اوستارین چیست و چه کاربردی دارد؟
4.7

اوستارین چیست و چه کاربردی دارد؟

  • سارم ها
  • 17 دسامبر 18
  • حسام رضائی
  • 7,025 بازدید
  • 2 دیدگاه

سارم اوستارین  (MK 2866) چیست و چه کاربردی دارد؟.

انوبوسارم، که با نام‌های اوستارین و (MK 2866) بهتر شناخته میشود، یک تعدیل کننده گیرنده انتخابی آندروژن (SARM) می‌باشد که به منظور مقابله با تحلیل عضلات و پوکی استخوان طراحی و ساخته شده است. بسیاری گمان میکنند که اوستارین ممکن است در برنامه‌های درمانی جایگزینی هورمون و همچنین درمان بیماری هایی نظیر سارکوپنیا، نزاری و آتروفی عضلات در آینده مورد استفاده قرار بگیرد. این یک مزیت بسیار با ارزش برای کسانی‌ می‌باشد که از بیماری‌های تحلیل عضلانی رنج میبرند، بیشتر به خاطر اینکه (SARM)‌ها نشان داده‌اند که تاثیری روی ماهیچه‌های غیر اسکلتی نخواهند داشت.

 

ویژگی‌‌های استارین در بدنسازی

به عنوان یک (SARM)، اوستارین مستقیما به گیرنده‌های آندروژن متصل میشود. اگرچه استروئیدهای آنابولیک نیز همچنین به گیرنده‌های آندروژن متصل میشوند، اما (SARM)ها نمیتوانند به دی هیدرو تستوسترون و استروژن تبدیل شوند. اوستارین که اساسا جز دسته ای از دارو‌ها با نام لیگاند می‌باشد، تنها هدفش فعالیت مستقیم آنابولیکی می‌باشد. این (SARM) میتواند برای رشد عضلات و حفظ آنها (بسته به نوع رژیم) مورد استفاده قرار بگیرد.

اوستارین، همانند استروئیدهای آنابولیک، میتواند باعث افزایش سنتز پروتئین و همچنین احتباس نیتروژن در بدن شود. اما، بر خلاف استروئیدهای آنابولیک، اوستارین این کار را بدون تبدیل شدن به دی هیدرو تستوسترون و استروژن انجام میدهد. اگرچه در مورد مصرف اوستارین شاهد هیچگونه تبدیل مستقیم به استروژن از طریق فعالیت‌های آروماتاز نیستیم، اما مصرف آن نشان داده است که میتواند به شکل خفیفی باعث افزایش سطح استروژن شود.

شاید به همین دلیل باشد که اوستارین نشان داده است که میتواند برای سلامت مفاصل و درمان آنها کارامد باشد. از استروژن معمولا چیز‌های بدی میشنویم و اصطلاحا شهرت خوبی‌ بین مردم ندارد، اما مقداری از آن برای حفظ سلامتی‌ و بهبود عملکرد فیزیکی‌ نیاز است. اما به هر حال، این اتصال مستقیم آن به گیرنده‌های آندروژن است که بیشترین اهمیت را دارد زیرا که این کار نه تنها باعث بهبود آنابولیسم در بدن میشود، بلکه میتواند به شکل مستقیم باعث تغییر توالی ژنی‌ در محل گیرنده شود. اوستارین دارای نیمه عمر تقریبی ۲۴ ساعت می‌باشد.

 

تاثیرات اوستارین

اوستارین میتواند برای عضله سازی و همچنین حفظ توده عضلانی مورد استفاده قرار بگیرد. برای ورزشکاران، این یعنی‌ اینکه از اوستارین می‌توان هم در دوره حجم و هم در دوره کات استفاده کرد. مصرف کننده میتواند انتظار یک افزایش حجم خشک قابل قبول بدون احتباس آب ناخواسته در بدن یا ترس از بزرگ شدن بافت سینه که اغلب مرتبط با مصرف استروئیدهای آنابولیک است را داشته باشد. البته مصرف کننده بعید است به حجمی همانند دوره‌های مصرف دیانابول یا آنادرول برسد، اما حجم به دست آمده حاصل از مصرف اوستارین خالص تر و نگهداری آن پس از قطع مصرف آسان تر می‌باشد.

اوستارین همچنین میتواند در طول دوره کات یا دوره رژیم نیز بسیار مفید باشد. شاید بهترین زمان مصرف استارین برای بهره برداری از قابلیت حفظ عضلانی آن همین زمان باشد. به منظور کاهش چربی‌ بدن، شما باید کمتر از میزانی‌ که کالری میسوزانید کالری مصرف کنید. بودن در شرایط کمبود کالری میتواند عضلات بدن را در موقعیتی پر خطر قرار دهد و ممکن است بخشی از آنها از بین روند. اگر ما از عضلات خود در دوره کات مراقبت کنیم، نه تنها زیبایی ظاهری ما بیشتر خواهد شد بلکه میتوانیم به چربی‌ سوزی بیشتر ادامه دهیم. از دست رفتن عضلات میتواند باعث کاهش سرعت متابولیسم شود که همین امر چربی‌ سوزی را دشوار می‌کند.

از عضلات خود محافظت کنید تا سرعت متابولیسم بالا حفظ شود. اوستارین همچنین قابلیت‌های بالایی در درمان و ترمیم مفاصل دارد، که این امر در دوره کات یک مزیت بسیار با ارزش می‌باشد. رژیم‌های سخت و بسیار محدود اغلب منجر به ایجاد ناراحتی‌‌های مفصلی میشوند. اگر شما بتوانید از مفاصل خود مراقبت کنید و همچنین قدرت تاندون‌ها و لیگامنت‌ها را افزایش داده و باعث بهبود سنتز کلاژن و تراکم مواد معدنی استخوان‌ها شوید، میتوانید به شکل مستمر تمرینات خود را بهتر و بهتر انجام دهید.

تاثیر اوستارین در این زمینه در دوره‌های حجم و کات واقعا بسیار سودمند می‌باشد، اما ارزش این ویژگی‌ بیشتر در دوره کات مشخص میشود. تاثیر اوستارین در این زمینه بسیار قدرتمند می‌باشد به طوری که اطلاعات نشان داده‌اند اوستارین ممکن است به شکل مستقیم بتواند باعث درمان آسیب دیدگی‌ها شود، البته نه به شکل مسکن و موقتی بلکه به شکل درمان واقعی مفاصل، لیگامنت ها، تاندون‌ها و استخوان ها.

 

عوارض جانبی اوستارین

عوارض جانبی اوستارین محدود می‌باشد و اینطور به نظر می‌رسد که یک داروی نسبتا بدون عارضه جانبی می‌باشد. بسیاری از عوارض جانبی شدید مرتبط با استروئیدهای آنابولیک در مورد اوستارین صدق نمیکند. اما برخی‌ از این عوارض در شکل بسیار خفیف تر ممکن است خود را نشان دهند.

عوارض جانبی استروژنیک : عوارض جانبی اوستارین شامل عوارض استروژنیک نمی‌شود زیرا این (SARM) قابلیت تبدیل به استروژن را ندارد. هنگام مصرف اوستارین هیچ مقدار از تستوسترون به استروژن تبدیل نخواهد شد. بنابراین احتباس آب، نفخ، بزرگی‌ بافت سینه و افزایش فشار خون به واسطه افزایش احتباس آب نمیتوند روی دهد. اما به هر حال، اطلاعات نشان میدهند که مقداری افزایش سطح استروژن ممکن است مشاهده شود، اما مقدار آن بسیار خفیف خواهد بود و آن قدری نیست که نیاز به مصرف آنتی استروژن باشد. اگر این افزایش اندک سطح استروژن باعث نگرانی شما شود و بخواهید از آنتی استروژن‌ها استفاده کنید، ممکن است به راحتی‌ سطح استروژن بدن خود را بیش از حد کاهش دهید که این امر میتواند به ایجاد عدم تعادل هورمونی و عوارض جانبی مرتبط با آن منجر شود.

عوارض جانبی آندروژنیک : علیرغم اینکه اوستارین به شکل مستقیم روی گیرنده‌های آندروژن تاثیر می‌گذارد، اما دارای هیچگونه عارضه جانبی آندروژنیک نمیباشد. این دارو به دی هیدرو تستوسترون تبدیل نمی‌شود، بنابراین ایجاد آکنه و ریزش مو نمی‌تواند ایجاد شود. همچنین بروز صفات مردانه در زنان نیز با مصرف اوستارین غیر ممکن است که بروز کند. از آنجایی که هیچگونه فعالیت مستقیم آندروژنیک در ارتباط با دی هیدرو تستوسترون وجود ندارد، بنابراین مشکلات پروستات نیز نباید بروز کنند.

عوارض جانبی قلبی عروقی : عوارض جانبی استارین در زمینه قلبی عروقی ممکن است به شکل خفیفی بروز کند. مصرف اوستارین نشان داده است که ممکن است باعث کاهش سطح (HDL) و (LDL) شود، اما تمام اطلاعات نشان میدهند که این کاهش سطح بسیار اندک و ناچیز می‌باشد.

سرکوب تولید تستوسترون : اغلب گفته میشود که (SARM)ها باعث سرکوب تولید طبیعی تستوسترون در بدن نمیشوند و این موضوع درست است و در این زمینه نمی‌توان آنها را با استروئیدهای آنابولیک مقایسه کرد. اما به هر حال، مقداری سرکوب ممکن است روی دهد، اما سرکوب کامل نخواهد بود. مصرف مکمل‌های تستوسترون بوستر هنگام مصرف اوستارین ممکن است نیاز باشد. در مورد مصرف اینگونه مکمل‌ها در دوره پاکسازی اطلاعات هنوز قطعی‌ و کامل نیست. اما تعدادی از مردان تجربه شدت بیشتری از سرکوب تولید تستوسترون را نسبت به دیگران داشته اند.

 

دوز‌های مصرفی اوستارین

اوستارین یک (SARM) خوراکی می‌باشد. به منظور حفظ عضلات در دوره کات، دوز ۱۵ میلی‌ گرم در روز به شکل نرمال استفاده میشود. به منظور رشد عضلانی، اکثر مصرف کنندگان دوز ۲۰-۲۵ میلی‌ گرم در روز را نقطه شروع خوبی‌ میدانند. برخی‌ افراد دارای وزن بیشتر ممکن است نیازمند مصرف ۳۰ میلی‌ گرم در روز باشند، اما اطلاعات نشان داده است که چنین دوزی دارای تفاوت اندکی‌ با دوز ۲۰-۲۵ میلی‌ گرم در اکثر مردان می‌باشد.

معمولا طول دوره مصرف اوستارین ۶-۸ هفته می‌باشد و هنگام اتمام دوره ۴ هفته باید از مصرف آن دوری کرد. اگرچه سرکوب تولید تستوسترون حاصل از مصرف اوستارین ممکن است شدید نباشد، اما دوره پاکسازی در برخی‌ موارد نیاز است و در برخی‌ موارد خیر. اما به هر حال، مقداری سرکوب تولید تستوسترون وجود خواهد داشت و بهترین کار این است که به بدن زمانی‌ برای نرمال سازی اوضاع بدهیم. نیمه عمر اوستارین تقریبا ۲۴ ساعت می‌باشد، البته در صورتی‌ که دوز مصرفی کافی‌ باشد، بنابراین نیازی به مصرف چندین دوز در روز نیست.

 

جمع بندی در مورد اوستارین

اوستارین یک داروی کارامد برای ایجاد یک شرایط آنابولیک قابل توجه در بدن می‌باشد. بررسی‌های شخصی‌ بسیاری از افراد نشان میدهند که اکثر آنها نظر مثبتی روی اوستارین ندارند زیرا آنها قضاوت و انتظارات بیجایی از این دارو داشته اند. این (SARM) قرار نیست که همانند آنادرول در طول چند هفته باعث ۳۰ پوند افزایش وزن شما شود و قرار نیست همانند ترکیب ترنبولون و مسترون باعث سختی و سفتی عضلات شود. به منظور قضاوت صحیح یک دارو در زمینه ایجاد شرایط آنابولیک، باید ابتدا ببینیم که آن دارو دارای چه قابلیت هایی می‌باشد و چه کارهایی را نمی‌تواند انجام دهد. اوستارین میتواند یک جایگزین خوب برای استروئیدهای آنابولیک باشد، یا میتواند به یک دوره دیگر افزوده شود. شما همچنین باید توجه داشته باشید که آن را می‌خواهید از کجا خریداری کنید. بیشتر خرید‌ها معمولا از کمپانی‌های تحقیقاتی‌ شیمیایی انجام میشوند و در این بین برخی‌ تولید کنندگان ضعیف نیز وجود دارند. اما با توجه به تعداد زیادی از آزمایشگاه هایی که محصولات با کیفیت تولید میکنند، اینگونه محصولات ضعیف به ندرت میتوانند در بلند مدت بازار فروش خود را حفظ کنند.

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4.7/5 - (18 امتیاز)

برچسب‌ها

اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات