آیاکافئین باعث کم آبی بدن می شود؟
0.0

آیاکافئین باعث کم آبی بدن می شود؟

  • چربی سوزی, مقالات بدنسازی
  • 20 اکتبر 14
  • محمدرضا امیدی
  • 679 بازدید
  • 1 دیدگاه

حتماً زیاد شنیده اید که کافئین، باعث دفع آب از بدن می شود، از این رو سوال بسیاری این است که آیا مصرف نوشیدنی های حافی کافئین از جمله قهوه می تواند به کم آبی در بدن منجر شود ؟ در واقع هم بله و هم خیر ! به عبارتی نوشیدنیهای حاوی کافئین را نباید جزو مایعات دریافتی روزانه بشمار آورید. قهوه هم به دلیل مقدار کافئین موجود در آن، که به دفع آب از بدن منجر می شود از این قاعده مستثنی نیست.

کافئین دارای خواص مدر (دیورتیک) است، یعنی آب دفع شده از بدن از طریق ادرار را افزایش می دهد. این اثر در کسانی که به تازگی مصرف قهوه را شروع کرده اند، بیشتر دیده می شود؛ ولی در میان افرادی که سابقه طولانی مصرف قهوه دارند ضعیف تر است یا اصلا بشمار نیاید. علاوه بر این آبی که در پی نوشیدن ۳۰۰ سی سی نوشابه های انرژی زایی که حاوی کافئین هستند از بدن دفع می شود، هم قابل چشم پوشی است، چراکه نهایت همان مقدار آب که در نوشابه موجود بوده از بدنتان خارج میشود.

اگر در فضاهای گرم تمرین می کنید، یا این که دچار خستگی هستید و احساس تشنگی می کنید، بهترین گزینه برای شما آب است. اما اگر مقدار آب کافی دریافت می کنید، آن وقت نیازی نیست که نگران مصرف قهوه، نوشابه های حاوی کافئین یا انواع چای باشید. ضمن این که قهوه و چای مقدار قابل توجهی از مواد آنتی اکسیدان ارزشمند را هم را در اختیارتان می گذارد و از این جهت مصرف روزمره آنها را به شما توصیه می کنیم.

منبع : مجله Muscle&Fitness

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
امیتاز بدید

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات