آیا تمرینات کراس فیت بهترین راه برای چربی‌ سوزی و تناسب اندام می‌باشد؟
4

آیا تمرینات کراس فیت بهترین راه برای چربی‌ سوزی و تناسب اندام می‌باشد؟

  • مقالات بدنسازی, سیستم های تمرینی
  • 8 دسامبر 17
  • حسام رضائی
  • 12,200 بازدید
  • 3 دیدگاه

زمانی‌ یکی‌ از آشنایان به من گفت که تمرینات کراس فیت نه تنها بدنت را تغییر میدهد بلکه شخصیت، دیدگاهت نسبت به جهان و طرز تفکراتت را نیز تغییر میدهد.خود من نیز معتقد هستم که رسیدن به بدنی متناسب میتواند زندگی‌ شما را تغییر دهد اما آیا این حرف‌ها تا این حد اغراق نیستند؟ در دنیای کراس فیت اینگونه صحبت‌ها رایج می‌باشد و در واقع می‌توان گفت که کراس فیت در طول یک دهه گذشته توانسته به شدت از موفقیت خود لذت ببرد. امروزه بیش از ۱۳۰۰۰ باشگاه مخصوص تمرینات کراس فیت در جهان وجود دارد و افرادی که این تمرینات را انجام میدهند گاها با اشتیاق‌ ترین افرادی هستند که تا کنون دیده اید.

اما آیا هر آن چیزی که معتقدین به این سبک تمرینی ادعا دارند درست می‌باشد؟ آیا این تمرینات بهترین راه برای رسیدن به تناسب اندام می‌باشد؟ آیا واقعا سطح تمرینی شما از معمولی‌ به متعالی ارتقا می‌یابد؟ یا این سبک تمرینی نیز یکی‌ دیگر از شیوه‌های زود گذر تمرینی می‌باشد که بدون عرضه کردن چیز خاصی‌ تنها باعث افزایش میزان آسیب دیدگی و تمرین زدگی میشود، همانطور که بسیاری از معترضان آن اینگونه ادعا دارند؟ به طور خلاصه باید گفت که :

“ کراس فیت کاملا میتواند شما را در رسیدن به بدنی عالی‌ کمک کند و بسته به اینکه با چه مربی‌ ای کار می‌کنید این تمرینات آن مقدار که بعضی‌‌ها گمان میکنند خطرناک نیستند.با این بیان اما تمرینات کراس فیت بهترین راه برای عضله‌ سازی و افزایش قدرت و چربی‌ سوزی نمی‌باشد.اکنون بیایید دلیل آن را بفهمیم.

 

کراس فیت چیست؟

کراس فیت یک برنامه پر فشار تمرینی می‌باشد که تمرکز آن روی انجام انواع مختلفی‌ از حرکات قدرتی‌ و هوازی می‌باشد، از شنا گرفته تا دوندگی و انجام حرکات وزنه برداری. این حرکات معمولا به شکل ترکیبی‌ تحت عنوان “ برنامه تمرینی روز “ استفاده میشود که نحوه عملکرد شما در این روز‌ها نظارت و رتبه بندی میشود تا شما اشتیاق بیشتری به رقابت دوستانه و پیشرفت پیدا کنید.

در اکثر این روز‌های تمرینی شما حرکات تمرینی را یکی‌ پس از دیگری بدون استراحت و به صورت یک “ دور “ در سریع ترین زمان ممکن انجام می‌دهید.به عبارت دیگر شما باید باید در سریع ترین زمان ممکن هر تعداد دور ممکن را انجام دهید و رکورد زمانی‌ خود را بهبود بخشید.برای مثال در زیر یک برنامه کراس فیت را با نام “ هلن “ میتوانید ببینید :

 

حرکات زیر را در ۳ دور در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید :

۴۰۰ متر دوندگی

پرتاب کتل بل با ۲۱ تکرار

۱۲ بارفیکس

 

یک نمونه دیگر از تمرینات کراس فیت با نام “ مرف “ :

حرکات زیر را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید :

۱ مایل دوندگی

۱۰۰ بارفیکس

۲۰۰ شنا

۳۰۰ اسکات

۱ مایل دوندگی

حرکات قدرتی‌ بارفیکس، شنا و اسکات را میتوانید با تقسیم بندی دلخواه انجام دهید اما شروع و پایان برنامه با ۱ مایل دوندگی می‌باشد.

 

بسیاری از مردم برای انجام چنین تمریناتی هزینه بسیاری صرف میکنند زیرا یک باشگاه متوسط مخصوص تمرینات کراس فیت چیزی حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار در ماه برایتان هزینه دارد. در زیر چند عکس از این باشگاه‌ها را میتوانید مشاهده کنید :

does crossfit work

what is crossfit

 

همانطور که می‌بینید این باشگاه‌ها کاملا مجهز هستند و دارای تجهیزاتی نظیر جایگاه اسکات، دمبل، مدیسین بال، کتل بل، تجهیزات ژیمناستیک، پلتفرم‌های مخصوص وزنه برداری، طناب، دستگاه پارو زنی‌ و دیگر تجهیزات دیگر میباشند. این موضوع یکی‌ از چیز‌های فوق‌العاده در مورد کراس فیت می‌باشد.اکثر این باشگاه‌ها تمام آن چیزی که برای انجام یک تمرین قدرتی‌ مناسب نیاز است را در خود دارند.

اما اینکه شما چه نوع استفاده ای می‌خواهید از این تجهیزات کنید نیز بسیار مهم است اما گام اول این است که شما تجهیزات سخت افزاری لازم را داشته باشید و اکثر باشگاه‌های کراس فیت در این زمینه کامل هستند.

 

مزایای کراس فیت چه می‌باشد؟

معمولا در مورد کراس فیت به دلیل هزینه بالا، آسیب دیدگی و کاهش رشد عضلات شکایت زیادی میشود و به زودی این جنبه را بررسی می‌کنیم اما در ابتدا بیایید جنبه‌های مثبت این سبک تمرینی را بررسی کنیم.

 

در تمرینات کراس فیت شما دقیقا میدانید هر روزه چه کاری را باید انجام دهید

همانطور که میدانید اکثر مردم بدون برنامه مشخصی‌ و در روز‌های نامنظم و تصادفی به باشگاه می‌آیند و چندین حرکتی‌ که کمترین فشار را روی آنها میاورد را انتخاب کرده و سپس با تعداد ‌ست‌ها و تکرار‌های دلخواه آنها را انجام میدهند تا زمانی‌ که خسته شده و سپس باشگاه را ترک میکنند.اگرچه انجام این کار نیز یک نوع ورزش محسوب میشود و بهتر از هیچی‌ می‌باشد اما قطعا یک تمرین هدفمند نمی‌باشد زیرا یک تمرین هدفمند نیازمند یک ساختار منطقی‌ و پیشرفت می‌باشد.

اما هنگامی که شما در جلسه کراس فیت خود حاضر شوید مربی‌ به شما دقیقا می‌گوید که چکار کنید، چگونه حرکات را انجام دهید و چه زمانی‌ متوقف شوید. اگر مربی‌ چیز‌هایی نیز در مورد طراحی برنامه بداند پس میتواند تمام گروه‌های عضلانی اصلی‌ شما را کاملا تحت فشار قرار دهد.مربیان کراس فیت همچنین میتوانند بر اساس نیاز‌ها و قابلیت‌های بدنی شما برنامه‌های مخصوصی را طراحی کنند.برای مثال اگر قدرت بالا تنه شما کم باشد آنها حرکت پرس سینه را حذف کرده و با حرکاتی نظیر شنا و پرس سینه دمبل تعویض میکنند یا اگر قدرت دوندگی شما ضعیف باشد میتوانید از ترکیب پیاده روی و دوندگی استفاده کنید یا کلا از یک فرم دیگر هوازی نظیر دستگاه پارو زنی‌ استفاده کنید.در اکثر باشگاه‌های کراس فیت میزان پیشرفت افراد در تمرینات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که این امر برای جلوگیری از توقف رشد عضلات و قدرت ضروری می‌باشد.

 

تمرینات کراس فیت حول محور کار با هالتر می‌باشد

شما به عنوان یک بدن ساز طبیعی هدف اولتان باید افزایش قدرت کل بدن باشد و بهترین راه برای انجام این کار تمرکز روی حرکات با هالتر چند مفصلی نظیر اسکات، پرس سینه، پرس سرشانه و ددلیفت می‌باشد.بسیاری از افراد این حرکات را در اولویت خود قرار نمی‌دهند یا کلا از آنها استفاده نمیکنند که همین امر خود یکی‌ از مهم‌ ترین دلایلی می‌باشد که آنها درجا میزنند.اما خوشبختانه یکی‌ از اولین چیز‌هایی که هنگام ورود به یک باشگاه کراس فیت میاموزید نحوه انجام صحیح اسکات، پرس سینه، پرس سرشانه و ددلیفت می‌باشد و انجام این کار بهترین راه برای آشنایی با تمرینات با وزنه می‌باشد.

 

تمرینات کراس فیت بیش از زمانی‌ که تنهایی تمرین می‌کنید میتواند به شما فشار وارد کند

اکثر افراد از بودن در یک حالت غیر راحت متنفر هستند و هرچه میزان این ناراحتی‌ بیشتر باشد آنها نیز بیشتر میخواهند که عامل ناراحتی‌ خود را متوقف کنند.اما این ذهنیت در کراس فیت جایی ندارد.اگرچه فشار این تمرینات میتواند بیش از حد نیز باشد اما ذهنیت “ بدون رنج گنج حاصل نمی‌شود “ یکی‌ از دلایل کارامدی کراس فیت می‌باشد.

هنگام انجام تمرینات کراس فیت باید انتظار وزنه‌های سنگینتر، سخت کوشی بیشتر، سرعت بیشتر و استقامت طولانی‌ تر را داشته باشید و هنگامی که بدانید در صورت عملکرد خوب نام شما در بالای لیست افراد باشگاه قرار می‌گیرد احتمالا هر آنچه در خود دارید را خواهید گذاشت.البته همه افراد به چنین محیط رقابتی نیاز ندارند یا نمیخواهند که در آن باشند اما برای آنهایی که نمیتوانند انگیزه خود را حفظ کنند چنین محیطی‌ همیشه آنها را پر انگیزه حفظ می‌کند.

 

کراس فیت شما را تشویق به جدی گرفتن فیتنس می‌کند

هنگامی که شما وارد یک باشگاه کراس فیت میشوید در میا‌‌ن افرادی قرار می‌گیرید که واقعا عاشق فیتنس و تناسب اندام هستند.آنها نه تنها وقت بیشتری را نسبت به افراد عادی برای تمرینات صرف میکنند بلکه آنها تغذیه بهتر، استفاده بهتر از مکمل‌ها را نیز در دستور کار دارند و همچنین عادات ناسالم کمتری نیز نظیر سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و کم خوابی‌ نیز دارند.همان طور که آن ضرب المثل قدیمی‌ می‌گوید، شخصیت شما از پنج نفری که بیشترین وقت را با آنها سپری می‌کنید شکل می‌گیرد، پس هنگامی که شما زمان کافی‌ را با افرادی که کاملا متناسب و خوش اندام هستند سپری کنید مقداری از اشتیاق و تعهد آنها نیز به شما منتقل میشود.

 

اما چه چیزی در مورد کراس فیت بد می‌باشد؟

اگر می‌خواهید تا حدی قوی و در هر حرکات المپیکی مهارت خوبی‌ کسب کنید و به استقامت و انعطاف مناسبی نیز دست یابید و همچنین حضور در یک محیط کلاسی نیز برایتان اهمیت دارد پس کراس فیت برای شما کاملا مناسب است اما اگر خواهان چربی‌ سوزی، عضله‌ سازی و رسیدن به سلامتی‌ در سریع‌ ترین و کارامد‌ ترین حالت ممکن هستید این سبک تمرینی بهترین انتخاب شما نمی‌باشد اما چرا :

 

کراس فیت کارامد‌ترین راه برای رسیدن به تناسب انجام نمی‌باشد

در تبلیغات کراس فیت کلمات و عبارات شعار گونه زیادی یافت میشود نظیر :

* فیتنس کاربردی

* تمرینات فیتنس عمومی‌

* تمرینات فول بادی

* بهبود شرایط متابولیکی

* آمادگی عمومی‌ بدنی

ایده این سبک تمرینی این است که انجام حرکات بسیار متنوع بهترین راه برای رسیدن به تناسب کلی‌ می‌باشد که همین موضوع نیز خود بهترین راه برای رسیدن به فیزیک بدنی زیبا می‌باشد.در فرهنگ لغات آکسفورد انگلستان فیتنس به معنی‌ “ بودن در یک شرایط فیزیکی‌ و سلامتی‌ مناسب “ و فیت به معنی‌ “ بودن در سلامتی‌ مناسب، به دلیل انجام فعالیت‌های فیزیکی‌ منظم “ میباشد . با استفاده از این تعریف‌ها ما میتوانیم سطح فیتنس بدنمان را از چندین راه ارزیابی و اندازه گیری کنیم :

* با انجام آزمایش روی قدرت عضلانی

* با انجام آزمایش روی قابلیت هوازی بدن

* با انجام آزمایش روی ترکیب بدنی

* با انجام آزمایش روی انعطاف پذیری بدن

به علاوه هرچه ما فیت تر شویم …

* قویتر نیز می‌شویم

* استقامت هوازیمان بهتر میشود

* بیشتر عضلانی می‌شویم

* انعطاف پذیریمان بیشتر میشود

* قابلیت بدنمان در استفاده از مواد غذایی به منظور سوخت رسانی و ترمیم خود بهبود می‌یابد

اما در دنیای کراس فیت، فیتنس دارای تعاریف مختلفی‌ می‌باشد.بنابراین دوست دارم در اینجا یک پیشنهاد ساده به شما ارائه دهم : یک فعالیت زمانی‌ برای شما بیشترین مزایا در جهت فیتنس را دارد که باعث افزایش قدرت و استقامت هوازی و همچنین بهبود ترکیب بدنی، انعطاف پذیری و سلامت متابولیکی شما شود.

 

کراس فیت و افزایش عضله‌ سازی و قدرت و استقامت هوازی

اغلب اینطور ادعا میشود که تمرینات کراس فیت بهترین راه برای بهبود هم زمان رشد عضلات و افزایش قدرت و همچنین افزایش استقامت می‌باشد.این تئوری در ابتدا به دلیل ماهیت این تمرینات قابل قبول به نظر می‌رسد زیرا این تمرینات اساسا یک اینتروال پر فشار از حرکات با وزنه و هوازی می‌باشد اما زمانی‌ که از لحاظ علمی‌ این موضوع را بررسی کنید همه چیز سریع برایتان روشن میشود.

متاسفانه با انجام همه چیز در آن واحد شما تنها به نتایجی‌ ناقص دست خواهید یافت. این موضوع در چندین تحقیق به اثبات رسیده است. برای مثال محققان در دانشگاه (RMIT) در سال ۲۰۰۹ روی ورزشکاران تمرین دیده کار کردند و دریافتند که ترکیب کردن حرکات قدرتی‌ و هوازی در یک جلسه تمرینی ممکن است باعث اختلال در ژن‌های آنابولیسم شود.آنها همچنین دریافتند که انجام تمرینات هوازی قبل از تمرینات با وزنه باعث سرکوب هورمون‌های آنابولیک نظیر (IGF–1) و (MGF) میشود و انجام تمرینات هوازی بعد از تمرینات با وزنه باعث افزایش تجزیه ماهیچه‌ها خواهد شد.

به عبارتی ترکیب تمرینات با وزنه و هوازی اینطور به نظر می‌رسد که باعث ارسال “ سیگنال‌های ترکیبی‌ “ به عضلات میشود که میتواند باعث اختلال در قابلیت تطابق پذیری آنها شود و این امر برای افزایش رشد و افزایش قدرتی‌ حداکثری عضلات و همچنین افزایش قابلیت هوازی مطلوب نمی‌باشد.چندین تحقیق دیگر نیز به همین نتیجه گیری‌های مشابه رسیده‌اند. تمرین کردن برای افزایش استقامت هوازی و افزایش قدرت عضلات در آن واحد میتواند باعث اختلال در هر دو جبهه‌ شود و این موضوع مخصوصا در مورد دوندگی صدق می‌کند.

اما آیا این موضوع به این معنی‌ است که تمرینات کراس فیت باعث عدم بهبود قدرت و استقامت شما میشود؟ خیر اینطور نیست. اما اگر می‌خواهید به بهترین شکل ممکن افزایش حجم و قدرت یا استقامت هوازی پیدا کنید دانش در این باره می‌گوید که تمرینات کراس فیت بهترین راه در این زمینه نمی‌باشد.بنابراین جای تعجبی ندارد که بیشتر افراد دنبال کننده تمرینات کراس فیت آنچنان حجیم، قدرتمند و از لحاظ هوازی در سطح بالایی نیستند. اما همچنین شما میتوانید در میا‌‌ن برخی‌ از این افراد فیزیک‌های بدنی بسیار قابل توجهی‌ را نیز ببینید که نشان میدهد تمرینات کراس فیت قادر به ایجاد نتایج خوبی‌ نیز هستند.به هر حال چه کسی‌ دوست ندارد همانند یکی‌ از افراد در عکس زیر باشد؟

is crossfit effective

 

همچنین به یاد داشته باشید که به هر حال رقابت‌های کراس فیت یک ورزش حرفه‌ای محسوب میشود و این موضوع به این معنی‌ است که این افراد همچنین از مقادیر زیادی از استروئید‌ها نیز استفاده میکنند (شاید این دیدگاه کمی‌ بد بینانه باشد اما لحظه‌ای فکر نکنید که شما یا من یا هر شخص دیگری بتواند به شکل طبیعی به چنین سطح بالایی از قدرت، عضله‌ و تفکیک عضلات در این رقابت‌ها برسد).

اما بهترین راه برای رسیدن به تناسب اندام چیست؟ برای عضله‌ سازی و افزایش قدرت و بهبود توان هوازی باید چه کرد؟ تحقیقات نشان داده است که بهترین راه برای عضله‌ سازی و افزایش قدرت و بهبود استقامت هوازی تمرین کردن جداگانه هر کدام از آنها می‌باشد.به عبارت دیگر این موضوع یعنی‌ اینکه در یک بازه زمانی‌ مشخص شما تنها باید روی یکی‌ از این ویژگی‌‌ها تمرکز کنید (برای مثال در دوره حجم نباید از تمرینات هوازی زیاد استفاده کرد).

 

کراس فیت و چربی‌ سوزی

بسیاری از مردم گمان میکنند که چون تمرینات کراس فیت بسیار چالش برانگیز هستند پس باید برای سوزاندن مقادیر زیادی از کالری‌ها و چربی‌‌ها مفید باشند. اما در واقع اینطور نیست. اگرچه تمرینات کراس فیت پر فشار هستند اما مدت زمان انجام آنها نیز کوتاه می‌باشد و به همین دلیل است که در زنان انتظار کالری سوزی به میزان ۶۰ تا ۱۲۰ کالری در هر جلسه و در مردان انتظار ۱۱۰ تا ۱۷۰ کالری در هر جلسه میرود. اگرچه این میزان کالری سوزی در طول این مدت زمان کوتاه قابل توجه است شما میتوانید همین میزان کالری را با انجام حدود ۳۰-۴۰ دقیقه پیاده روی بسوزانید. همچنین این میزان کالری سوزی در یک دیدگاه وسیع‌ تر برای چربی‌ سوزی مقدار ناچیزی محسوب میشود زیرا که هر پوند چربی‌ حاوی ۳۵۰۰ کالری می‌باشد پس شما برای یک چربی‌ سوزی کارامد و قابل توجه باید کالری سوزی بیشتری را در روز انجام دهید.

 

تمرین زدگی با کراس فیت راحت تر می‌باشد

بسیاری از دنبال کنندگان تمرینات کراس فیت به تمرینات بسیار سنگین خود افتخار میکنند و اینکه چه میزان آنها میتوانند بدن خود را تحت فشار قرار دهند و در آخر تمرین کاملا از خستگی‌ روی زمین بیفتند.این موضوع ممکن است جالب به نظر برسد و قطعا نیازمند یک سطح فراتر از متوسط از لحاظ فیزیکی‌ و ذهنی‌ می‌باشد اما این روش همچنین خیلی‌ زود میتواند منجر به تمرین زدگی شود که نتیجه آن میتواند منجر به مشکلات جدی سلامتی‌ نظیر خستگی‌ عمومی‌، افسردگی، بی‌ قراری، کاهش اشتها و موارد دیگر باشد.

یک مورد نسبتا شدید این موضوع مردی به نام ماکیمبا میمس می‌باشد که در سال ۲۰۰۵ به دلیل آسیب‌های وارده توسط مربی‌ خود در یک باشگاه کراس فیت غرامتی ۳۰۰۰۰۰ دلاری دریافت کرد. یکی‌ از آسیب دیدگی‌های او رابدومیولیز بود.در این بیماری بافت‌های ماهیچه ای آسیب دیده فرد به شدت و به سرعت وارد جریان خون میشوند که نتیجه آن میتواند نارسایی کلیوی باشد. البته این بیماری تنها در افراد مبتدی و تازه کار ایجاد نمی‌شود.در ژانویه سال ۲۰۱۱، ۱۳ بازیکن فوتبال در دانشگاه لوا به دلیل انجام یک تمرین شامل ۱۰۰ تکرار اسکات با ۵۰% یک تکرار حداکثر در بیمارستان به دلیل ایجاد بیماری رابدومیولیز بستری شدند. اگرچه این تمرین یک تمرین کراس فیت نبود اما در ساختار شبیه این تمرینات بود و بازیکنان را مجبور به انجام حرکات چند مفصلی با تکرار‌های بالا زیر یک خستگی‌ بسیار شدید میکرد.

بنابراین خلاصه کلام این است که اگر در هفته چندین مرتبه تمرینات خود را تا خستگی‌ کامل بدنی پیش میبرید مخصوصا در تمرینات با وزنه، پس مطمئنا با تمرین زدگی مواجه خواهید شد تنها زمان آن مشخص نمی‌باشد.

 

کراس فیت باعث آسیب دیدگی راحت تر شما میشود

یکی‌ از اولین چیز‌هایی که در اکثر افراد دنبال کننده تمرینات کراس فیت دیده ام این بود که اکثر آنها از همان ابتدای شروع تمرینات دچار آسیب دیدگی شده بودند. پیچ خوردگی، آسیب مفاصل، کشیدگی ماهیچه و حتی پارگی لیگامنت‌ها در این تمرینات رایج است. البته جای تعجبی هم ندارد. تحقیقات نشان داده است که به ازای هر ۱۰۰۰ ساعت از تمرینات کراس فیت حدود ۲-۴ آسیب دیدگی ایجاد میشود. این میزان آسیب دیدگی برابر با وزنه برداری و پاورلیفتینگ می‌باشد اما همچنان ۲-۴ برابر بدن سازی می‌باشد ( در بدن سازی در هر ۱۰۰۰ ساعت تنها ۱ آسیب دیدگی ایجاد میشود).

بسته به نوع مربی‌ و برنامه تمرینی میان آسیب دیدگی شما بسیار بیشتر از این حد نیز میتواند افزایش یابد. برای مثال اگر به شما گفته شده است که از حرکات چند مفصلی نظیر ددلیفت یا اسکات استفاده کنید پس بهتر است که نحوه صحیح انجام آنها را بدانید. اگر مربی‌ شما نحوه صحیح انجام آنها را به شما آموزش نداده باشد یا روی فرم صحیح حرکات تاکید نکند یا وزنه‌های بیش از حد سنگینی‌ را برای شما در نظر بگیرد یا شما را تا ناتوانی کامل عضلانی پیش ببرد احتمال آسیب دیدگی شما بسیار افزایش می‌یابد.

یک مربی‌ خوب باید این نکات را به شما متذکر شود زیرا انجام حرکات چند مفصلی سنگین هنگامی که خسته هستید یک راه عالی‌ برای آسیب دیدگی می‌باشد.همچنان که خستگی‌ بر بدن شما غالب میشود کیفیت فرم انجام حرکت و هوشیاری ذهنی‌ کاهش پیدا می‌کند و همین امر شرایط را برای آسیب دیدگی مهیا می‌کند.به همین دلیل است که دانشکده پزشکی‌ ورزشی آمریکا توصیه می‌کند بین ‌ست‌های سنگین حرکات چند مفصلی حداقل ۳ دقیقه استراحت داشته باشید (۱-۶ تکرار). بنابراین اگرچه نمی‌توان گفت که با تمرینات کراس فیت حتما دچار آسیب دیدگی میشوید اما احتمال آسیب دیدگی در آن نسبت به یک پروتکل تمرینی معمولی‌ بیشتر می‌باشد.

 

آیا شما باید از تمرینات کراس فیت استفاده کنید؟

این موضوع بستگی به اهداف شما دارد. اگر به دنبال تناسب اندام بهتر و تفریح با یک گروه هم فکر خود می‌باشید و اگر دارای مربی‌ می‌باشید و میدانید که چطور از تمرین زدگی و آسیب دیدگی جلوگیری کنید پس کراس فیت انتخاب بدی نمی‌باشد.اما اگر خواهان افزایش رشد عضلات و قدرت، چربی‌ سوزی و افزایش ظرفیت هوازی خود در سریع‌ ترین و کارامد‌ ترین شکل ممکن هستید پس تمرینات کراس فیت مناسب شما نیست. در این حالت بهتر است که از روش‌های بیشتر سنتی‌ در جهت افزایش قدرت یا بهبود ظرفیت هوازی خود استفاده کنید.

 

جمع بندی در مورد تمرینات کراس فیت

در مجموع من فکر می‌کنم که تمرینات کراس فیت دارای مزایای خوبی‌ هستند.این تمرینات میلیون‌ها نفر را تشویق به شروع تمرین کرده‌اند، حرکات سنگین با هالتر را در برنامه آنها جای داده‌اند و به چربی‌ سوزی، عضله‌ سازی و افزایش سلامت آنها کمک کرده‌اند.اما از طرفی‌ این تمرینات دارای مشکلات قابل توجهی‌ نیز هستند و در واقع ایمن‌ ترین و کارامد‌ ترین راه برای بهبود هر گونه از جنبه‌های ذکر شده نمی‌باشند.

بنابراین اگر شما بیشتر به دنبال چیزی همانند یک ورزش هستید تا یک برنامه تمرینی سازمان یافته و اگر از رقابت لذت میبرید و می‌خواهید ببینید که با چه میزان شدت میتوانید کار کنید پس احتمالا از تمرینات کراس فیت لذت خواهید برد.اما به هر حال اگر بیشتر علاقمند به عضله‌ سازی و افزایش قدرت و حفظ تفکیک عضلانی و بهبود ظرفیت هوازی بدون فشار بیش از حدی هستید پس باید به برنامه‌های تمرینی سنتی‌ مخصوص افزایش حجم و قدرت و بهبود قابلیت هوازی پایبند بمانید.

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4/5 - (4 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

3 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات