بلسینگ آوودیبو : پیروزی بیگ رامی در المپیا 2020 ناعادلانه بود؟
3

بلسینگ آوودیبو : پیروزی بیگ رامی در المپیا 2020 ناعادلانه بود؟

  • اخبار بدنسازی
  • 22 آوریل 21
  • محمدرضا امیدی
  • 103 بازدید
  • بدون دیدگاه

بلسینگ آوودیبو درباره پیروزی بیگ رامی در مسترالمپیا و اینکه آیا دعوتنامه ویژه او پیروزی اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد یا خیر، اضهار نظر می‌کند. بیگ رامی قهرمان مستر المپیا 2020 شد. این یک پیروزی شایسته پس از سال‌ها تبلیغ و هیاهو بود. اما برای برخی پیروزی او بسیار مهم بود. حضور او در مسترالمپیا 2020 به سبب دعوتنامه‌ی ویژه بود نه با داشتن صلاحیت. آیا این موضوع ادعای پیروزی او را کم ارزش می کند؟

بلسینگ آوودیبو در یکی از جدیدترین مصاحبه هایش، نظرات خود را درباره پیروزی بیگ رامی در مسترالمپیا 2020 و دعوتنامه‌ی ویژه او به اشتراک می‌گذارد.

 

پیروزی بیگ رامی در المپیا 2020 ناعادلانه بود؟

سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا که تمام جهان را فراگرفته سال عجیب و دردناکی بود. این وضعیت، تأثیر زیادی بر بدنسازی گذاشت. رویدادهای عمومی لغو شدند یا به تعویق افتادند، سالن های ورزشی تعطیل شدند و برای مدتی کوتاه، بسیاری فکر می‌کردند که کل فصل 2020 لغو خواهد شد. سرانجام این اتفاق نیفتاد. در اواخر تابستان، به نمایش های لغو شده، تاریخ و مکان های جدیدی اختصاص یافت. تاریخ صعود به المپیا به عقب برده شد. رویداد مسترالمپیا به ماه دسامبر منتقل شد و قرار شد در فلوریدا برگزار شود. همه چیز نتیجه گرفت البته با تغییرات بسیار.

این تغییرات باعث بروز یکسری عوارض برای ورزشکارانی شد که به دنبال گرفتن صلاحیت (برای صعود به المپیا) بودند. این شامل بیگ رامی نیز می‌شد که قرار بود در مسابقات Europa Pro 2020 برای کسب صلاحیت شرکت کند و فقط به دلیل COVID-19 کل مسابقات را از دست می‌داد. او در نهایت فرصتی برای کسب صلاحیت نداشت. به همین دلیل، کمیته ی مسترالمپیا دعوتنامه‌ی ویژه‌ای به او داد تا بتواند در این مسابقات شرکت کند. بعد بیگ رامی برنده مسابقه مسترالمپیا 2020 شد. گرچه این رویداد تقریبا جهانی با استقبالی مثبت روبرو شد، اما عده‌ای هم این عقیده را داشتند که گرچه او این پیروزی را به دست آورده اما این پیروزی تا حدی ناعادلانه است و او از نظر فنی اصلاً نباید شرکت می‌کرد.

 

پیروزی بیگ رامی در المپیا 2020

پیروزی بیگ رامی در المپیا 2020

اظهار نظر آوودیبو در خصوص نتایج المپیا 2020

در طی صحبت با بلسینگ آوودیبو، نظر کلی او را در مورد نتایج مسترالمپیا 2020 جویا شدیم. او بیگ رامی را به عنوان یک قهرمانی واقعی و بدنسازی جذاب تحسین کرد. بدنسازی که می‌توان با صراحت گفت افسانه ای در این ورزش خواهد شد. او همچنین بدون اینکه از او سوال شود نظراتش را در مورد دعوتنامه‌ی ویژه به اشتراک گذاشت. بلسینگ آوودیبو معتقد است که اثبات این گفته اش دشوار است اما به نظرش بیگ رامی در المپیا 2020 فیزیک زیبایی را به نمایش گذاشت و دعوتنامه‌ی ویژه او، سزاوار بود زیرا در هر سال عادی دیگری در آن مسابقه حضور داشت. او در هر رقابتی که می‌خواست برای شرکت در آن انتخاب شود، صلاحیت آن را کسب می‌کرد.

بلسینگ آوودیبو مدام به فیزیک بیگ رامی اشاره می‌کند. صرف نظر از اینکه چگونه به این جایگاه رسیده است او یک فرد بسیار بی‌نظیر است که می تواند فیزیک و استایلش را به قدری تماشایی به نمایش بگذارد که برنده مسترالمپیا شود. علاوه بر این، معلوم بود که به احتمال زیاد او برنده خواهد شد. او در همان لحظه صعود به فینال انتخابی بدیهی برای پیروزی بود.

ممکن است گفتن برخی از حرف ها با فکر کردن آسان باشد اما منظور بلسینگ کاملا روشن است. این تصادفی نیست که یک بدنساز توانایی برنده شدن در مسترالمپیا را به نمایش می‌گذارد. این بیماری همه گیر (کرونا) وضعیت بی‌سابقه‌ای را ایجاد کرد و مسترالمپیا می‌خواست به بهترین بدنسازان جهان با گزینش و رقابت برای برتر شدن پاداش دهد.

اگرچه ممکن است براساس قوانین استاندارد تعیین شده توسط کمیته المپیا ناعادلانه به نظر برسد، اما امسال نیز سال استانداردی نبود. واضح است که اگر این یک سال استاندارد بود، بیگ رامی به مسابقات راه پیدا می‌کرد. بنابراین دعوتنامه‌ی ویژه ای برای او ارسال شد. این شبیه دعوتنامه‌ی ویژه ای است که سدریک مک میلان قبلاً دریافت کرده بود زیرا به دلیل وظایف نظامی توانایی صلاحیت خود را از دست داد. او برای کمک به عملیات امداد و نجات در لحظه آخر اعزام شد.

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
3/5 - (2 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات