۶۰ نکته فیتنس برای ایجاد تغییرات قابل ملاحظه در بدن (بخش چهارم و آخر)
5

۶۰ نکته فیتنس برای ایجاد تغییرات قابل ملاحظه در بدن (بخش چهارم و آخر)

  • نکات طلایی
  • 27 فوریه 16
  • حسام رضائی
  • 1,892 بازدید
  • بدون دیدگاه

استراتژی‌های چربی‌ سوزی

ux8d_1.jpg

 

۴۷) برای چربی‌ سوزی دانش خود را بالا ببرید

اگر واقعا به دنبال چربی‌ سوزی هستید هزاران منبع برای شما وجود دارد که میتوانید از طریق آنها دانش مورد نیاز برای چربی‌ سوزی را به دست آورید.برخی‌ مواقع شما شاید مجبور باشید که برای این منابع هزینه نیز بکنید.شما باید در مسیر خود آنقدری دانش داشته باشید که بتوانید درست را از غلط تشخیص داده و مسیر ایمن و بدون خطری را طی‌ کنید.

 

۴۸) برای خود یک الگو به منظور افزایش انگیزه پیدا کنید

شما در اینترنت میتوانید داستان تغییر شکل فیزیکی‌ بسیاری از افراد را مطالعه کنید که همین موارد میتوانند بسیار به شما کمک کننده باشند.برخی‌ از این افراد هستند که موفق به کاهش وزن‌ بسیار بالا شده‌اند و توانسته‌اند سخت‌ ترین مسیر‌ها را طی‌ کنند.با خواندن داستان موفقیت آنها شما خواهید فهمید که هیچ عذر و بهانه‌ای برای عدم موفقیت وجود ندارد.

 

۴۹) عکس‌های خود را در جاهایی که آنها را بیشتر می‌بینید بچسبانید

از خود عکس تهیه کنید و آنها را روی در یخچال و فریزر خود نصب کنید تا هر روز آنها در معرض دید شما قرار بگیرند.گاهی اوقات شاید یادآوری شخصی‌ که شما قبلا بودید بهترین راه برای رعایت در میزان تغذیه باشد.

 

۵۰) از طریق رسانه‌‌های گروهی با دیگران در ارتباط باشید

عکس‌های پیشرفت خود را با دیگر افرادی که دارای هدفی‌ یکسان با شما هستند به اشتراک بگذارید.این کار باعث افزایش انگیزه به شدت زیادی در شما خواهد شد.همچنین برخی‌ از این افراد ممکن است که راهی‌ که شما می‌خواهید در آن قدم بگذارید را طی‌ کرده باشند و میتوانید از تجربیات کامل آنها بهره کافی‌ را ببرید.

 

۵۱) قبل از رفتن برای خرید تغذیه کنید

هنگامی که گرسنه هستید هیچگاه اقدام به خرید نکنید.زیرا در این حالت میل شما به خرید مواد غذایی مضر و دارای کالری تهی بیشتر می‌باشد.همچنین در این حالت احتمال اینکه شما بیش از حد خرید انجام دهید بسیار زیاد می‌باشد.

wgky_2.jpg

 

۵۲) از مصرف نوشیدنی‌ ها، چای و نوشابه‌های شیرین کاملا خودداری کنید

آمریکایی‌ها در حدود ۲۰% کالری دریافتی روزانه شان را از طریق مصرف مایعات به دست می‌آو‌رند پس اگر شما نیز در کاهش وزن خود دچار مشکل هستید این نکته میتواند برای شما بسیار کارکشا باشد.

 

۵۳) تبدیل کالری موجود در دسر‌ها به میزان زمان مورد نیاز برای سوزاندن آنها

هنگامی که تصمیم به سفارش دسر در رستوران گرفتید بهتر است که اول یک تبدیل ساده را انجام دهید.برای مثال شما به دلار یک دسر ۷.۵ دلاری را سفارش می‌دهید به نظر شما چه میزان زمان باید صرف کنید تا کالری موجود در آن را بسوزانید؟ اگرچه این روش کاملا دقیق نمی‌باشد اما میتوانید از این محاسبه استفاده کنید.میزان قیمت دسر خود به دلار را ضربدر ۱۰۰ کنید و عدد به دست آمده را تقسیم بر ۲ کنید.با توجه به مثال بالا شما برای سوزاندن کالری یک دسر ۷.۵ دلاری باید حدود ۳۷۵ دقیقه کار و تمرین اضافه انجام دهید.آیا هنوز هم میل به مصرف آن دارید؟

 

۵۴) هر چیزی که میخورید را ثبت کنید

تمام مواد غذایی که در طول روز مصرف می‌کنید را ثبت کنید.در این حالت شما توجه بیشتری در انتخاب منابع مواد غذائی خود خواهید داشت و در نهایت انجام این امر نیز منجر به مصرف کالری کمتر برای شما خواهد بود.

 

۵۵) بدانید که انجام تمرینات با تکرار‌های بالا برای چربی‌ سوزی گزینه‌ بهتری نمی‌باشند

انجام تمرینات با وزنه جز اساسی‌ یک فرایند چربی‌ سوزی می‌باشد اما این اشتباه است که فکر کنید انجام تمرینات با تکرار‌های بالا و وزنه‌های سبک بهترین راه برای سوزاندن چربی‌‌های اضافه و کالری سوزی می‌باشد.عضله‌ از لحاظ متابولیکی یک بافت فعال می‌باشد به این معنی‌ که میتواند در طول روز برای شما کالری سوزی بیشتری را انجام دهد حتی زمان‌هایی که شما در حال استراحت می‌باشید.برای ساختن حداکثری عضلات یا حفظ آنها در دوره کات شما باید با وزنه‌های متوسط رو به سنگین و در بازه ۶-۱۲ تکرار تمرینات خود را انجام دهید و در بیشتر حرکات خود باید از حرکات چند مفصلی استفاده کنید.

همچنین تحقیقات نیز نشان داده‌اند که انجام تمرینات شدید با وزنه‌های متوسط رو به سنگین میتواند تا ۲۴ ساعت بعد از تمرین نیز سطح متابولیسم بدن را بالا حفظ کند.این امر یعنی‌ اینکه شما میتوانید به میزان قابل توجهی‌ کالری سوزی بیشتری را در روز تجربه کنید.

 

۵۶) انجام تمرینات اینتروال پر فشار

برای چربی‌ سوزی میزان کالری سوزانده شده در روز باید بیشتر از میزان کالری دریافتی باشد.یکی‌ از راه‌های کالری سوزی بیشتر استفاده از تمرینات هوازی می‌باشد.اما همه انواع تمرینات هوازی دارای یک نوع بازده نخواهند بود.در حقیقت امروزه تحقیقات نشان داده است که انجام تمرینات اینتروال پر فشار بیشتر از دیگر انواع تمرینات هوازی میتواند در چربی‌ سوزی بدن کمک کند.تمرینات اینتروال پر فشار به تمریناتی گفته میشود که شما به صورت متناوب در بازه‌هایی از زمان تمرینی با شدت بسیار بالا تمرین خواهید کرد و در بازه‌هایی نیز شدت تمرین به حداقل خواهد رسید.انجام این ‌ست‌های پر فشار و کم فشار به صورت متناوب را تمرینات اینتروال پر فشار می‌گویند.این تمرینات نه تنها در مدت زمان کوتاه تری میتوانند کالری سوزی بیشتری کنند همچنین قادر خواهند بود که تا چند ساعت بعد از انجام تمرینات نیز همچنان برای شما کالری سوزی بیشتری را به ارمغان آورند.در ابتدا شاید انجام اینگونه تمرینات هوازی برای شما سنگین باشد‌ اما با گذر زمان که وضعیت هوازی شما بهبود پیدا کرد میتوانید از این تمرینات بهره کافی‌ را ببرید.

 

۵۷) از مکمل‌هایی که میتوانند باعث افزایش انرژی و افزایش چربی‌ سوزی شوند استفاده کنید

در ابتدا باید بگوئیم که هیچ مکملی در صورت عدم تلاش شما نمی‌تواند کارامد باشد و یک شبه مشکل شما را حل کند اما مکمل‌های افزایش دهنده انرژی و افزایش دهنده سرعت متابولیسم میتوانند حین انجام تمرینات باعث بهبود عملکرد شما شوند و همین موضوع نیز باعث افزایش درجه کیفی تمرینات و در نتیجه کالری سوزی بیشتری خواهد شد.مصرف این مکمل‌ها باید همراه یک رژیم غذائی کاملا مناسب و یک برنامه تمرینی چربی‌ سوزی کارامد باشد.

wbsr_3.jpg

 

۵۸) روزانه پنج کاری که باعث کالری سوزی بیشتری در شما میشوند را انجام دهید

البته در این مورد آوردن مثال خاص دارای اهمیت کمتری از خود اصل مطلب می‌باشد.هنگامی که شما در روز بتوانید به میزان پنج بار کالری سوزی اضافه انجام دهید شما در واقع در موقعیتی قرار خواهید گرفت که میتوانید راحت تر به اهداف چربی‌ سوزی خود دست بیابید و سطح تناسب اندام خود را بالاتر ببرید.برخی‌ از این کار‌ها عبارتند از :

  • استفاده از پله ها
  • پارک کردن ماشین در محلی دورتر از مقصد مورد نظر
  • پیاده روی به جای استفاده از ماشین
  • تمیز کردن خانه و گاراژ یا انجام کمی‌ باغبانی
  • پیاده روی در زمان‌های استراحت در محل کار
  • رفتن به باشگاه و خانه به وسیله دوچرخه

 

۵۹) با دوستان خود قرار ورزشی بگذارید

با دوستان خود قرار بگذارید و آنها را دعوت به دوچرخه سواری‌ یا انجام سایر ورزش‌ها کنید.خوشگذرانی کردن با دوستان تنها به این معنا نمی‌باشد که با آنها به رستوران یا سینما برویم.در ضمن در چنین محل‌هایی شما به شدت در معرض مصرف کالری بیش از اندازه قرار خواهید گرفت.با انجام یک کار متفاوت شما میتوانید روی دوستان خود نیز تاثیر گذار باشید و آنها را نیز تشویق به انجام ورزش خواهید کرد.

 

۶۰) رفتن به یک تور پیاده‌روی

هیچ چیز هیجان انگیزتر از رفتن و گردش در یک شهر جدید نیست.پس به جای اینکه بخواهید با تاکسی‌ یا مترو به نقاط مورد نظر خود بروید وارد یک تور پیاده روی شوید و بعدظهر خود را صرف مشاهده مکان‌های دیدنی‌ آن شهر کنید.

 

مترجم : حسام رضائی

منبع : mokamelhaa.ir

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
5/5 - (1 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات