چربی سوزی با زنجبیل
0.0

چربی سوزی با زنجبیل

  • چربی سوزی, مقالات بدنسازی
  • 19 دسامبر 14
  • محمدرضا امیدی
  • 3,274 بازدید
  • بدون دیدگاه

آیا هیچ ماده  غذایی طبیعی وجود دارد که بتواند سرعت متابولیسم ( سوخت و ساز ) بدن را افزایش دهد ؟ بله سعی کنید زنجبیل را در رژیم غذایی خود وارد کنید . این ماده گیاهی در بسیاری از کشورهای آسیایی بعنوان چاشنی و ادویه به وفور مورد استفاده قرار می گیرد و در ایران هم رایج است . ولی شاید آنچه بسیاری از بدنسازان ندانند این است که زنجبیل فواید بیشماری برای بدن دارد .

تحقیقات نشان داده این ماده که در طب سوزنی کشورهای شرقی شهرت خاصی دارد دارای خصوصیات متعددی است . زنجبیل بعنوان ضد التهاب شناخته می شود ، از بیماری های مرتبط با سوء هاضمه ممانعت می کند و برای درمان اسهال ، حالت تهوع و حتی درد دندان مورد استفاده بوده ، بعلاوه کاربرد در درمان بیماری های متعدد دیگر .

در این میان ، گزارش شده که زنجبیل بعنوان آنتی اکسیدان و ماده ترموژنیک هم عمل می کند . همین خاصیت ترموژنیک است که برای بدنسازان بیشترین اهمیت را دارد ، به این دلیل که مواد ترموژنیک از طریق سوزاندن کالری و چربی بیشتر ، دمای بدن را افزایش می دهند. زنجبیل در فرم های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد . از جمله به شکل خام ، ترشی ،خشک شده ، عصاره مایع ، و حتی شربت زنجبیل .چربی سوزی با زنجبیل,زنجبیل در بدنسازی,تاثیر زنجبیل در چربی سوزی,چربی سوزی به همراه زنجبیل,زنجبیل در ورزش,بدنسازی,پرورش اندام,مکمل,مکمل های بدنسازی

مطالعه ای نشان داد که خصوصیات ویژه ای که هم در زنجبیل تازه و هم خشک شده دیده می شود ( این تحقیق بر روی ترشی آن انجام نشده ) باعث می شود بافت عضلات از اکسیژن بیشتری استفاده کند ( که این در طول سوختن چربی توسط عضلات رایج است .همزمان زنجبیل باعث افزایش جریان خون در عضلات و تولید اسید لاکتیک می شود . تا این لحظه تحقیق مشخصی نشان نداده که فرمی از زنجبیل دارای خواص ترموژنیک قوی تری نسبت به انواع دیگر باشد . ولی به هر حال عصاره مایع زنجبیل دارای بالاترین مقدار مواد فعال موجود در آن است و البته گرانتر از فرم های دیگر .

زنجبیل طعم غذاهای شما را بهبود می دهد و چربی سوزی را تحریک می کند . اما اگر می خواهید خاصیت تقویت کنندگی زنجبیل بر سوخت وساز را باز هم افزایش دهید سعی کنید همزمان از سیر هم استفاده کنید .

این دو خواص یکدیگر را تقویت می کنند و گزارش شده که بر کاهش سطح چربی های خون هم موثر تر از زمانی هستند که به تنهایی مصرف می شوند به این منظور ۲۵۰میلی گرم عصاره استاندارد زنجبیل ( حاوی بین ۵ تا ۲۰ درصد جینجرول ) و ۴۰۰میلی گرم عصاره استاندارد سیر ( حاوی ۴ میلی گرم آلیسین ) دو یا سه مرتبه در روز مصرف کنید.

[box type=”info” ]منبع : مجله Muscle & Fitness[/box]

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
امیتاز بدید

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات