌باشد که از ۴ استر تشکیل شده است. چیزی که در مورد سوستانون ۲۵۰ جالب میباشد این است که میتواند تستوسترون را با سرعت‌های مختلفی‌ در بدن آزاد سازی کند.

از آنجایی که تستوسترون هورمون غالب جنسی‌ در مردان می‌باشد پس این استروید بسیار قدرتمند می‌باشد. اگرچه این استروید قدرتمند می‌باشد، بسیاری از متخصصان سوستانون ۲۵۰ را یک استروید مناسب برای مبتدیان میدانند زیرا میتواند افزایش قدرت و سایز مناسبی را در پی داشته باشد.

همچنین این استروید دارای عوارض جانی شدیدی نمیباشد، اما به هر حال عوارض جانبی وجود خواهند داشت و پس از پایان مصرف یک دوره پاکسازی ضروری می‌باشد.

 

دکا دورابولین

شاید بتوان بعد از تستوسترون، دکا دورابولین را دومین استروید آندروژنیک آنابولیک دانست. بنابراین در دنیای بدنسازی این استروید دارای محبوبیت بسیار بالایی می‌باشد. دکا توسط مصرف کننده مبتدی و سطح متوسط استفاده میشود و همچنین بدنسازان حرفه ای نیز علاقه زیادی به آن دارند.

این استروید را می‌توان برای دوره‌های کات، قدرت و حجم استفاده کرد و به همین دلیل در دنیای فیتنس به شدت محبوب می‌باشد.

 

دیانابول

اینطور می‌گویند که دیانابول استروید مورد علاقه آرنولد در زمانی‌ که رقابت میکرده، بوده است. بنابراین اگر این استروید برای بهترین بدنساز تاریخ خوب بوده است، پس مطمعنا برای اکثر ما نیز خوب خواهد بود. این استروید برای افزایش حجم در فصل خارج از مسابقات ایده آال می‌باشد. دیانابول میتواند بدون پف کردگی و احتباس آب در بدن حجم خالص عضلانی را بهبود دهد.

 

وینسترول

در آخر ما وینسترول را داریم. اگر به دنبال کاهش وزن و چربی‌ سوزی هستید، وینسترول استروئید مناسب شما می‌باشد. وینسترول باعث چربی‌ سوزی، بهبود سطح انرژی، حفظ عضلات و حتی افزایش قدرت میشود و در عین حال احتباس آب با مصرف آن حداقلی می‌باشد. اگر خواهان بدنی سفت و تفکیک شده هستید، وینسترول استروید مناسب شما می‌باشد.

 

بهترین دوره استروید

اکنون که شما میدانید قبل از مصرف استروید‌های آنابولیک آندروژنیک چه چیزهایی را باید مد نظر قرار دهید، در این قسمت میخواهیم برای شما چند نمونه از بهترین دوره‌های استرویدی را ذکر کنیم. به یاد داشته باشید، که این دوره‌ها تنها نمونه هستند و دوره دقیقی‌ که شما میبایست انتخاب کنید عمدتا بستگی به هدف شما در استفاده از استروید‌ها دارد.

 

دکا دورابولین و تستوسترون (دوره عضله سازی)

اگر در مصرف استروید‌ها مبتدی هستید و می‌خواهید حجیم شوید، این دوره بسیار رایج و بسیار کارامد می‌باشد. این دوره در مقایسه با دیگر استروید‌های قدرتمند نسبتا ایمن در نظر گرفته میشود. همچنین این دوره برای افزایش حجم و حداقل نگه داشتن چربی‌ بدن عالی‌ می‌باشد.

دکا دورابولین (۲۰۰-۴۰۰ میلی‌ گرم در هفته) + تستوسترون انانتات (۵۰۰ میلی‌ گرم در هفته) – ۸ هفته

برای پاکسازی، مصرف کلوماید برای ۷-۱۰ روز پس از پایان دوره کافی‌ می‌باشد، اگرچه در صورت بروز آروماتیزاسیون (افزایش استروژن بدن) می‌توان از نولوادکس نیز استفاده کرد.

 

دکا دورابولین، تستوسترون انانتات و دیانابول

اگر به دنبال افزایش سایز و قدرت کمی‌ بیش از دوره قبلی‌ میگردید، پس افزودن دیانابول در اینجا میتواند بسیار مفید باشد. همانطور که میدانید اثر دکا دورابولین و تستوسترون ممکن است مدتی‌ طول بکشد تا خود را نشان دهد. اما اثر دیانابول بلافاصله پس از مصرف خود را نمایان می‌کند.

دیانابول باید در هفته ۵ بار به مدت ۶ هفته مصرف شود، زیرا یک استروید خوراکی می‌باشد و میتواند همانند بسیاری دیگر از استروید‌های خوراکی نظیر پروویرون روی کبد تاثیر بگذارد.

دکا دورابولین (۲۰۰-۴۰۰ میلی‌ گرم در هفته) + تستوسترون انانتات (۵۰۰ میلی‌ گرم در هفته) + دیانابول (۳۰ میلی‌ گرم ۳ نوبت در هفته) – ۸ هفته

۱۰ میلی‌ گرم نولوادکس پس از ۱۰ روز از پایان دوره میبایست مصرف شود، در حالی‌ که شروع مصرف کلوماید باید بلافاصله پس از پایان دوره باشد.

دوره استروئید مبتدی

دوره استروئید مبتدی

 

ترنبولون

ترنبولون یکی‌ از قوی‌ترین استروید‌های موجود می‌باشد و گاهی‌ اوقات بهتر است که همه چیز را ساده حفظ کنیم. هنگامی که بحث ترنبولون در میان باشد این موضوع کاملا صادق می‌باشد. اگر به دنبال چربی‌ سوزی و در عین حال عضله سازی هستید، دوره تکی‌ ترنبولون میتواند کاملا مناسب باشد. با مصرف تکی‌ ترنبولون، دیگر نیازی است که نگران ترکیب کردن دیگر استروید‌ها باشید.

۳۰۰ میلی‌ گرم در هفته ترنبولون به مدت ۶ هفته برای مصرف کنندگان مبتدی استروید ایده آل می‌باشد. در این حالت شما چربی‌ سوزی و عضله سازی خالص خواهید داشت. با توجه به اینکه طول دوره کوتاه می‌باشد این استروید آن قدری در سیستم بدن شما باقی‌ نمیماند که بتواند باعث افزایش سطح استروژن یا دیگر آسیب‌ها را به سیستم هورمونی شما وارد کند.

اما به هر حال، شما با مصرف ترنبولون نیازمند دوره پاکسازی خواهید بود که شامل مصرف ۲۰ میلی‌ گرم نولوادکس روزانه به مدت ۵ هفته میشود. همچنین در کنار آن ۵۰ میلی‌ گرم کلوماید به مدت ۳ هفته نیز باید مصرف شود.

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4.1/5 - (28 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات