آخرین مقالات :

۶۰ نکته فیتنس برای ایجاد تغییرات قابل ملاحظه در بدن (بخش اول)

بدون دیدگاه
3 بازدید
۶۰ نکته فیتنس برای ایجاد تغییرات قابل ملاحظه در بدن (بخش اول)

لیست ارائه شده در زیر قسمت‌های مختلفی‌ از جمله نحوه شروع صحیح راه فیتنس، همچنین استراتژی‌های عضله‌ سازی و چربی‌ سوزی را شامل میشود.بسیاری از موارد عرضه شده مجموعه تجارب مربیان کارآزموده و بسیاری از بدن سازان می‌باشد.پس احتمال اینکه برای شما نیز کارامد باشند بسیار زیاد می‌باشد.

 

استراتژی‌های یک شروع موفق و صحیح

 

4x6v_1.jpg

۱) تعیین اهداف

اهداف چند جانبه خود برای رسیدن به بدن دلخواه را یادداشت کنید و در نظر بگیرید که می‌خواهید ظاهر شما چطور به نظر بیاید.این موارد شامل وزن، میزان درصد چربی‌ بدن و دیگر اهداف مورد نظر شما می‌باشد.

 

۲) برای سلامت خود وقت بگذارید

هر روز تا ۶۰ دقیقه تمرین فیزیکی‌ داشته باشید.البته این موضوع به این معنی‌ نیست که شما ۷ روز هفته را مدام در باشگاه و زیر وزنه باشید بلکه شما باید از فعالیت‌های مختلفی‌ استفاده کنید حتی اگر این فعالیت یک پیاده روی ساده یا دوچرخه سواری‌ باشد.هنگامی که هوا بسیار خوب می‌باشد از این موضوع استفاده کرده و تمرینات خود را در هوای آزاد انجام دهید.اگر شما تازه به دنیای فیتنس وارد شده اید با دو تمرین ۱۵ دقیقه‌‌ ای یا سه تمرین ۱۰ دقیقه‌‌ ای کار خود را شروع کنید تا به شرایط عادت کنید.

 

۳) کشف کارهایی که از انجام آنها لذت میبرید

تمرینات با وزنه یکی‌ از بهترین راه‌ها برای ایجاد تغییرات قابل توجه در فیزیک بدنی می‌باشد.اما متأسفانه همه افراد از وزنه زدن لذت نمیبرند.مهم‌ ترین عامل در دنیای فیتنس برای رسیدن به یک موفقیت در بلند مدت میزان علاقه شما به انجام تمرینات می‌باشد و اینکه چقدر از انجام آن لذت میبرید.مکملها.آی آر چیزی را انتخاب کنید که تمرین را برای شما تبدیل به سرگرمی کند.ورزش‌ها و انواع مختلف تمرینات را شناسایی کنید و ببینید که با کدام نوع بیشتر احساس راحتی‌ و لذت دارید.به عنوان یک مبتدی شما در ابتدای راه با انجام هر نوع تمرینی احساس سختی خواهید داشت اما باید بدانید که پیشرفت شما از همان هفته اول شروع خواهد شد.

 

۴) تمرینات خود را تنها انجام ندهید

با یک فرد یا دوستی از خود تمرین کنید که دارای اهداف مشابه با شما باشد و همچنین سطح قابلیت بدنی او نیز هم تراز با شما باشد.اگر بدانید که همیشه یک نفر هنگام تمرین کنار شما خواهد بود احتمال حذف جلسات تمرینی بسیار کاهش پیدا می‌کند.همچنین تمرین با فردی دیگر باعث میشود که شما شدت تلاش خود را بیشتر کنید و احتمال اینکه از زمان جلسه تمرین خود بکاهید نیز بسیار کاهش می‌یابد.

1u7p_2.jpg

 

۵) با افرادی همنشین شوید که دارای اهداف مشابهی نظیر شما هستند

داشتن دوست از طرق زیادی میتواند به شما کمک کند.در مدرسه، محل کار و در زندگی‌ خصوصی خود افرادی را پیدا کنید که آنها هم متعهد به انجام تمرینات و تناسب اندام هستند.کسانی‌ که سبک زندگی‌ خود را به سمت سلامتی‌ هدایت کرده‌اند نوع رفتار آنها میتواند روی شما نیز تاثیر گذار باشد.اما اگر دوستانی داشته باشید که مخالف اهداف شما هستند مطمئنا روی شما نیز تاثیر گذار خواهند بود.

 

۶) از قیاس کردن خود با دیگران جدا پرهیز کنید

به جای اینکه خود را با دیگران قیاس کنید خود را با وضعیت هفته پیش خود بسنجید.اگر شما به هر طریقی در هر هفته در هر کدام از جنبه‌های تمرینی خود بهتر شوید مطمئنا شما رو به جلو حرکت خواهید کرد و پیشرفت خواهید داشت.سعی‌ کنید نسبت به شخصی که سال قبل بودید خود را ۵-۱۰% بهبود دهید.اینکه بخواهیم مدام خود را با ورزشکاران حرفه‌ای که سال‌ها در حال انجام تمرینات سخت هستند مقایسه کنیم اصلا احساس خوبی‌ برای شما نخواهد داشت.نقطه مشترکی که این قهرمانان با شما دارند این است که آنها هم روزی تصمیم به بهبود وضعیت خود گرفته‌اند و با انجام تمرینات مستمر به پیشرفت خود ادامه دادند.

 

۷) برای افزایش انگیزه و یادگیری مطالعه کنید

یک راه آسان برای افزایش انگیزه و افزایش آگاهی‌ نسبت به فیتنس، تمرینات و تغذیه این می‌باشد که شما خود را متعهد به مطالعه روزانه یک مقاله‌ در مورد فیتنس کنید.اگرچه شما نمیتوانید ظرف یک هفته تمام موارد مربوط به فیتنس را بیاموزید اما همین دانش اندک به مرور زمان جمع خواهد شد و شما میتوانید به درک درستی‌ از انجام تمرینات و دلیل انجام آنها برسید.مکملها.آی آر البته این را نیز بدانید که در اینترنت مطالب نادرست زیادی نیز بیان میشود پس تنها به سایت‌های مورد اعتماد خود مراجعه کنید.

 

۸) از منطقه امن خود خارج شوید و فشار تمرینات را با جان و دل بپذیرید

همه ما دوست داریم که راحت زندگی‌ کنیم اما برای پیشرفت در تمرینات شما باید کمی‌ یا حتی بیشتر از کمی‌ از منطقه امن خود خارج شده و فشار تمرینات را بپذیرید.بدن شما نسبت به افزایش فشار سعی‌ می‌کند به هر طریق ممکن خود را با شرایط جدید تطابق دهد.برای پیشرفت در تمرینات شما باید از محدودیت‌های خود پا را فراتر بگذارید و سطح جدیدی از تمرینات را تجربه کنید.ذهنیت خود را طوری قرار دهید که در گذر زمان تمرینات خود را سخت تر و سخت تر کنید و خواهید دید که بدن شما جواب خواهد داد.

 

۹) در مورد خود زود قضاوت نکنید

بسیاری از افراد هنگامی که در کوتاه مدت تغییرات قابل توجهی‌ را در خود نمی‌بینند سریعا تمرینات خود را کنار میگذارند.اما باید بدانید که تطابق پذیری فیزیولوژیکی به تدریج رخ خواهد داد.مطمئنا از این هفته تا هفته آینده تغییرات قابل توجهی‌ در شما رخ نخواهد داد اما در طول ۹۰ روز مطمئنا پیشرفت خود را احساس خواهید کرد.برای همین است که شما هنگامی که تصمیم به انجام تمرینات خود گرفتید باید حداقل سه ماه تمرینات منظم خود را انجام دهید تا شاهد ایجاد تغییرات باشید.فقط در این صورت میتوانید خود را با ورژن قبلی‌ خود مقایسه کنید.

 

۱۰) وارد یک رقابت ۹۰ روزه برای ایجاد تغییرات در بدن خود شوید

آیا می‌خواهید شاهد یک تغییر واقعا قابل توجه در بدن خود باشید؟ وارد یک رقابت شوید.این کار را برای به دست آوردن پول انجام ندهید بلکه خود را به چالش بکشید.اینکه شما بدانید که یک رقابت در پیش رو دارید و زمان آن نیز مشخص می‌باشد باعث خواهد شد که شما هر روز دارای انگیزه بالایی باشید.بسیاری از افراد برای دستیابی به نتایج فوق‌العاده از این روش بهره میبرند و شما نیز میتوانید همین کار را انجام دهید.

 

۱۱) خود را روی ریل موفقیت قرار دهید

هر فرد علاقمند به فیتنس میداند که اگر شما از قبل طعم موفقیت را چشیده باشید ادامه مسیر نیز برای شما آسان تر خواهد بود.موفقیت با خود موفقیت خواهد آورد.اما برعکس افراد مبتدی بسیار احتمال دارد که در همان اول راه کلا ناامید شوند و تمرینات خود را قطع کنند زیرا از قبل موفقیتی را تجربه نکرده‌اند.مکملها.آی آر اما هنگامی که شما سطح خود را بهبود دهید و شاهد ایجاد تغییرات در فیزیک بدنی خود باشید انگیزه بسیار بیشتری برای ادامه راه به دست خواهید آورد.به خاطر همین است که چند ماه اول تمرینات بسیار مهم است زیرا در این زمان ممکن است که شما کاملا دلسرد شوید اما باید هرطور شده کار خود را ادامه دهید.حداقل به مدت سه ماه به برنامه خود فرصت دهید و سپس به ارزیابی آن بپردازید.

 

mtq2_3.jpg

۱۲) آرام و پیوسته نبرد را پیروز شوید

آیا تا به حال این ضرب المثل را شنیده اید که می‌گوید زندگی‌ همانند یک دوی ماراتن می‌باشد نه دوی سرعت؟ در مورد فیتنس نیز این موضوع صدق می‌کند.انجام ۴ ساعت تمرین پشت سر هم به منظور دستیابی به نتایج سریعتر تنها باعث آسیب رسیدن به شما خواهد شد.برای دستیابی به اهداف فیتنس خود از راه‌های متعادل تری استفاده کنید.در روز بیشتر از یک ساعت تمرین نداشته باشید.اینگونه نتایج شما بهتر خواهد شد و آسیبی نیز به شما وارد نخواهد شد.

 

۱۳) بهبود آسیب دیدگی ها

اگر شما دارای یک مشکل فیزیکی‌ می‌باشید که عملکردتان را محدود کرده است به یک دکتر ورزشی یا فیزیوتراپ مراجعه کنید.این افراد با انجام تمرینات مختلف میتوانند آسیب‌های شما را بهبود دهند.همچنین آنها میتوانند تمرینات شما را اصلاح کنند تا در ادامه بتوانید به شکل ایمن تمرینات خود را انجام دهید.

 

۱۴) انجام تمرینات در صبح

تمرینات خود را در صبح انجام دهید قبل از اینکه بخواهید روز خود را شروع کنید.یکی‌ از مزیت‌های این کار این است که شما در ادامه روز با اعتماد به نفس بیشتری میتوانید کارهای خود را انجام دهید.

 

۱۵) انجام فعالیت‌های فیزیکی‌ در محل کار

افرادی که دارای مشاغل بدون تحرک هستند بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند همچنین میزان تجمع چربی‌ در ناحیه میانی بدن این افراد نیز یکی‌ دیگر از مشکلات قابل توجه می‌باشد.در محل کار خود هر ۳۰ دقیقه یک بار مقداری فعالیت فیزیکی‌ داشته باشید.میتوانید در محل کار خود کمی‌ پیاده روی داشته باشید.در هر صورت شما باید یک راهی‌ را پیدا کنید به بتواند باعث تحرک بیشتر شما شود.

 

مترجم : حسام رضائی

منبع : mokamelhaa.ir

نویسنده : حسام رضائی
لینک کوتاه : http://mokamelhaa.ir/?p=4732
کپی برداری از سایت مکملها تنها با ذکر منبع و دادن لینک فعال به مطلب مجاز می باشد.
اخبار مرتبط
۰نظر ارسال شده است
شما هم نظری ارسال کنید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال تلگرام

آخرین مقالات سایت

آرشیو >

پربازدیدترین

آرشیو >

ریکاوری

آرشیو >

مکملهای قبل تمرین

آرشیو >
اطلاعیه های مهم
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتقالب وردپرس