آمینو اسیدهای ضروری وغیر ضروری
2

آمینو اسیدهای ضروری وغیر ضروری

  • مقالات بدنسازی
  • 29 دسامبر 14
  • محمدرضا امیدی
  • 1,553 بازدید
  • بدون دیدگاه

پروتئین ماده ایست که از یک ساختار غنی نیتروژنی برخوردار است . پروتئین حاوی مولکول هایی است که بنیاد آنها را آمینو اسید ها تشکیل میدهند. این ماده در بدن تمام موجودات زنده وجود دارد.و جز مواد لازم جهت رشد و ترمیم بافت بدن میباشدتعداد این آمینو اسید ها ۲۲ نوع می باشد که ۸ نوع آنها ضروری است . ضروری از این جهت که سیستم بدن قادر به ساخت آنها نمی باشد و بایدآنها را از راه غذا به دست آورد.

پروتئین کامل به پروتئینی می گویند که این ۸ آمینو اسید ضروری را داشته باشد و  پروتئین نا کامل نیز به پروتئینی گویند که یا این ۸ نوع آمینو اسید ضروری را ندارد یا تعدادی از آنها را ندارد که پروتئین های گیاهی معمولا از این گروه هستند .آمینو اسیدهای ضروری وغیر ضروری,بدنسازی , پرورش اندام,آمینو اسید,آمینو اسید برای بدنسازی,انواع آمینو اسید,آمینو اسید های زروری,مقالات بدنسازی

بهترین نوع پروتئین که برای ورزشکاران به خصوص بدن سازان مناسب است در تخم مرغ ، ماهی ، مرغ و گوشت قرمز وجود دارد بعد از این گروه لبنیات و بعد از آنها حبوبات هستند.

با کیفیت ترین پروتئین جهت مصرف پروتئین موجود در تخم مرغ با ارزش غذایی ۱۰۰ می باشد.  ارزش غذایی ماهی بین ۸۰ تا ۹۰ میباشد موادی که دارای ارزش غذایی  بالای ۷۰ باشند جهت رشد  عضلانی قابل قبول می باشند .
در زیر لیست آمینو اسیدهای لازم و ضروری را میبینیم

VALINE

ISOLEUCINE

LEUCINE

THRONINE

LYCINE

METHIONINE

PHENYLALANINE

TRYPTOPHAN
تعدادی از آمینو اسید های غیر ضروری نیز عبارتند از :

HISTIDINE

SERINE           TYROSINE     ARGININE     ASPORTIC ACID

PROTIN          GLYCINE       ALANINE       CYSTINE        GLUTAMICACID

منبع : فیتنس تیپس

بدنسازی

پرورش اندام

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
2/5 - (1 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات